tessa. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

"הפסקתי לקחת גלולות, ועכשיו אני לסבית"

10.1.2023 / 10:23

שמתן לב שהעולם שלנו הופך פלואידי יותר עם כל יום שעובר? אחרי שנים שלקחת גלולה נגד הריון החליטה לעשות הפסקה, וכעבור שנה היא מכריזה: "הפסקתי לקחת גלולות, ועכשיו אני נמשכת לנשים". מומחית מסבירה איך זה קרה

הרפתקאות בנות הזוג ב-2022/@phoebe_chakar

טסה בונה ממלבורן, שתמיד הזדהתה כסטרייטית טוענת שהמיניות שלה השתנתה מאז שירדה מהגלולה למניעת הריון. טסה החלה לקחת את הגלולה לראשונה בגיל ההתבגרות , כמו הרבה בנות, על מנת לסייע בוויסות המחזור שלה ולהפתחת כאבים, והמשיכה לקחת אותה במשך 15 השנים הבאות. בת ה-30 כיום מעידה על עצמה שבכל הזמן הזה תמיד יצאה רק עם גברים, ומעולם לא נמשכה לנשים.

לאחר שנפרדה מהחבר שלה בשנה שעברה, טסה החליטה שזה הזמן המושלם לעשות הפסקה מנטילת הגלולה בכל יום. ואז, כך היא אומרת "הכל השתנה". תוך שלושה שבועות מאותו היום חייה השתנו לבלי הכר, והיא הרגישה כמו אדם אחר לגמרי, לדבריה: "הייתה לי כל כך הרבה יותר אנרגיה, התרגשתי מהחיים. נוסף על כך, המיניות שלי השתנתה - למרות שתמיד יכולתי להעריך יופי של אישה, מעולם לא נתתי לנשים הזדמנות רומנטית, אף פעם לא באמת חשבתי שזה בשבילי. זה השתנה ברגע שעזבתי את הגלולה. פתאום גברים כבר לא מושיכם אותי".

תוך חודש ללא הגלולה החלה טסה להימשך לנשים ןלצאת לדייטים עם נשים, ועכשיו היא כבר חצי שנה במערכת יחסים ארוכת טווח עם בת זוגה הנוכחית.

החשיפה

טסה לא לבד עם ההתנסות המוזרה הזאת, מסתבר. שלה, מחקר חדש שמצביע על כך שהגלולה למניעת הריון - שקיימת מאז שנות ה-60 - עשויה להשפיע על הבחירה של נשים בבני או בנות הזוג שלהן.

נטורופתית ומומחית לבריאות האישה, קתרין מאסלן, מסבירה כי שינוי מיניות עקב הפסקת הגלולה אפשרי, אבל למרות שיש מחקרים שמוכיחים שהגלולה משפיעה על הבחירות בבני זוג "אבל זה באמת מעניין לשנות העדפות מיניות באופן דרסטי כל כך. מחקרים הראו שנשים נמשכות לריח של גברים שפחות דומים להן מבחינה גנטית, וכשאנחנו נוטלים את הגלולה זה עובר לבני זוג שדומים לנו יותר, ולפעמים הפסקת הגלולה משפיעה גם על בריאות הנפש, ועכשיו היא פנויה להרגיש וחופשיה יותר לחקור דברים אחרים".

מומחית ההורמונים מספרת על מטופלות רבות שעוברים שינויים באישיות לאחר שהפסיקו את הגלולה: "ראיתי בשינויי אישיות מאסיביים אצל חלק מהמטופלים שלי שמפסיקים את אמצעי המניעה ההורמונליים שלהם. רבים מהם דיווחו שהם 'מרגישים כמו אדם אחר', וזה לא ממש מפתיע מכיוון שיש מיליוני קולטני אסטרוגן ופרוגסטרון במוח, ואמצעי מניעה דרך הפה בעצם מכבים את הייצור הטבעי של אסטרוגן ופרוגסטרון על ידי עיכוב ביוץ, וכאשר מפסיקים את נטילת ההורמונים, נשים יכולות לחוות שינויים במצבן הרגשי - לעתים קרובות לטובה".

"פיבי היא האהבה המוחלטת של חיי, לא יכולתי להיות מאושרת יותר", מצהירה טסה בהתייחס לזוגיות הנוכחית שלה "זו דינמיקה שונה לגמרי מלהיות עם גבר. היא החברה הכי טובה שלי, אני אוהבת כל שנייה שאני מבלה איתה, וזה שובר את ליבי לחשוב שאולי זה לא היה קורה אם עדיין הייתי על גלולות".

טסה מספרת שהרעיון להפסיק לקחת אותן נבט בה אחרי שראתה סרטון ב-TikTok על חוויה של אישה אחרת: "היא הרגישה ממש למטה, עייפה כל הזמן, ופשוט לא התרגשה מהחיים יותר. ממש התחברתי למה שהיא אמרה. הרגשתי בדיוק אותו דבר - לא היו לי שיאים - לא גבוהים, ולא נמוכים. הרגשתי שאני אדישה, במיוחד בשלוש השנים האחרונות עד גיל 30. לכן כשהפכתי לרווקה בשנה שעברה, זו נראתה לי כמו הזדמנות לנסות לחיות קצת בלי הגלולה".

לאחר שיצאה לכמה דייטים עם נשים, היא הכירה את בתן זוגה כיום פיבי (24), דרך חבר משותף, וזו הייתה אהבה ממבט ראשון. עכשיו, שישה חודשים אחרי, היא אומרת ששתיהן "מאושרות מתמיד".

והנטייה המינית היא לא הדבר היחיד שהשתנה - גם התוכניות לעתיד כבר לא מה שהיו קודם - בעוד טסה תמיד חשבה שלהתחתן וללדת ילדים עם גבר זה משהו שהיא רוצה, עכשיו היא אומרת שגם הרצונות שלה לעתיד השתנו.

"אני עדיין הייתי מחשיב את עצמי קצת ביסקסואלית" אומרת טסה "אבל אני הרבה יותר נמשכת לנשים. אני כבר בקושי מסתכלת על גברים - זה מצחיק. המשיכה המינית לבחורים כמעט נעלמה. מלבד זאת, כשלקחתי גלולות, והייתי במערכות יחסים עם גברים, חשבתי שאני רוצה להתיישב, להביא ילדים ולהתחתן. אבל מאז שירדתי מהגלולה, זה כאילו המוח שלי הרבה יותר צלול והבנתי שזה לא מה שאני רוצה בכלל."

"אני חושבת שכל אישה צריכה לעשות הפסקה לזמן מה כדי לבדוק איך היא באמת מרגישה, כי עובדה -הגלולה יכולה לשנות את הרצונות שלך ואפילו להפוך אותך לאדם משעמם, ואני כן מאמינה שרמות ההורמונים יכולות לשחק תפקיד באובייקט שאליו אנחנו נמשכות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully