דור. אהבה חדשה רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/אהבה חדשה רשת 13

מזל שיש רופא, כי זה, רע, וזה יחמיר: תסמונת הסטוקהולם של דור

17.3.2023 / 9:23

נויה ודור, רועי ולי-ים, דניאל ומולי, מאיר ויובל - על ארבע זוגות סיפרה אהבה חדשה - אחד חרמן, אחד רוחני, אחד דתי ואחד עם תסמונת סטוקהולם - מי יחזיק? מי יתפכח? והאם לי-ים תסכים לחוות אינטימיות עם אסף הרופא? ניתוחים והימורים בפנים

אהבה חדשה/צילום: רשת 13

מבלי לפגוע בכבודה של מאיה ורטהיימר, שבסך הכל לא מזיקה לאיש, אפנה להפקה בשאלה, מה למעשה יש לה לתרום לתכנית מלבד התובנות, "הוא מהמם", ו-"היא מהממת"? האם לכך התכוונה כשאמרה בהקרנת הבכורה המופרכת של "יוניקורן" בתאגיד, כשאמרה, "לפחות כאן אני לא צריכה לזייף התלהבות?". אם מישהו שם מחזיק את הבעתה של ורטהיימר מתוחה אל על בחוטים, אני קוראת לשחררה. ועכשיו, בואו נדבר על מה שלשמו התכנסנו - הזוגות. רובם התגלו מהר מהצפוי כמאוד לא מהממים, מלבד צמד ברבי וקן, שנותנים לנו רגע של נחת. ולא היה הרבה נחת בפרק הזה.

ארוחת הסיוטים
ההפתעה הגדולה שלנו העונה, זהו הגבר הכי לא מפתיע אבר בתחום הריאליטי: רועי אסף, רופא חתיך שהשקיע בקריירה וזנח את חיי האהבה. הבנאלי נמשך אל הבנאלי והוא בוחר בלי-ים, "דוגמנית ויוצרת תוכן" תל אביבית שבראש מעינייה כושר וטיפוח הגוף, כמו מרבית הדמויות בעונה הזו. איזה שיעמום. יתכן שיש בה עוד, אינני מכירה אותה אישית, אולם תעודת הזהות שניתנה לה נראית הגנרית ביותר בעולם, כאילו ביקשו מ-AI ליצור קליפ של משתתפת ריאליטי היכרויות. גם הם נוחתים בדירת סימס, אחת מבין ארבע זהות כמעט לגמרי, שמייצגות היטב את הגיוון בקאסטינג.

לפני שנסגור את הנושא הלעוס הזה בכספת, צריך לומר: "אהבה חדשה" יוצאת מה זה ישנה. גבר אשכנזי, חטוב ומצליח, זו ההפתעה הגדולה שלכם? מה זה פה, "קחי אותי שרון"? כאילו שנים של באדי פוזיטיב, שיח על ייצוג מגוון ומהפכה נשית ברשת שהביאה את הנשים הכי לא ברביות לפסגה - עברו לכם מעל הראש. ולצד התרעומת כלפי הליהוק של אנשים דומים עד קושי להבדיל בין זוג למשנהו, שהיא אמנם מוצדקת, יש גם איזה שיחוק הפקתי מאחורי הבחירה ברופא וזוגתו, אבל אליה נגיע עוד מעט.

אהבה חדשה. רשת 13, צילום מסך
לא מזיקה. מאיה ורטהיימר/צילום מסך, רשת 13

זמן לארוחת הקרינג', שעל סמך הפרומואים, מהווה את יום השיבושים הגדול. עד עכשיו החיבור שלהם נראה אחלה כי מה יכול להשתבש כשהכל כל כך רגיל, אבל נויה כאן כדי לעזור עם חשיפה שלא לצורך בפני כולם של איזה דייט כושל שהיה לה פעם עם רועי. מרוב צורך להקליל-לכאורה את אי הנעימות שיצרה לגמרי במו ידיה, הפכה את הסיטואציה למביכה פי שבע. "אפילו נשיקה לא הייתה!", היא עונה לאף אחד ששאל, "או שכן? לא זוכרת". סובבי השולחן נענים מיד להצעתה של נויה להתסיס, וכולם מביעים תדהמה בתגבור מוזיקת עריכה דרמטית. ואני תוהה, מילא נועה - איך האחרים אוכלים את הדרמה המומצאת הזאת? כולם מתל אביב, כולם גרים בחדר כושר - מה הסיכוי שאף אחד מהם לא יצא קודם עם אחד האחרים?

כשמסתבר שגם דור, המשוייך לנויה, שלח פעם הודעה וחצי ללי-ים, ההיסטריה עולה על גדותיה וכך גם חרדת השליטה של נויה. צירוף מקרים מלהיב, אני מודה, אבל לא מחזיק מים או פרק שלם, כי במהרה יסתבר שחילופי זוגות הם ממש לא הכיוון כאן. דור יפתח תסמונת סטוקהולם כלפי נויה ואסף הרופא יתעלף בתוך דקה על לי-ים, אבל בינתיים, הציפורניים מתחילות להישלף: "הקשר בינה לבין דוגמנות, אין, רחוק שנות אור, היא לא קרובה אפילו", מלרלרת נויה בטסטמוניאלס. שמעו, היא באה לסכסך, וזה מרגיז אותי - אבל גם מעורר הערכה. כי בואו, בינינו, בשביל דמויות כאלה אנשים צופים בריאליטי. העונה של דיאן ב"אח הגדול" לא הייתה עונה בלי דיאן.

יובל לא מסוגלת לשאת את המתח, וקמה מהשולחן משל הייתה הילדה במין גירלס שבכלל לא שייכת לבית הספר ובוכה מדרמות של אחרים. אבל בעצם, המתח הזה הוא רק הקש ששבר אותה. היא בדייט מתמשך מהבוקר, וכולנו יודעות שדייט טוב צריך לקחת שלוש שעות גג ולהיגדע באיבו. אין אפשרות ליהנות מפעילות כה אינטנסיבית לעיני מצלמות, לא משנה מי בני האדם שמלווים אותך בתוכה. על דרך החיוב, השבירה שיובל חווה מאפשרת לה רגע של היכרות, תמיכה ואינטימיות עם מאיר. משברים ידועים בכוחם לקרב, גם אם הנוכחי הגיע מוקדם מהצפוי. היא לומדת מתוך הרגע הזה שאפשר לתת בו איזשהו אמון, וזו מחשבה יפה ומחזקת, גם אם לא בקטע דתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רועי ולי-ים. אהבה חדשה רשת 13, צילום מסך
בשוק. רועי אסף הרופא ולי-ים/צילום מסך, אהבה חדשה רשת 13

רועי מתחבר ליובל על רקע ידיעת איטלקית, אבל נויה לא תרשה את הביזיון הזה, של אנשים נהנים: "לי ים, זה בסדר לך שהם ככה מדברים איטלקית ואת לא מבינה?", היא נכנסת בהם עם הראש. אם כבר דיברנו על מין גירלס, נויה לגמרי נותנת טון של אחת כזו, על אף שהיא מגדירה את עצמה בתור "האו"ם". בעצם, היה אפשר לעלות על זה עוד מטרור הקניות לארוחה. היא מרחרת קצוות פוטנציאל להרס ומושכת בהם בקלילות, תוך גם השפטת אחרים, אם זה את בן זוגה, או נשים אחרות כמו יובל, במילים המכווצות, "את תפסיקי לדבר איטלקית ותטעמי את הפסטה". הממ, מעורר תיאבון. מי יודע כמה עוד מטענים יושלכו על הפסטה האומללה הזו. אגב, זה הזמן לחזור בי ולהודות שטעיתי באבחנה במדור התרבות, לפיה דור הולך להיפרד מנויה מתוך פחד ממחוייבות. הוא לא יפרד ממנה בחיים, וגם זה על רקע פחד, אבל פחד אחר לגמרי.

רועי ולי-ים
הפרק הזה הוא באופן כללי בסימן גברים מפוחדים. במקרה של הרופא זה די חמוד אפילו, ומכמיר לב לצפות בו לאחר הארוחה מסביר במשך דקה שלמה שהוא לא מציע שהם ישנו יחד, רק כדי לבדוק האם מותר לו להציע שישנו יחד. הזהירות הזו היא חלק מהקסם שלו, ובזכותה הוא גורם לים לי להרגיש כה בנוח מהתחלה. הוא עדיין ישן על הספה, אבל לוקח את זה ברוח ספורטיבית. תשמעו, מתחיל להיפתח לי אליו. מדובר בחנון מדע אמיתי, הוא חולה על חורים שחורים, אבל מצליח להפוך את זה לסקסי שובב ("יש שם כוח משיכה, כמו המשיכה שיש בינינו" - בום). גם היא מתוקה, וחרף מפגע הנויה, נראה שהולך להם טוב. אולי טוב מדי, ימים יגידו.

נויה ודור
בצדה השני של הסקאלה, דימוי בימתי מושלם עד נדוש ליחסי נויה-דור: היא יושבת מוגבהת ממנו, הוא למטה, נושא אליה עיניים כילד נזוף בזמן שהיא משווה בינו לגבר אחר. "איזה חמוד רועי, גבר, תמיד מוקף נשים", היא מנפנפת בפניו, ואילו "אתה לא היית יכול". פרקטיקה שתופיע, אגב, בכל כתבת "דרכים לזהות נרקיסיסט/ית" שתמצאו ברשת. לדבריה דווקא אשת שלום היא ומחברת בין עמים, או ליתר דיוק בין דניאל ויובל, שלדבריה "לא מסוגלות לדבר". תגידו, מישהי מהן אמרה על זה משהו? האם התגלע פה ביף שנשמט בעריכה? משונה אם כן. לא יודעת, אולי הן לא מדברות כי נויה פשוט עושה את זה מספיק בשבילן.

מאיר ויובל. אהבה חדשה רשת 13, צילום מסך
כלים כשרים. מאיר ויובל/צילום מסך, אהבה חדשה רשת 13

כך או כך, היא ממשיכה בפרוייקט פינוי ובינוי אישיותו של דור על פי צרכיה, תוך ניהול קפדני של כל פן במרחב המשותף שלהם. "אתה חייב להתחיל להכיר אותי", היא אומרת לו אחרי 24 שעות היכרות, שפת גופו של דור שמוטה ומבטו שפוף. ההיפסטריאדה שאופפת אותו גרמה לי להירתע ממנו במבט ראשון, אבל עכשיו מתחשק לי לחבק אותו. הדרמה שהיא מפתחת סביב הסוגיות האיזוטריות ביותר, בהן היא מוצאת את דור בכל פעם אשם, מכווצות אפילו אותי. מישהי אמרה "קשר רעיל"?

דור אומר שהוא רוצה את נויה, אך עיניו אומרות "הצילו". נדמה שכל גילוי החיבה הזה נועד לשמש לו כמצע לריכוך אמירות קשות, אבל נויה לוקחת את הדברים פשוטם כמשמעם. לא רק זה, היא נלחצת מוידוי האהבה-לכאורה שזה עתה זכתה לו, ונושאת איתה את הפרשנות המופרזת לספת הפסיכולוג. סלחו לי, כך לא נראה אדם שרוצה אותך; כך נראה אדם מבוהל.

רק בערב, כשהוא שוב תחתיה על פי קומפוזיציית יחסי-כוחות בתיאטרון, דור מעז סוף סוף להגיד, בגמגום מהוסס, "לא פשוט להיות עם בחורה כמוך". תגובתה: "תפסיק לחשוב יותר מדי". טוב מאמי. תודה לאל שאת אווירת המותחן הפסיכולוגיסטי הזו שוברות הפוגות ההולסומיות של לי-ים ואסף הרופא, שאמנם קצת משעממים, אבל מספקים לנו רגעים נחוצים של נחת.

יובל ומאיר
יובל חשבה שהדת לא תפריע לה, אבל כמו ביחסים עם חמות, היא חושבת אחרת כשזו נוחתת בסלון ביתה. המראה של מאיר מניח תפילין בבוקרו של יום מעורר בה אי שקט ומהר הם מגיעים לשיח על התפילין שבחדר, כשמאיר מסביר לה כמה קל לחיות עם שני סטים של כלים, והיא מסבירה לו שאם ככה יתכבד לעשות כלים לבד.

דור ונויה. אהבה חדשה רשת 13, צילום מסך
תפסיק לחשוב כל כך הרבה. נויה ודור/צילום מסך, אהבה חדשה רשת 13

השתיקה שלו רועמת, כמאמר המשוררת. אחרי שמאיר מפשיר קצת, יאמר לזכותו שהוא מכיר במורכבות שהביא איתו, אך מחזיק בינתיים בגישה האופטימית, לפיה הם יצליחו לגשר על הפערים והכל יסתדר. נכון לעכשיו יובל סורגת לו כיפות וכולם חוגגים את קבלת השונה, ומאיר מקפיד להראות לה שהוא מכבד ופתוח. הוא גם לגמרי בעד נשים חזקות, ולראייה, הוא נהנה לראות את יובל בסדנת נגרות, שם "היא ידעה לתפוס את הכלי יפה מאוד".

נראה שהסערה שקטה לבינתיים, אבל לטעמי צפויים לנו פיצוצים רציניים בנושא, במיוחד כשידוע לנו על צד חמום-מוח אצל מאיר. חלק ממנו ביצבץ כבר עכשיו למרות מאמציו של מאיר, בדמות תנועות ידיים תקיפות וצורת דיבור חותכת, בתוך שיחה שאמורה להיות אינטימית ועדינה. כבר בפרק הבא נצפה, להשערתי, בהתחממות הגזרה מחדש.

דניאל ומולי
דניאל, הלא ממש מורגשת כרגע, נפלה על בן זוג מורגש מדי, ולפנינו משתחזר מקרה רזי-מארינה מעונה 2, כולל מדיטציה כפויה בים. "מאמי, את זורמת איתי?", שואל הבלתי-זורם. אני תמיד מופתעת לקלות שבה דווקא הנמשכים אל תורות הזן-בודהיזם נוטים להפגין אובססיה לשליטה. אחרי המדיטציה הוא עוד מעז להתלונן על השיעמום שלה מישיבה מול נוף סטאטי ולתת לה ציון על המאמץ להתמסר. על הדייט הזה אני נותנת לו ציון 0, ובכלל, אנשים שלוקחים דייט כמשימה לאתגר את הגבולות שלכן, צריכים להבהב מולכן באדום כנורת אזהרה מהלכת.

דניאל ומולי. אהבה חדשה רשת 13, צילום מסך
מדיטציה בכפייה. דניאל ומולי/צילום מסך, אהבה חדשה רשת 13

כאילו בכוונה לעצבן הוא ממשיך ולוקח אותה למסעדת פועלים, כדי שתראה אותו האמיתי. דניאל רואה, ורואה שחורות. הרצונות שלו פשוט לא מעניינים אותה. "אני יכול לספוג, אבל חשוב לי לזכור מה אני רוצה", אומר מולי, כל כך זוכר את עצמו שהוא שוכח אותה. אחרי הכל, הוא "לא בא להיות גיי פרנדלי". אין מה להגיד, דניאל נדפקה, אבל משום מה המומחים לוקחים את הנרטיב של מאיר מדיטציה-באזיקים. על הצד החיובי, בעוד יומיים יתאפשר לה לסיים עם המועקה הזו, אם המומחים לא ימשיכו לטפטף לה אחרת.

"את בונה לך תסריט שצריך לנגן איתו", מאשים אותה מולי לעת ערב תוך חיתוך מונוטוני ומצמרר של ירקות לסלט. למעשה, משליך את ההתנהגות של עצמו עליה. לדבריו, הוא לא מצליח לדבר איתה, אבל דווקא דניאל היא זו שמנסה לפתוח אותו, לגלות מה יושב עליו, והוא זה שעונה לה בהתחמקויות פאסיב-אגרסיביות. איכשהו, בסופו של דבר גם היא נכנעת לנרטיב המפומפם לה במערכת סראונד - ומתנצלת.

הימורים להמשך
יובל תמשיך עם מאיר כדי להוכיח לעצמה שהיא פתוחה לאורחות חייו. היא לא תסיים איתו בהדחה הקרובה, אבל גם לא הרבה אחר כך. דניאל תעיף את מולי, כי למרות מכבש הלחצים, יש גבול. דור ישאר בשבי עד שנויה תשתעמם ממנו ותחפש עכבר חדש לשחק בו, ורועי ולי-ים הולכים לפגוע בקרקע, ולשרוד. ישרדו יפה. אולי אפילו מדובר פה במקרה קטיה-ליאור, בלי נדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully