פסל יווני. Gilmanshin, ShutterStock
ShutterStock/Gilmanshin

הגודל בהחלט קובע: מדוע לפסלי יוון העתיקים יש פין כה קטן?

2.12.2022 / 0:07

מתברר שיש סיבה מפתיעה לכך שלפסלים היווניים העתיקים יש איבר מין זכרי קטן יותר מהגודל הממוצע כיום - וזה לא בגלל ניסיון להסתיר או להצניע אותם

מדוע לפסלים יש איברי מין קטנים?/Yours Mythically

האם אי פעם תהיתם לעצמכם מדוע לפסלים מתוקפת יוון העתיקה של גברים עירומים תמיד עוטרו בפין ואשכים קטנים? שימו לב לזה: לכולם יש שיער שופע, חזה חלק, כתפיים רחבות, ריבועים בבטן - ופין קטן. רבים חושבים שזה בגלל שאיבר המין של הגברים היווניים היה קטן מהממוצע כיום או שיוצרי הפסלים ניסו להצניע את האיברים - אך אלו לא הסיבות לכך.

ליוצרי הפסלים של יוון ורומא העתיקה לא היו נקיפות מצפון לגבי הצגתם בעירום. הזמנים השתנו: ההיסטוריון והמרצה לתולדות האמנות באוניברסיטת מידלסקס, פיטר ווב, תיאר בפני ה"גרדיאן" את מה שראה במוזיאון הבריטי: "במחקר שעשיתי סיירתי במוזיאון הבריטי ובמחלקה היוונית והרומית נתקלתי במבחר רחב של פאלוסים במגירה. התבשרתי שאלו הוסרו מהפסלים הקלאסיים ע"י אוצרים מהמאה ה-19 כדי להתאימם לתערוכה לציבור". ווב הציע בנדיבות להחזיר את הפינים לבעליהם אך בקשתו נדחתה. הוא הוסיף: "מאוחר יותר גיליתי שאוצרים אירופאים השתמשו בעלי תאנה. ל'דוד' של מיכלאנג'לו סופק בתחילת המאה ה-16 עלה תאנה משיש שלא הוסר עד 1912. כיום מרבית עלי התאנה הוסרו ונותרו חורים באזור הערווה".

@yoursmythically

Why Did Greek Gods Have Small Penis_ _ Mythology Explained _ Yours Mythically

♬ original sound - Yours Mythically

אם כך נחזור לשאלתנו: מדוע נדרש רק עלה תאנה קטן כדי להסתירו? גם כאן יש עניין של הבדלי תפישה. בזמנים בהם נוצרו מרבית הפסלים היווניים, פין קטן נחשב לאטרקטיבי יותר מאשר גדול. למעשה, איבר מין גדול נחשב כמשהו לוולגרי ולא היווה סימן לכוח, גבריות ואטרקטיביות כפי שהוא היום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"יוון העתיקה הייתה תרבות גברית מאוד", אמרה ל- Hyperallergic הצלמת אינגריד ברטון-מוין, שיצרה סדרה בה צילמה תמונות של אשכי פסלים עתיקים, "הם העדיפו איברי מין 'קטנים ומתוחים', בניגוד לאברי מין גדולים, כדי להראות שליטה עצמית גברית בענייני מיניות. כיום, היוצרים המודרניים בתחום המסחר, הקולנוע והפרסום המירו את איבר המין הגברי למצרך המוני שמספר לנו על שליטה ונחשקות. הגודל קובע וכמה שיותר גדול - יותר טוב".

היסטוריונית האמנות אלן אורדסון הוסיפה באותו נושא שאנשים עם איבר מין גדול יותר נתפשו אז כ"טיפשים, תאוותניים ומכוערים", למעשה, המחזאי היווני הקדום אריסטופאנס פירט את התכונות הגבריות האידיאליות במחזה הקומי "העננות" ותיאר את הגבר המושלם כבעל "חזה בוהק, עור בהיר, כתפיים רחבות, לשון קטנטנה, שריריים, ישבן חזק ואיבר קטן". אז לא, הפין לא גדל עם השנים סצורה קיצונית, אבל מידת האטרקטיביות הנוגעת לגודלו בהחלט כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully