גבר עצלן. ShutterStock
ShutterStock

6 מתוך עשרה גברים הם רווקים - לפי המחקר הזה, המצב עוד יחמיר

28.2.2023 / 13:19

נתונים חדשים מצאו כי כיום, 63% מהגברים מתחת לגיל 30 הם רווקים מבחירה, לעומת 51% בלבד בשנת 2019. המומחים חושבים כי הזמן המוקדש לבילוי ארוטי לבד באמצעות האינטרנט, הוא האשם המרכזי במצב

מחקר חדש מגלה שגברים צעירים מתחת לגיל 30, כבר לא מתעסקים בדייטים יותר מדי. למה? כי הם לא צריכים. הנגישות שלהן לחומרים אירוטיים מגוונים ולסיפוק מיני גבוהה כל כך, שהרבה פעמים זה מספיק.

"גברים צעירים נחשפים להמון חומרים שמגיעים אליהם דרך מדיות חברתיות למיניהן, וצופים בהרבה מאד פורנו" אמר הפסיכולוג פרד רביחנוביץ' "אני חושב שהם מקבלים הרבה מהצרכים שלהם בלי לצאת החוצה בכלל, ואני חושב שזה מתחיל להיות הרגל".

"אני לא מוכן לצאת עם נשים מכוערות" אמר הבחור שבתמונה
"הדייט שלי הלך להזיז את המכונית שלו - ופשוט לא חזר"
"הפתעתי את אישתי שהתעוורה, ולמדתי איפור בשבילה"

המספרים החדשים, אלה ששייכים לעידן אחרי הקורונה, מגבים גם מחקרים שלפיהם המגפה גרמה לגברים להעדיף ערב לבד במקום לפגוש בת זוג פוטנציאלית בפועל. רק 50% מהגברים הרווקים שנשאלו השיבו שהם "מחפשים מערכת יחסים מחייבת ו/או דייטים מזדמנים", ירידה תלולה לעומת 61% לפני ארבע שנים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מתגעגע לחבר׳ה מהתיכון/ShutterStock

"הסטטיסטיקות האלה מספרות אמת עצובה יותר על הדור הזה של גברים", מוסיפה הפרופסור לפסיכולוגיה של אוניברסיטת NYU ניובה וויי: "אנחנו במשבר של חיבור", אמר וויי. "ניתוק מעצמנו וניתוק אחד מהשני. וזה הולך ומחמיר".

מספר הגברים פחות משתלב עם 34% מהנשים מתחת לגיל 30 שאומרות כעת שהן מעדיפות להיות רווקות - מה שהראה רק עלייה קלה במגפה בקבוצת גיל זו. גורם נוסף במשוואה עשוי להיות האינטרסים של נשים, המשתנים לפי גיל - במיוחד כאשר מחזרים באותו גיל הופכים לכאורה לפחות זמינים רגשית - "נשים אומרות שהן מעדיפות ללכת לבראנץ' עם חברים מאשר לצאת לדייט נוראי", אמר הפסיכולוג הזוגי והמשפחתי מלוס אנג'לס, גרג מאטוס.

גם הציפיות של נשים מגברים עולות עם הזמן, מה שמחמיר את המצב. הסיבה היא, על פי מומחה לגבריות ופרופסור רונלד לבנט מאוניברסיטת אקרון, שהוסיף כי "למרבה הצער, לכל כך הרבה גברים אין יותר מה לתת".

כן, שמנו לב.

עוד נתון שגילה מחק שנערך לאחרונה, והוא אולי הבעייתי ביותר בזוגיות עם גברים מתחת לגיל 30 - כזו שמשפיעה גם על היכולות החברתיות שלהם - גברים הם, ככלל, אנשים בודדים יותר מנשים. לצורך ההשוואה, בתחילת שנות ה-90, 55% מהגברים דיווחו שיש להם שישה חברים קרובים, או יותר. אחוז זה הצטמצם ל-27 ב-2021, לפי סקר הפרספקטיבות האמריקאי, וכעת, 15% מהגברים אומרים שאין להם חברויות אישיות קרובות - כך לפחות עולה מנתונים שנאספו על ידי מרכז הסקרים.

"נשים יוצרות חברויות זו עם זו שמצטיינות בדרגת האינטימיות הרגשית, בעוד שגברים, ביניהם כמעט ולא", אמר לבנט. גם אם הן לא יוצאות לדייטים, "לנשים יש חברות שהן מבלות איתן וזוכות מהן להמון תמיכה רגשית".

Sheee די בטוחה שזו הסיבה בגללה גברים ישראלים ממשיכים להתגעגע תמיד לצבא ולחבר'ה מהתיכון - כי לא משנה כמה הם סתומים, זו הפעם האחרונה שהם חוו את התמיכה הרגשית הזו מחברים לג'נדר. האמת? Sheee קצת מרחמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully