גבר ואישה במיטה. ShutterStock
ShutterStock

ככה אתה יכול לעזור לה להגיע לאורגזמה - לא ייאמן כמה שזה קל

16.3.2023 / 8:32

נשים חוות פחות אורגזמות מגברים במסגרת מגע מיני הטרוסקסואלי, והסיבה היא דווקא לא משהו שקשור לליבידו של נשים באופן כללי, אלא בעיה של סדר עדיפויות ותקשורת מינית תקינה של כל הנוגעים בדבר

חוקרים ישבו ועבדו על זהֿ, והגיעו ומסקנה גורפת, שימו לב - גברים חווים אורגזמה לעתים קרובות יותר מאשר נשים בזוגיות הטרוסקסואלית. ואחרי שנפלנו מהכסא, הם גם עלו על משהו פחות מובן מאליו, ואפילו קצת מעניין:

נשים נוטות להגיע לפחותמ אורגזמות ביחסי מין עם גברים (די בטוח שלשתי נשים זה לא קורה) אם הן נמצאות תחת מגבלת זמן, או שיש להן בן זוג לא מודע וסגור, הן יוותרו מראש ולא יחתרו להגיע לאורגזמה.

לפי מחקר בהובלת אוניברסיטת רוטגרס"ישנם גורמים הקשריים, חברתיים ואישיים שסביר להניח שיוצרים מחסומים שמונעים מנשים להרגיש מסוגלות לשאוף אחרי אורגזמה באופן פעיל", אמרה גרייס ווצל, דוקטורנטית לפסיכולוגיה חברתית שדוגלת ב"שוויון לאורגזמה" באינסטגרם, שם יש לה יותר מ-21,000 עוקבים.

רק לא פריווילגים: דודי אמסלם והחלום הישראלי המכוער
"השר לביטחון לאומי יורק על ביטחון הנשים כולן, מכל העדות"
הבלנדר: זה ללא ספק צעצוע המין הכי מוגזם שראינו. וראינו

לפי המחקר שפורסם בכתב העת Journal of Sex Research, נשים מעדיפות, במקום לדבר על כך ישירות, להשתמש ברמזים ובסיגנלים לא מילוליים עם בן הזוג, ואז מתאימות את החתירה שלהן לאורגזמה בהתאם, וזה משתנה בכל מפגש מיני, לפי הסיטואציה.

גבר ואישה במיטה. ShutterStock
אורגזמה? תלוי./ShutterStock

בסדרה של ניסויים, חוקרים גרמו לנשים הטרוסקסואליות לדמיין את עצמן בתוך תרחיש מיני עם בן זוג כזה, ולהגביל את עצמן בזמן, והנבדקות דיווחו על התוצאות שלהם בהתבסס על מידת העוצמה של האורגזמה ומידת הקושי להגיע אליה.

לדברי ווצל, המחקר מצביע על כך שלנשים שחותרות באופן אקטיבי לאורגזמה כמטרה מוצהרת, יש סיכוי גבוה יותר להגיע אליה, בניגוד לזורמת עם הסיטואציה שנותנת לנסיבות להכתיב אותה.

בעוד שגברים נוטים להגיע לאורגזמה בתדירות גבוהה יותר מנשים - תופעה המכונה "פער האורגזמה" - החוקרים טוענים כי בני זוג יכולים ליצור סביבה מעוררת מינית שבה יש סיכוי גבוה יותר לאורגזמה של האישה על ידי שילוב של תקשורת מינית פתוחה וגירוי הדגדגן.

ווצל מציעה שבמקום לחכות שזה. יגיע מהן, גברים יגידו לבנות זוגן שהם מבקשים שההנאה שלה במיטה תהיה בראש סדר העדיפויות של שניהם, מבלי להפעיל לחץ כבד מדי על בת הזוג להגיע לאורגזמה. עצם האמירה של המילים והצהרת הכוונה הברורה

יכולים להשפיע במידה גבוהה על הלך הרוח של האישה לאקט ולאורגזמה שלה, תרגיש נוח יותר לחתור אליה באופן אקטיבי (להנחות, לכוון, לבקש באופן ברור) וזה מגדיל באופן משמעותי את הסיכויים לחוש את המקסימום של הפוטנציאל החושי והמיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully