קריסטן הנצ'ן. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

מחקר חדש טוען: OnlyFans למעשה בריאה מאוד לחיי המין שלך

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 14:06

אם כבר כל האינפורמציה נמצאת שם בצורה זו או אחרת, האם אפשרי להשתמש בפלטפורמות בעלות תוכן מיני מפורש שנועדו לסיפוק עצמי, גם למטרות למידה וחקירה אישית? מחקר חדש קובע כי רבים מהמשתמשים באפליקציית אונליפאנס מפיקים ממנה תועלת בריאותית

מחקר חדש פרסם שאנשים שמשתמשים ב-OnlyFans נוטים להיות בעלי ידע רב יותר על בריאות מינית פרקטיקות מיניות והסיכונים שלהן. לפי המחקר שפורסם בכתב העת "מיניות ותרבות" של ספרינגר, המשתתפים שנסקרו גילו שלמדו יותר על מין בזמן השימוש באפליקציה, מאשר בשיעורי חינוך מיני או מקורות מידע שנועדו ללמד על מיניות.

"תוכנית הלימודים לחינוך מיני פורמלי מתפתחת מאוד בעולם, אבל אנשים מחפשים מידע נוסף על מין ומיניות ממקורותשונים ומדיה בלתי פורמלית", אמרה החוקרת הראשית ומחברת המחקר, מארי ליפמן. "רצינו להבין את ערכה של הלמידה מ-OnlyFans, בהתחשב בעובדה שזו פלטפורמה כל כך פופולרית."

המסקרה המושלמת לא קיימת - אבל את יכולה לערבב לך אחת
"כפמיניסטית אני רוצה לצפות בסרט של רוני נדלר על חנן גולדבלט"
טיפול ה"ערפד" של קים קרדשיאן ובר רפאלי מחזק את הזיקפה


האפליקציה, המאפשרת למשתמשים לפרסם כל דבר לכאורה, כולל תוכן מיני מפורש, והיא גם אמצעי לעובדי מין או לכל המעוניינים/ות לייצר הכנסה נוספת, ומטרתם של החוקרים הייתה להבין את ההשפעה שיש לאפליקציה על חיי המין של הצופה - משתתף.

כוכבת פורנו שנוצרה ע"י בינה מלאכותית מול דוגמנית אונלי פאנס. Instagram / @darthlux/ Midjourney, צילום מסך
כוכבת פורנו שנוצרה ע"י בינה מלאכותית מול דוגמנית אונלי פאנס/צילום מסך, Instagram / @darthlux/ Midjourney

במחקר השתתפו 425 אנשים - 53 אחוזים מהם גברים, ו-47 אחוז היו נשים, וכמעט כולם הזדהו כהטרוסקסואלים והטרונורמטיביים. לפי הנתונים של ליפמן, 41 אחוזים מ-425 האנשים שנשאלו במסגרת המחקר אמרו שהם באמת ניסו דברים שלמדו באפליקציה בחדר השינה הפרטי שלהם - החל משימוש באביזרי מין ועד לחקר הנטייה המינית שלהם:

"אנשים שמשתמשים קבוע בפלטפורמה צוברים ידע חדש על עצמם, ועל מיניות בכלל, הם גם לומדים מיומנויות חדשות שהם מיישמים על חייהם המיניים ומערכות היחסים שלהם."

יש עוד כמה שאלות שנותרו פתוחות, ומהוות את הבסיס למקר הבא, לדברי ליפמן, כגון כיצד החוויה שונה עבור עובדי מין ומשתמשים, מדוע עובדי מין בוחרים דווקא באפליקציה כפלטפורמה שלהם, איך דמוגרפיה כגון גזע/אתניות, נטייה מינית, עשויה להיות קשורה, או אילו פיצ'רים עיצוביים יכולים להפוך את OnlyFans לפלטפורמה נגישה יותר, למטרות למידה מינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully