אורגזמה. ShutterStock
ShutterStock

קצת עצוב: הסיבה העיקרית בגללה נשים עדיין מזייפות אורגזמות

22.3.2023 / 7:41

מחקר שבוחן שתי קבוצות של תאומות זהות מגיע למסקנה מעניינת לגבי האורגזמה הנשית, וגם באשר לסיבה העיקרית בגללה נשים עדיין מזייפות אורגזמות ומתעלמות מההנאה המינית של עצמן

סצינת האורגזמה מהסרט כשהארי פגש את סאלי/When Harry met Sally

היכולת לקבל אורגזמות מרעישות היא גנטית בחלקה, כך גילו חוקרים בריטיים. אולי זה קצת מקריפ לשמוע, אבל היכולת להגיע לאורגזמות ורמת העוצמה שלהם, תלויה בהורים שלכם, ולא רק בביצועי בני הזוג או בפרמטרים נסיבתיים כמו תנוחה נבחרת או מצב גופני ונפשי.

המחקר המדובר התמקד באורגזמות נשיות, מן הסתם, והוא פורסם לראשונה בשנת 2005. ממש לאחרונה הוא החל למשוך תשומת לב נוספת, בגלל הסרט החדש "בהצלחה לך, ליאו גרנדה" בו מגלמת אמה תומפסון אישה בת 60 ומעלה, ששוכרת עובד מין (דריל מקורמק), כדי לעזור לה להגיע לאורגזמה הראשונה אי פעם.

אמה תומפסון בת ה-63 אמרה בשבוע שעבר שהסרט בוחן את "פער האורגזמה" בין גברים לנשים: "תמיד התעניינתי באמת של הנושאים המיניים הללו - אנחנו לא מדברים על זה מספיק בכלל", אמרה "הנאה מינית נשית לא נמצאת בראש הרשימה של אף אחד".

"אוי, סליחה!" דברים שאף אחת לא רוצה לשמוע תוך כדי סקס
חשבת שהפאק בוי נעלם? לא - הוא רק מתחבא, וממש מתחת לאף שלנו
שברה את שיא גינס עם 15,000 פירסינג, כולל 3,500 רק ב.. נרתיק

המחקר, מעניין בפני עצמו, נערך על ידי בית החולים סנט תומאס בלונדון ואוניברסיטת קיל, ובחן 683 קבוצות של תאומות זהות ו-714 קבוצות של תאומים לא זהות בין הגילאים 19 ל-83.

אילוסטרציה. ShutterStock
מזייפת אורגזמה כדי להרגיע גברים/ShutterStock

הנשים נשאלו שתי שאלות: "באיזו תדירות את חווה אורגזמה במהלך קיום יחסי מין?" ו"באיזו תדירות את חווה אורגזמה במהלך אוננות, בין אם בעצמך ובין אם על ידי בן/בת הזוג?" 22% מהנשאלות טענו שמעולם או רק לעתים רחוקות חוו אורגזמה במהלך יחסי מין, בעוד ש-21% אמרו שמעולם לא או לעתים רחוקות חוו אורגזמה במהלך אוננות.

החוקרים התעניינו האם יש פערים בתשובות כשמווים בין קבוצות התאומות הזהות והלא זהות - מאחר ותאומים זהים חולקים קוד DNA זה עם זה, הניחו החוקרים שההבדלים בתשובותיהן היו ככל הנראה תוצאה של הסביבות השונות והתנאים השונים שבהן התרחשו האורגזמות.

תאומות לא זהות, לעומת זאת, חולקות רק 50% מה-DNA שלהן, כלומר ההבדלים בתשובות שלהן קשורים גם לגנטיקה השונה, כמו לנסיבות האורגזמה, מה שהוביל למסקנה שגורמים גנטיים מילאו תפקיד חשוב, והיוו עד 60% מהיכולת של אישה להגיע לאורגזמה.

המחקר אישש את ההנחה שלא תמיד בני זוג אחראיים להנאתן של הנשים, ובכל זאת, הרבה נשים עדיין מזייפות אורגזמות. במחקר של פסיכולוגיה חברתית ומדעי האישיות שפורסם מוקדם יותר השנה אספו נתונים מיותר מ-600 נשים, שרבות מהן הודו שויתרו על ההנאה האירוטית שלהן, מסיבה עיקרית אחת, והיא - כדי להרגיע את הגברים שאיתן. "נשים מתעדפות את מה שהן חושבות שבן זוגן צריך על פני הצרכים והסיפוק המיניים שלהן", אמרה מחברת המחקר. נקודה למחשבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully