יעל שלביה עומר אדם שבועות 2022 תמונה זוגית. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

ירדת נמוך: סוד הסקס-אפיל של עומר אדם ועופר שכטר

השדכניות

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 14:18

השנה עומר אדם ויעל שלביה הפכו לזוג, ועופר שכטר התחתן עם קסניה - שני גברים נמוכים בהשוואה לנשים איתן הם יוצאים, וזאת למרות שבאפליקציות מדובר בדיל ברייקר. השדכניות מדברות על גברים נמוכים וביטחון עצמי

עברנו עוד ט"ו באב (מי שחוגג, לשמחתו או לצערו) ועל הדרך נעצור, לפחות אנחנו, בהרהור לסיכום השנה שחלפה עלינו בעולמות הדייטינג והזוגיות. נשאיר לכם את המחשבות וחשבונות הנפש האישיים, ובתור שדכניות נקפוץ ישר למאקרו - אל השאלה מה אפיין את השנה האחרונה בתחום, ואיזה חומר למחשבה וליישום היא תותיר אחריה, אחרי חתונמי 5 על ריבוי זוגותיו המאושרים, או נוכל הטינדר, שהעלה שוב את הבעייתיות בג'ונגל האפליקציות הפרוע.

הכל בהחלט היה מעניין ומעורר מחשבה, אבל אם תשאלו אותנו, שלתפיסתנו הסיפור הכי חזק ומרשים בנושא מהשנה האחרונה דווקא התחולל בשקט ממש לאחרונה, ועוד ללא התרחשות מיוחדת מלבד עצם הזוגיות עצמה. עומר אדם ויעל שלביה יצאו מהארון כזוג מאושר, ומיד אחריהם גם עפר שכטר הכיר לציבור המתעניינים את קסניה, אשתו המקסימה עימה התחתן בחשאי.

מה עוד משותף לשני הזוגות האלו מלבד הטיימינג בו נחשפו, סלביותם, יופיין הניכר של הצלעות הנשיות ושם פרטי גברי די דומה? עניתם נכון - אדם ושכטר בקוליותם ופאסונם, כמו ציון ברוך ואחרים, מעבירים כבר במשך שנים שיעור חשוב לכולנו על כך שגם גברים נמוכים, אפילו מאוד, בהחלט יכולים להיות ממותגים כסמלי סקס נחשקים. ויותר מזה - כעת הם לקחו זאת צעד קדימה והוכיחו שגברים נמוכים גם יכולים להיות עם נשים שגבוהות מהם, מבלי שגבריותם תפגע.

עפר שכטר. אינסטגרם, צילום מסך
שכטר וקסניה/צילום מסך, אינסטגרם

אולי לא כולם יודו בכך בפרהסיה עקב רגישות הנושא, אבל מדובר בסטייטמנט מעודד ואולי אפילו משנה משחק ותודעה בחשיבותו לרבות ורבים מאיתנו, שסובלים מהתפיסות החברתיות ששגורות סביב הסוגייה. ניקח למשל את שי, בן 27, סטודנט לתעשייה וניהול. בחור נעים לשיחה, אינטליגנט ונאה, אממה - 1.66. מאז ומתמיד הוא גדל ב"תודעת נמיכות" ובילדותו ספג העלבות בבית הספר בזמן שהיה הילד הכי קטן בכיתה, הכי קטן בשיעור והכי קטן בהפסקה. מאז אמנם שי מעט גבה, אבל ההסתלבטויות נותרו בצבא ואפילו לאחר מכן בחבר'ה. וכך בהתאם לזאת הוא תמיד התנהל בזהירות במישור הדייטים, מחרדה וחוסר ביטחון. הוא מיד פסל כל בחורה אופציונלית שלא היתה נמוכה ממנו בלפחות 3 ס"מ ומטה, מתוך מחשבה כמה משפיל עבורו זה ייראה כשהם יחד, גם אם נוצרה תחושה שהצד השני כן בעניין.

ואילו לאמיר, 32 מתכנת בהייטק, 1.68, לא בדיוק תרם לביטחון מקרה ספציפי ומצלק שאירע לא מזמן:
אמנם סיטואציית ההיכרויות גם עבורו לא הכי נוחה, אבל הוא בכל זאת אינו נוהג לפסול נשים מתוך תסביך נחיתות. אך לאחר שהתכתב עם מישהי בפייסבוק, הזרימה היתה די כייפית והוא היה בעניין, ובשלב מסוים נושא הגובה עלה. לאחר שהשיב לשאלתה, היא מיד הודיעה לו שזה לא יכול לעבוד עקב גובהו, וחסמה אותו בזה הרגע. מבין כל המקרים שנקטעו בעדינות מעומעמת - להערכתו מאותה הסיבה, הוא מעולם לא חטף כאפה כזו ישירה ודושית שמיד זרקה גם אותו בחזרה לימי בית הספר.

שי ואמיר שניהם בחורים איכותיים ואמינים, ובכלל פוטנציאל מפוספס עבור הרבה בחורות שכמהות לזוגיות. אבל כמובן שלא כולם כמוהם, ובמקרים אחרים תרבות ההסתרות והסילופים בדייטינג הגיעה גם לפה. שני, 29, מנהלת השמה, 1.72, תוכל לספר על כך. בניגוד לחלק מחברותיה שכן פוסלות נמוכים מהן, לה באמת לא משנה והיא כבר יצאה לא פעם עם נמוכים ממנה. אבל כן אכפת לה משקרים. ולכן כשמיד גילתה בדייט עם איתי שברור שהוא מתחת ל-1.70, למרות שרשם בביו שבאפליקציה שגובהו 1.73, היא נעלבה שזלזל באינטליגנציה שלה כשחשב שלא תשים לב ומכאן הערב הגיע מהר לסיומו. ודווקא עצם פערי הגובה ביניהם שמהם איתי כה חשש, היתה הסיבה האחרונה לכך.

בילי ורוית. נועה רוזן,
בילי שינגרט ורוית מגדל, בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך"/נועה רוזן

כל הקשיים האלו נובעים בראש ובראשונה מהבניה חברתית. ידוענים ומצליחנים "מאותגרים סנטימטרית" כמו אדם ושכטר ואחרים, לא מתביישים במה שהטבע חנן אותם (או שפחות). הם מקרינים טונות ביטחון עצמי וכריזמה ללא גרם של תסביך נחיתות, ומוכיחים שהגבר-גבר המודרני לא חייב להתבלט במאצ'ואיסטיות בכל נתון אפשרי, בעיקר בזכות סופרסטארים בינלאומיים מסוקסים כמו טום קרוז, רוברט דאוני ג'וניור, רוד סטיוארט, מיק ג'אגר, מסי ועוד, שחלקם אף ניהלו מערכות יחסית ממושכות עם נשים אטרקטיביות שגבוהות מהם משמעותית. בל נשכח לאורך ההיסטוריה וגם בהווה, את ראשי הממשלות, המנהיגים, הגנרלים והמצביאים הנועזים ופורצי הדרך (תרתי משמע), שהינם נמוכי קומה במיוחד. אבל למרות כל הפרזנטורים הללו, עד כה עדיין היה חסר לנו פאוור קאפל ישראלי נוצץ משלנו כדי לתת לכך תוקף ציבורי אמיתי גם בעולם הזוגיות והרומנטיקה. עולם שבו גברים נמוכים ונשים שגבוהות מהן באופן משמעותי, אינם נרתעים ונבוכים זה מזו ומכך שרואים אותם יחד.

הזוגות עומר את יעל, ועפר את קסניה הוכיחו לנו שגם אם קיימים מחקרים שמראים שישנה משיכה זוגית כשהגבר הוא הגבוה מביניהם, זו סך הכל תולדה כתוצאה מהבניה חברתית מיושנת שעדיין מקבלת ביטוי בבמות ציבוריות שמרניות משהו כמו חתונמי, ושחייבת להשתנות בעידן החדש. בדיוק כפי שמודל אידיאל היופי בעת הקדומה התהפך. אין ספק שהמראה החיצוני והפיזיות משחקים תפקיד במשיכה, אבל זה לאו דווקא חייב להתבטא בפרמטר הגובה. דינמיקה, עניין, כימיה, חיבור, חוש הומור, תכונות, ועוד, יכולים גם הם לעשות את ההבדל - גם ביטחון עצמי, יוקרה, ופרסום עשויים להשלים את פערי הגובה ולשחק תפקיד לא פחות חשוב. הסלבס בעידן החדש כבר הבינו זאת, אז אולי הגיע הזמן גם אנחנו נפנים.

הכותבות הן בילי שינגרט ורוית מגדל, בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully