זוג מקיים יחסי מין במיטה. ShutterStock
ShutterStock

1 מ- 3 נשים סובלות מבעיה מינית שהפתרון שלה כל כך פשוט

אפרת רמתי

1.12.2022 / 16:10

לצד הקדמה הטכנולוגית והחברתית, עדיין אין מספיק פתרונות המיועדים לגוף האישה ומותאמים לצרכיה הפיזיים - אולי חלק מהבעיה היא שיש דברים שנשים לא מתלוננות עליהם. אחד מהם הוא יובש בנרתיק שמגיע עם גיל המעבר, שיש לו פתרון פשוט

נשים רבות מרגישות שגיל המעבר מביא איתו פרדוקס במיניות הנשי, והוא קשור לבושה' והיסטורית, קיימת רשימת נושאים שנשים לא מדברות עליהם. אם פעם זה היה סקס, עכשיו נוספו להסתרה עוד כמה דברים לגמרי טבעיים שאף אחת לא צריכה להרגיש אשמה או מקולקלת בגללם.

בניגוד לתחילת שנות ה-40, בה יש תחושה של התעוררות מינית, ועם הביטחון והבגרות, נשים חוות מיניות יותר עשירה ומסעירה מאשר בשנות ה-20 וה-30 שלהן. ופתאום הכל משתנה, כי בבת אחת מפציע גיל המעבר, ונשים מוצאות את עצמן בשלב חדש - שלב של שינויים שחלקם - מטבע הדברים - פחות נעימים. התשוקה פוחתת, הגוף משתנה, ואחת ה"הפתעות" היא שפתאום יכול להיות פחות נוח בסקס.

סקר שנערך לאחרונה, מציג התייחסות של מאות נשים ישראליות לנושא של יובש בנרתיק. מדובר בתופעה פיזיולוגית שמתרחשת במצבים של ירידה באסטרוגן, ונהוג היה לחשוב כי יובש הוא סימן לכך שהליבידו של האישה שסובלת ממנו ירוד - קצת כמו בעיות אונות אצל גברים - שזה אומר בהכרח שאין תשוקה או רצון לקיים יחסי מין. מחקרים חדשים מוכיחים שזו טעות מוחלטת, וכי אפשר לומ בביטחון שאין קשר בין חרמנות ותשוקה לבין לחות בנרתיק.

זוג מתנשק בבריכה. Giphy
לפעמים קצת לחות זה כל מה שהיה חסר/Giphy

כשזה מגיע ליובש בנרתיק רב הנסתר על הגלוי - אחת מתוך שלוש נשים יחוו את התופעה, ו-50% מתוכן לא יחפשו אפילו פתרון. נהוג לחשוב כי הסיבה ליובש בנרתיק היא גיל המעבר, אך התופעה נובעת מירידה באסטרוגן ופוגשת נשים בכל הגילאים במגוון מצבים המיצרים שינוי בהורמונים, בין היתר: שימוש בגלולות למניעת הריון, שינוי הורמונלי בהריון ולידה, כדורים נוגדי דיכאון, כשיש מחלות כמו סוכרת, או טיפולים נגד סרטן שד/שחלות. בגיל המעבר ובעוד מצבים כבר סובלות שתיים מתוך שלוש נשים. למעשה לאחרונה גילינו כי אפילו כדורים למניעת אלרגיות מובילים להתייבשות באזור.

קיימת דעיכה של התשוקה אחרי גיל המעבר - ההורמונים עושים את שלהם, תוסיפו לזה מצבי רוח, חוסר שינה ויובש בנרתיק - ברור שהתשוקה דועכת. ואם זה לא מספיק, היובש בנרתיק והכאב הפוטנציאלי, מהווים חסם שמרתיע פיזית ונפשית. מי בכלל רוצה סקס כשזה כל כך שורט ולא נעים?

תופעת הלוואי הפסיכולוגית היא שלאט לאט נשים מתרחקות מבן הזוג או שהוא מתרחק מהן, הן מתביישות לדבר על מה שהן מרגישות כי הן חושבות שהיובש מעיד על אבדן או בעיה בנשיות שלהן, ומכאן המצב יכול רק להתדרדר. .

כדי להבין מה עובר עלינו בשלב הזה וכדי להבין שאף אחת לא צריכה להסכים לקבל "ככה זה" ו"תסתדרי עם זה" בתור תשובה - כדאי להבהיר כי גיל המעבר אינו "חורבן" או "מחלה", אלא שלב חדש בחיים. אם אנחנו מוכנות לקבל את זה יש הזדמנות להבין שכמו שהגוף משתנה והנפש משתנה, גם התשוקה מתפתחת ומשתנה כדי להתאים לשלב הבא.

סטלה בארי. ana1princ3ss, Giphy
היא עוד תשוב (התשוקה)/Giphy, ana1princ3ss

לפעמים אני חושבת שהיובש הוא סוג של תמרור עצור! שנמצא כאן להזכיר לנו שהמטרה של הסקס בחיים שלנו השתנתה, ודרוש חישוב מסלול מחדש גם בפרקטיקה. דווקא בזכות כך שאנחנו כבר לא נדחפות על ידי ההורמונים שלנו להתרבות, זו הזדמנות מעולה לעצור ולשאול את עצמנו: איך אני רוצה את האינטימיות שלי כיום, ואיך אני מעוניינת להרגיש לגבי סקס?

דווקא בתקופה הזו אנחנו מקבלות אפשרות לגלות את מיקומה החדש של התשוקה בחיינו, ומה הדבר שעושה לנו טוב עכשיו - לפעמים אפילו הרבה יותר טוב.

דווקא היובש בנרתיק הוא הזדמנות לגלות את האזור האינטימי שלנו מחדש. לגעת בו, לטפח אותו. להקשיב לו, כמו שאולי לא הקשבנו כבר תקופה ארוכה, כדי להעיר אותו מחדש ולהדליק את האש.

אני יודעת שיש הרבה נשים שמתחבטות בעניין הזה ולא מעיזות לדבר או לשאול. אני יודעת שבזמנו הכי רציתי למצוא מישהי שתענה על כל השאלות שהיו לי, כמו האם אני משתגעת?, האם זה נורמלי?, מתי זה יעבור, איך זה יעבור ומה יקרה אחר כך. רק אחרי שנתיים של סערה בלתי צפויה הבנתי שמדובר בעצם בגיל ההתבגרות השני שלי, וחלק גדול מהאפשרויות ייפתחו מחדש כשיימצא פתרון לעניין הטכני של יובש בנרתיק.

מציגה חדירה בעזרת האצבעות. Giphy
לפעמים הפתרון הפשוט הוא הנכון/Giphy

לצורך העניין לאחרונה ערכנו סקר בו ניסינו להבין לעומק מה הם האתגרים שמתמודדות איתם נשים בשלב הזה של חייהן, ומשם ברור שהדבר הראשון שהייתן רוצות להחזיר זה את תחושת הביטחון באינטימיות.

83% מכלל המשתתפות, צריכות פתרון ליובש בנרתיק כדי להחזיר לעצמן את ההנאה מסקס, החיות, ההנאה והשמחה מאינטימיות, ויותר מזה - גם את הרוגע הנפשי שמגיע מהאפשרות לקיום יחסי מין ללא כאב.

72% מהנשים מחפשות אקטיבית אחר פתרונות, אך לא מוכנות להתפשר על פתרון בכל מחיר. הפתרון הנדרש צריך להיות כזה שיאפשר שימוש לאורך זמן וללא הורמונים. כפי שתיארה אחת המשיבות: "לא מצאתי פתרון להרבה זמן, אני לא רוצה הורמונים. זה לא עשה לי טוב ואני מפחדת".

עבור 40% מהעונות השאלה הכי בוערת כשזה מגיע לפתרון ליובש בנרתיק אכן נוגעת קודם כל לתופעות הלוואי שהפתרונות הקיימים מביאים איתם.

יובש בנרתיק בתקופות מסוימות הוא טבעי, ולכן גם הפתרון צריך ויכול להיות טבעי, כזה שיהיה מותאם לגוף האישה ויוכל ללוות אותה ולעזור לה לנהל חיים עשירים ונינוחים. פתרון שיהיה אפקטיבי באמת לתסמיני היובש שלא רק שלא יפגע באישה, אלא גם יאפשר לעור לשקם את עצמו וויעניק הקלה ורגיעה, ללא תופעות לוואי בלתי נעימות.

הכותבת היא אפרת רמתי מנכ"ל החברה Algamed Therapeutics, מקימת המותג הנשי Secret de joie - מותג המתמחה בהנגשת פתרונות טבעיים ויעילים לבעיות הכי נפוצות בנרתיק.

  • עוד באותו נושא:
  • נשים
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully