חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

חתונמי צדקו: נשים יכולות לזהות רווקים על ידי רחרוח חולצות

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 10:47

מחקר חדש מגלה כי גברים רווקים נוטים להסריח יותר מגברים בזוגיות, ומסתבר שנשים יודעות לאבחן לפי עוצמת הריח את רמת הזמינות, הבריאות, והיכולת שלהם לתחזק קשר זוגי

מחקרים קודמים מצביעים על כך שריח גוף האדם יכול לאותת על מצבים ביולוגיים כגון מחלות, מצבי רוח (פחד, תשישות) וגם על פרמטרים אחרים. בדידות, למשל, או ייאוש. הנושא נחקר, תאמינו או לא, באותם אמצעים שבהם משתשים ב"חתונמי" - רחרוח חולצות ודירוגים על פףי פרמטרים שונים.

המחקר ביקש מ-82 נשים הטרוסקסואליות בגילאי 18 עד 35 לדרג את ריח הגוף ואת פניהם של שישה גברים שונים, באותם גילאים. בהתאם להשערה, ריחם של רווקים היה חזק יותר משל גברים בזוגיות, ופניהם של גברים רווקים דורגו כגבריים יותר, ומכך הוסק שנשים יכולות לזהות זכרים בודדים וכי הריח החזק נועד למעשה לעזור לגברים בודדים לאותת על זמינותם, ולנשים לזהות את המשאבים האבולוציונים שגבר רוק ונטול צאצאים יכול לספק לה.

החוקרים סיפקו ל-91 גברים חולצת טריקו פשוטה שכל משתתף לבש במשך יום אחד ולעסוק באותו יום בפעילות גופנית מתונה, כדי להבטיח שכמות משמעותית של זיעה נספגת אל בית השחי של החולצה, כדי שיהיה ל-82 הנשים משהו לרחרח.

גברים תמיד נמשכו ותמיד יימשכו לנשים צעירות, ולמה לא בעצם?
אולי גם אתם: אלה הסימפטומים למחלה הקשה שתוקפת רק גברים
זו כמות הפעמים הממוצעת שבני זוג מקיימים יחסי מין - אתם עומדים בקצב?

מזיע באוטובוס. ShutterStock
משועממת? נצלי את זמן הנסיעה כדי לדרג את ריח הגוף שלו/ShutterStock

עוד מחקר שחקר שינויים ברמות ההורמונים אצל גברים, מצא הבדלים אצל גברים בקורולציה למצב מערכת היחסים שלהם. הממצאים הראו שגברים הטרוסקסואלים עם רמות גבוהות של טסטוסטרון היו בסבירות נמוכה יותר להתחתן או להחזיק מערכות יחסים לטווח ארוך, בעוד שרמות נמוכות יותר של טסטוסטרון היו קשורות ליכולת לתחזק מערכת יחסים רומנטית.

יתר על כן, הורמונים שונים עשויים להשפיע על איכות ריח הגוף של גבר ועל מידת המשיכה שלהם בעיני נשים. לדוגמה, מחקר מ-2013 מצא כי נשים דווקא מעדיפות ריח של גברים עם טסטוסטרון גבוה וכי קיימת קורלציה ביולוגית להסתברות שלהן להתעבר, ככל הנראה משום שטסטוסטרון גבוה יותר מעיד גם על עוצמה אבולוציונית, וישנם גם מחקרים רבים שהוכיחו שנשים מעדיפות ריח גוף של גברים בעלי פנים סימטריות.

"בהתאם להשערה שלנו, ריח גוף של גברים רווקים דורג כחזק יותר מהריח של גברים בזוגיות", כותבים מחברי המחקר. "גילינו גם שפניהם של גברים רווקים דורגו כגבריים יותר מפנים של גברים בזוגיות. מנקודת מבט אבולוציונית, זה עשוי לעזור לנשים לזהות את הסימנים ולהימנע מהשקעה בזכרים בעלי משאבים מופחתים (אם כבר יש להם צאצאים)".

זוג מסריח. ShutterStock
שנשים מעדיפות ריח גוף של גברים בעלי פנים סימטריות./ShutterStock

עם זאת, למרות שנשים נוטות להימשך לטסטוסטרון גבוה ומה שמגיע איתו, זה לא בהכרח מגדיל את הסיכויים שלהם למצוא אהבה, הריחות של גברים רווקים אמנם דורגו כחזקים יותר, אבל לא כסקסיים או אטרקטיביים יותר מאלה של גברים בזוגיות. הנשים תיארו את פניהם של גברים זבזוגיות כאמינים ונאמנים יותר מאלה של הרווקים, אם כי נשים רווקות לא הצליחו לראות את התכונות הללו באף אחת מהקבוצות.

עורכי המחקר מציעים הסבר חלופי לרמת הריח המוגברת של רווקים, והוא שמי שאינו בזוגיות יכול להרשות לעצמו להיות פחות הגייני. "הראיות לקביעה זו מגיעות ממחקר הקובע שמצבם של גברים רווקים לרוב פחות טוב, גופנית ונפשית, מזה של גברים בזוגיות, וזה מתבטא בהיגיינה גרועה יותר ולכן בריח חזק", הם כותבים.

כך או כך, גם אם ריח גוף נועד במקור לאותת לבני זוג פוטנציאלים על מצבנו וזמינותנו, מסתבר שהקשר בין ריחו של אדם לבין מצב הזוגיות בחייו מורכב הרבה יותר. עד שנבין את המסתורין הזה לעומק, אנא מכם - פשוט תתקלחו פעם ביום.

המחקר פורסם בכתב העת Frontiers in Psychology

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully