גבר ואישה במיטה. ShutterStock
ShutterStock

אפשר להתמכר לויברטור? 7 מיתוסים חשודים על סקס

17.3.2023 / 9:00

"הגודל קובע", כדי שהסקס יהיה טוב צריך להיות בכושר, ואפשר להתמכר לויברטור - יש אמונות ומיתוסים שעברו מדור לדור, שכיום חלקינו עדיין מאמינים בהם. הגיע הזמן ליישר קו ולהבין אחת ולתמיד איזה מיתוסים נכונים ואיזה הגיע הזמן להעיף מהמיטה

כמו בכל תחום כמעט, גם הסקס רווי במיתוסים ושמועות חסרות שחר. לפעמים אנחנו נוטות להאמין להם רק כי אנחנו לא יודעות אחרת, או פשוט חוששות לשאול. מה לעשות, לא כולנו יודעים לדבר על סקס בחופשיות ובפתיחות. במיתוסים האלה רובינו נפלנו והגיע הזמן להיפתח, לדבר, וכן - ללמוד מטעויות של אחרים (אחרת בשביל מה הם מועילים לנו?

מיתוסים יש כמו זבל, וזה בדיוק המקום לעשות קצת סדר בבלגן. אנחנו שונות אחת מהשניה, וכל אחת מאיתנו אוהבת דברים שונים, או מגיבה בצורה שונה לדברים, ואם אנחנו אוהבות דברים שונים, אז לא יכול להיות שכל הכללים ובוודאי שהמיתוסים, חלים על כולנו. אז הבה נאוורר את הדברים, נשבור כמה חוקים, ועל הדרך נבדוק לאילו מיתוסים הגיע הזמן להפסיק להאמין.

מזל שיש רופא, כי זה, רע, וזה יחמיר: תסמונת הסטוקהולם של דור
רק לא פריווילגים: דודי אמסלם והחלום הישראלי המכוער
"השר לביטחון לאומי יורק על ביטחון הנשים כולן, מכל העדות"

הגודל כן קובע

גבר ואישה במיטה. ShutterStock
גבר ואישה במיטה/ShutterStock

טוב, זה אולי המיתוס הכי ישן בספר, ואם את עדיין מאמינה לו אז כנראה שעוד לא יצא לך לעשות סקס. וזה בסדר, אנחנו כאן כדי להסביר. הרבה מהאזורים הרגישים ביותר בתעלת הנרתיק, נמצאים ממש בסנטימטרים הראשונים שלו, כך שלא באמת צריך כלי גדול כדי לבצע את העבודה הזאת. מה גם שבואו, רוב הנשים לא גומרות מחדירה, כך שבעצם אפילו לא צריך פין בשביל להנות מסקס טוב. נקודה (ג'י) למחשבה.

ביצועים הם חשובים

מסתבר שמה שמשפיע על טיב הסקס, בכלל לא קשור לסקס עצמו. קייט סקאליסי, מוסמכת בבריאות הציבור ומחנכת מינית, מסבירה כי הדברים שהופכים סקס לטוב הם לא בהכרח איזה מהלכים אנחנו יודעים לעשות במיטה. מסתבר שזה לא הגיל ולא התרגיל, אלא דברים כמו אמון גבוה בבן הזוג, לחץ מופחת וחיבה עזה אחד לשני (כן, בכוונה לא כתוב אהבה). אם הגורמים האלה קיימים הסקס יהיה יותר טוב, ולא בזכות הגמישות שלך או הכושר שלו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אורגזמות כפולות

הרבה דובר על מולטי-אורגזמות, לחלק מהנשים אכן יש כאלה, אבל זה ממש לא מחייב. כמו שלא כולנו עושות שרשראות של אפצ'ים, לחלקינו יש גם אורגזמות שמגיעות בבודדות. זה נכון, יש נשים שמסוגלות להמשיך עוד ועוד, אבל יש גם נשים שלא יכולות שיגעו בהן אחרי אורגזמה, וזה גם בסדר. הקשיבי לדגדגן שלך, הוא יודע מה טוב.

אשה מחייכת במיטה. ShutterStock
גם בבודדות זה טוב/ShutterStock

גברים צריכים לגמור כדי ליהנות

ד"ר כריסטינה רומרו-בוש ובעלה ד"ר ג'ון רובינסון, המכונים "הדוקטורים לסקס" (מעניין מאוד מי נתן להם את הכינוי הזה), טוענים כי לרוב גברים מרגישים שסקס נעשה רק כדי להגיע את המטרה הנכספת - לגמור. הם מסבירים כי גברים יכולים להאט מספיק על מנת להנות מהתהליך עצמו, ושהם לא חייבים לגמור כדי שיהיה להם נעים. נעים? באנו לפה בשביל נעים?

סקס צריך להימשך שעות

לא. סקס צריך להימשך כמה זמן שאתם רוצים שיימשך. בניגוד לאמונה הרווחת, מחקרים מראים שזוגות נהנים מסקס שנמשך בין 3-13 דקות, שזה בערך זמן של מקלחת, אבל כל אחד ומה שעושה לו את זה. זה באמת תלוי עם מי, מה מצב הרוח, איפה אתם ולמה אתם עושים סקס. כל אלו יכולים להשפיע על הזמנים, וביננו, לפעמים אין דבר יותר נחמד ומספק מקוויקי.

אשה עם ויברטור במיטה. ShutterStock
אשה עם ויברטור במיטה/ShutterStock

אפשר להתמכר לויברטור

לא בדיוק. לפי קייט סקאליסי, מוסמכת בבריאות הציבור, ומחנכת מינית, הגוף מתרגל לחוויית האורגזמה בצורה מסויימת, ואנחנו כן יכולות להיתקע עם הסגנון הזה. ככל שעושים משהו יותר פעמים, כך המסלולים העצביים שלו הופכים משמעותיים יותר, ואם ננסה לשנות את הדרך בה אנחנו חווים אורגזמה, למשל, זה עשוי להיות קשה יותר ומוזר. אבל כמו כל דבר בחיים, הכל עניין של הרגל ותרגול. ההמלצה היא להתחיל לנסות לשנות את הדרך בה אנחנו משתמשות בויברטור, בתור התחלה. גם אם אתן מגיעות לשיא בעוצמה הכי גבוהה, נסו לשחק עם העוצמות, לשנות תנוחות ואפילו לקנות צעצוע חדש.

מידת הרטיבות היא לא אינדיקציה

האמת היא, שאם את צריכה יותר חומר סיכה ממה שהגוף שלך מייצר, זה ממש לא אומר שאת לא מגורה. ד"ר איווה קאדל, סקסולוגית קלינית ומדריכת מינית מוסמכת, מסבירה כי הרבה אנשים מודדים את הגירוי באמצעות מידת הרטיבות, אבל זה לא תמיד מדויק. מה לעשות, את לא מזרקה, ואת לא יכולה פשוט להשפריץ און דימאנד. גורמים כמו המחזור החודשי, גיל המעבר, מחלה או הריון יכולים להשפיע על כך, וזה לא ממש משנה כמה מים שתיתן היום. אבל תמשיכו לשתות הרבה מים, זה בטוח לא מיתוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully