גיף כתום זה השחור החדש. נטפליקס,
נטפליקס

הולכת לכותל עם מחשוף? תחליטי קודם איזה אסירה את רוצה להיות

20.2.2023 / 11:00

זה נשמע כמו סיפור אגדה מומצא, אבל זרמי איתנו - אם יתפסו אותך בכותל עם גופייה ותושלכי למעצר, אולי כדאי שתחליטי מראש איזו אסירה את רוצה להיות - ציפי רפאלי, אנה דלבי, אתי אלון, אלכס ווס או ולמה קלי

החוק החדש שקידמה לאחרונה ש"ס, מאיים, בין היתר, להכניס לכלא את מי שאיננה מסותבבת בלבוש "צנוע" ברחבת הכותל. הוא בינתיים ירד מהפרק, אך אנחנו בציפייה לשעת הכושר הבאה שבה תנסה מפלגה קיצונית לתקוף את זכויות האזרח והאישה בפרט בעונשים לא פרופורציונאליים לבחירות פרטיות של אנשים על גופן וחייהם.

בהסתמך על הכיוון הזה נראה שנשים בישראל ימצאו את דרכן בכלא בקלות בשנים הקרובות, אבל היי, לפחות שם נתקרב לאיזון מגדרי. האקלים החברתי מדכא, אך כאן במדור באנו להרים ואיננו אומרות נואש. כדי להכין עצמנו לכלא, נדרג את 5 האסירות שהיינו שמחות להיות, שהן גם אגב, לטעמנו, המדהימות בכל הזמנים. גם אם לא בדיוק אמיתיות. מהמקומיות ומעלימות המס ועד לליגה הבינלאומית - קבלו אותן.

תיעוד מטריד: תקפה באלימות והפשיטה את עובדת המין ששכבה עם בעלה
אלף נשים ו-237 סיבות לעשות סקס. גם משיכה יש שם, איפשהו
"הייתי מרגלת רוסיה - הטיפים שלי יפתו כל גבר"

אתי אלון בדיון דיון בעתירה נגד שחרורה, ביהמ"ש המחוזי בלוד. ראובן קסטרו
אתי אלון בעתירה נגד שחרורה./ראובן קסטרו

5. אתי אלון
כדי להיות אסירה A-ליסטית, את חייבת לפחות סדרה אחת מבוססת על הסיפור שלך. אתי אלון קיבלה שתיים, שתיהן לא נחשבו מי יודע מה, מצד שני גם לא החיים בנווה תרצה. נכון, היא פגעה בהמון אנשים והכל בשביל האח הדביל שלה, אבל לעומת אסירות אחרות היא מחזיקה לפחות בכבוד הזעום של מישהי שגנבה בשביל מישהו אחר - ועוד אחד שנמצא בחובות. זה עדיין אנוכי מאוד, אבל אנוכי לפחות אחוז אחד פחות מלזמבר את הלקוחות שלך לכיף. היא נהנית מהילת הגאונות המפוקפקת של מי שהצליחה לעבוד על בנק שלם, ובכלל, היו אמורות לחכות לה הרבה הזדמנויות מחוץ לכלא, אם לא בהייטק אז במשרד ממשלתי, שהרי אנחנו מדינה מתגמלת גנביה. אהה, אולי בעצם רק כשזה גברים? אבל עזבו את זה - מעל הכל, השיער שלה אייקוני ברמות של רייצ'ל.

4. ציפי רפאלי
אם לא הייתם אומרים לי שאמא של בר הייתה בכלא, לא הייתי יודעת. תראו אותה, היא יצאה משם זורחת. עם תום ריצוי העונש שלה על עבירות מס במאי 2021, ציפינו לראות ציפי שבורה, קמוטה, מרוסקת, אך התבדינו: רפאלי התייחסה לשהותה בנווה תרצה כחופשה מסובסדת, דיווחה שהיה לה די סבבה וגם הגיעה למסך הסלוני שלנו בהופעתה הגאה עם מופת הקרינג' "רפאליס". יודעות מה, גם אם לא היה לה סבבה בכלל, היא ידעה שהקהל רוצה לראות אותה נופלת - וסרבה לתת לו את זה, ורק על זה שווה ללמוד ממנה שיעור ביחסי ציבור. אם אני בכלא, אני רוצה את זה בצ'יל, אני רוצה את זה קול, אני רוצה לצאת מלכה - אני רוצה את זה ציפי.

כתום זה השחור החדש, עונה שביעית ואחרונה. נטפליקס,
אלכס ווס/נטפליקס

3. אלכס ווס
דמותה של אלכס ווס מהסדרה האייקונית "כתום זה השחור החדש", בגילומה של לורה פריפון הנפלאה, היא כל מה שהיינו עוברות צד בשבילו. היא שנונה, מתוחכמת, סרקסטית, מסתורית והיא לא צריכה לעשות הרבה בשביל להרחיק את מי שצריכה לשמור ממנה מרחק ולקרב את מי שבא לה עליה. אם את בכלא ואת לא אלכס ווס, את בטוח צריכה אחת כזאת לצדך. ווס היא שחקנית קשוחה במשחק של הכלא ולא אחת שנשברת בקלות - ובכלא נווה תרצה הישראלי, בו יושבות בצוותא מעלימות מס לצד רוצחות סדרתיות, יש לי תחושה שתכונות כאלה יועילו.

2. אנה דלבי
האסירה הכי מפורסמת בנטפליקס ומבוססת על דלבי האמיתית (סורוקין במקור), זו שהצליחה להונות את הבנקים הגדולים בארה"ב ולחיות חיי עושר בלי שקל על התחת, היא ה-דוגמה לאיך עושות את זה בסטייל. סורוקין האמיתית הגרה לארה"ב בשנת 2015 כשהיא מתחזה ליורשת מליונים גרמנייה, תדמית שאפשרה לה לעקוץ אין ספור מלונות, בתי עסק, חברים ובנקים, עד שבשנת 2017 נתפסה ונעצרה. אם לא ראיתן את "להמציא את אנה" המבוססת על סיפורה - אתן חייבות, אם כי סורוקין עצמה, על פי הדיווחים, לא התלהבה ממנה בכלל. טוב, בהסתמך על הסדרה, מדובר באישה שדי קשה לרצות את אנינות הטעם שלה. אבל אם יש משהו אחד שאפשר ללמוד ממנה, זה לחיות כל יום כאילו זה יומך האחרון לפני הקלבוש.

קתרין זיטה ג'ונס תפקיד ולמה קלי ורנה זלווגר בתפקיד רוקסי הארט בסרט שיקגו (2002). imdb
ולמה ורוקסי. שיקאגו/imdb

1. ולמה קלי
במקום הראשון, קבלו אותה בתרועות חצוצרות ג'אז: הכוכבת הרוצחת מהסרט "שיקגו", אחד הסרטים הטובים אי פעם וזה שראיתי בוודאות הכי הרבה פעמים בחיי. קלי, כוכבת וודוויל ידועה אי שם בשנות העשרים בשיקגו, נעצרת על רצח כפול ונשלחת הישר לאגף הרוצחות בכלא. את דרכה לשם היא עושה בשירה וריקוד ובגילומה הפנומנאלי של קתרין זיטה ג'ונס, אהובת לבי, שכל כשרונותיה מתנקזים לתפקיד המרהיב הזה. זיטה-ג'ונס מביאה לדמותה של קלי את כל מה שהיינו יכולות לבקש לעצמנו: כריזמה, כוח, הצלחה, יופי, סקס אפיל, אינטיליגנציה, שנינות, גלאם - באמת שיש לה הכל. חוץ מחופש, כאילו. אבל אם כבר כלא, תנו לנו לדפוק שואו. כן, גם בבגדים מינימליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully