בחורה בחופשה על יאכטה. ShutterStock
ShutterStock

רוצה אהבה? כנראה שהיא נמצאת מחוץ לאיזור הנוחות שלך

השדכניות

3.11.2022 / 10:12

כמו בחיים הפוליטים, כך גם בחיינו הזוגיים - בכל רגע נדרשת עוד בחירה שלא ברור מה צופנת, ניסיון נוסף לנחש את הלא נודע וכיצד ישפיע על עתידנו. אבל בניגוד לפוליטיקה, בזוגיות דווקא כדאי לצאת מאיזור הנוחות ובמקום ימינה או שמאלה, לבחור החוצה - מחוץ לאיזור הנוחות

הנה סיימנו מערכת בחירות חמישית בארבע שנים, ובשלב זה נראה כי סאגת הבחירות הגיעה לסיומה. האמנם? תלוי למי. כי עבור הרווקים והרווקות בעידן ה-FOMO הרווי של דור אפליקציות הדייטינג, כל זה לא מתקרב לאינסוף הבחירות המתמשכות ונמשכות ללא הפסקה אותם נדרשים כעת לקיים יותר מתמיד, כולל ברגעים אלו ממש. ל"רווקות 2022" אנחנו מתייצבים לאחר שכבר במשך תקופה ארוכה מדי אנחנו בוחרים ימינה או שמאלה ולא רואים את הסוף. האצבע שלנו כרווקים באפליקציה נספרת בדיוק כמו הצבעה כאזרחים בקלפי, וכל החלטה יכולה להתברר כטעות בלתי הפיכה. רק בלי יום חופש או 200% שכר, במידה והחלטנו לקום בבוקר לעבודה אחרי אירוע גוסטינג או סתם לילה של מפח נפש.

אז איך לבחור באפליקציה והאם לתת את האצבע שלנו לצד ימין או שמאל? מתי לצאת החוצה מהמסך, לדייט בחיים עצמם ומשם למיטה? כיצד להבין האם זה הזמן הנכון לפרוש מהמירוץ או שמא להישאר בכוח על הגלגל, כפי שהיטב לתאר אריק שרון? בכל רגע נדרשת עוד בחירה שלא ברור מה צופנת, ניסיון נוסף לנחש את הלא נודע וכיצד ישפיע על עתידנו. עוד התרגשות ואופטימיות ומיד אחריה אכזבה. עוד לב שבור, התפכחות וחוזר חלילה. והופ, שוב בוהים מחדש בכל האופציות ומתלבטים על מי ללכת הפעם מבין מבחר המועמדים העדכני שלפנינו. הם מצדם, מציגים בביו הרים וגבעות במסגרת אותו "מצע הבחירות" שלהם המתאר מה הם מחפשים ועד כמה הם רציניים. מכאן נותר לקבל החלטה מושכלת ככל האפשר, מבלי לדעת מראש האם בחרנו נכון או שמא שוב מדובר בשקרים והונאה של בוחרים מרומים. ובדיוק כמו בהצבעה שחוזרת על עצמה ושוב ושוב, גם פה במקרים רבים מדובר מבחינתנו בדפוסים קבועים.

בחורה בטינדר. Teerawit Chankowet, ShutterStock
בחורה בטינדר/ShutterStock, Teerawit Chankowet

לדוגמא אורית ה"שמאלנית" הקלאסית, כלומר שהאצבע שלה באפליקציה כמעט תמיד באוטומט בוחרת סוויפ שמאלה. הדעה הרווחת לגביה שהיא מכוונת לסטנדרטים גבוהים מדי ולאידיאלים אוטופיים שמנותקים מהמציאות, ולא נותנת צ'אנס אמיתי לרקום קשרים עם הצד השני פסול החיתון. אמרו גם שאינה יודעת להתפשר ולכן ממזערת את הסיכוי למאצ'ים, כשגם ככה מעטים בוחרים בה עקב פערי תפיסה מהותיים בין הצדדים ולכן היא מוצאת עצמה תדיר מתחת לאחוז החסימה. אבל כאשת שמאל אמיתית היא בכל זאת בוחרת להישאר נאמנה באופן עקבי לעקרונותיה ולפעול רק בהתאם אליהם. אז בינתיים היא נותרת לבדה לרוב, כשתמיד עולה השאלה האם לא עושה טעות חמורה בפסילה מיידית כשכך נותרת בקיפאון קבוע במקום להתגמש.

ליטל מנגד היא אשת מרכז פרגמטית באפליקציות שבוחרת פעם ימינה ופעם שמאלה, באופן שכלתני ובהתאם לנסיבות. מבחינתה היא פועלת בהתאם לתפיסת ממשלת האחדות על כך שאנחנו מסכימים על 80% מהדברים, ואת יתר 20% בנוגע למחלוקות היותר מהותיות ניתן להניח בצד ולרוב זה אכן עובד. מתוקף בחירותיה, הגיעה בראש פתוח לקשרים שלא חשבה שיצליחו להתקדם והופתעה. לעיתים היא גם בוחרת להתקדם מהר יחסית בקשר ובמיטה, על מנת לבדוק התאמה. העיקרון מבחינתה הוא לא לתת לדפוסי הצבעה קבועים לנהל אותה, אלא לבחון כל מקרה לסוגו.

אצל רועי המצב די שונה. לאחר מספר דייטים מתחילת הקשר, בדרך כלל בנקודת זמן די זהה, הוא בוחר לחתוך מתוך תחושת מיצוי מהיר, גם במקרים בהם חשב בתחילה שהוא בעניין. במקרה שלו הוא לא מכחיש שמדובר בדפוסי בחירה שמנהלים אותו במקום שינהל אותם, רק שהוא עדיין לא מצליח לעשות את השינוי המתבקש. כנראה שבניגוד לליטל, הבחירה הלא נכונה עבורו שהוא תמיד נכשל בה היא להתקדם עם הקשר מהר מדי, במקום לקחת את הזמן ופשוט להנות מהדרך.

בילי ורוית. נועה רוזן,
בילי ורוית. השדכניות/נועה רוזן

כבעלת אג'נדה פוליטית ירוקה, הדפוס ההתנהגותי שמיכל בוחרת בו בזמן האחרון הוא במחזור מפגשים עם אקסים ויזיזים. מבחינתה, למי יש כוח לאותו ריטואל בחירות החוזר בכל פעם מחדש. הרי כל ההתחלות זהות ומעייפות אותה כבר: מדברים על סמך תמונה בליווי כמה סיסמאות וסלוגנים קליטים, מציגים מצג שווא בהתכתבות ומשם לדייט, ולפני שהבנו מה קורה כבר חותכים או סתם נעלמים. היא כבוחרת שהתפכחה מדלגת כעת מבעוד מועד על כאבי הלב הצפויים, וחוזרת לבחור באותו השיט המוכר והידוע מלפני 6 שנים. כך היא כבר יודעת מראש את מי היא מכניסה למיטה, איך הוא יהיה, כמה סבלנות נותרה לה אליו ובכלל שהוא לא ייעלם לה לפתע.

אז בדייטינג כפי שלמדנו, בדיוק כמו בקלפי, אנחנו מטבענו נוהגים לבחור בדרך כלל בהתאם לאזור הנוחות שלנו. לפי יורם יובל קיים קשר ישיר בין הישארותנו באותו אזור נוחות לבין חוסר הצלחתנו. אנחנו ואיינשטיין נמשיך אותו ונאמר שהנטייה שלנו לבחור שוב ושוב את אותה הבחירה ולצפות לתוצאות שונות, מבלי לבחון בתוכנו הנעה מתבקשת לשינוי, משאירה אותנו באותו המצב ובאותה הנקודה. כי כמה פעמים חשבת לעצמך "איך כל ההזויים עלי?". וכמה פעמים אמרת לעצמך "מה נסגר, למה היא אף פעם לא עונה?". ובכן אנחנו בוחרים לשחזר דפוסים, גם שליליים, רק כי הם המוכרים לנו. הבעיה בכך נובעת מההרגל שנבנה מתוך זה ואותו כידוע, קשה לשבור. אז רק ברגע שנבחר את הלא מובן מאליו מבחינתנו אם פוליטית או במערכות יחסים, ובכלל כהחלטות שמופעלות עמוק אצלנו בתהליך קבלה פנימי, כנראה שאלו יוכלו להוביל לתוצאות ברורות ומכריעות ולהוציא אותנו מלופ בלתי פוסק בעקבות "תזוזה בין הגושים". בחרו נכון.



הכותבות בילי שינגרט ורוית מגדל הן שדכניות מודרניות בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully