מרטינה דיאז. טיקטוק, צילום מסך
צילום מסך/טיקטוק

בודיפוזיטיב? ככה היא נראית אחרי שנה שלמה בה לא הסירה שיער

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 7:36

מרטינה דיאז, משפיענית ארגנטינאית, לוקה בתסמונת הגורמת לשיער עבה לצמוח על פניה וגופה. כדי כמחאה נגד סטנדרט היופי היא לא מגלחת או מסירה שיער כבר שנה שלמה, ואף משתפת תמונות מפורטות

מרטינה דיאז הארגנטינאית סובלת מתסמונת שגורמת לשיער עבה לצמוח בכל הגוף והפנים (הירטוסיזם, הנקראת גם "התשסמונת הגברית"), ולפני שנה החליטה שנמאס לה, והבינה שהיא לא רוצה להתגלח יותר, אלא לקרוא תיגר על מוסמכות היופי שנכפו עליה.

"הבנתי את כל הסבל שעברתי בגלל השיער, ותהיתי מה יקרה אם אתן לו לצמוח" היא אמרה בסרטון הטיקטוק שלה "זה זעזע אותי שמשהו שהוא בדיוק זהה, מוקע כל כך אצל נשים וכל כך מקובל אצל גברים. אז עוד התגלחתי לפעמים. מאז נכנסתי לרשתות החברתיות ופגשתי אנשים רבים שעוררו בי השראה. הם סיפרו לי על החוויות שלהם ואמרתי לעצמי שמשהו חייב להשתנות'".

"אוי, סליחה!" דברים שאף אחת לא רוצה לשמוע תוך כדי סקס
חשבת שהפאק בוי נעלם? לא - הוא רק מתחבא, וממש מתחת לאף שלנו
שברה את שיא גינס עם 15,000 פירסינג, כולל 3,500 רק ב.. נרתיק

דיאז החליטה לאתגר את הנורמה החברתית של נשים לגבי שיער גוף או פנים, והודתה שהיא פשוט לא רוצה לציית יותר לסטרנטדרטים הנוקשים שלא בחרה בעצמה, וליפכך אינה מעוניינת להיות כפופה להם.

@martinadiaz___

de mas esta decir q cada uno haga lo que se le canta yo solo cuento mi experiencia ??

♬ original sound - martina díaz

המשפיענית פנתה ל-291,100 העוקבים שלה באמירה: "זה לא הגיוני, מה אנחנו עושים?" והחליטה פשוט להפסיק להסיר שיער ולראות מה יקרה.

"ראשית, התחלתי לרווח את הסרת השיער שלי, נתתי לזה לצמוח, התחלתי להראות את זה ברשתות החברתיות, ומצאתי הרבה אנשים שקיבלו השראה מזה וסיפרו לי על חוויות הסבל שלהם בגיל ההתבגרות בגלל שיער גוף ופנים".

הפוסטים של מרטינה קיבלו תגובות רבות, עם כמות גדולה של תמיכה וגם קצת ביקורת. באחד הסרטונים האחרונים שלה היא מציגה את הגבות הטבעיות שלה, ומשתמש אחר הגיב "אני אוהב את הגבות הטבעיות שלך! הריסים אלוהיים!". מגיב אחר אמר: "אני לא אוהב נשים שעירות כאלה, אבל זו בעיה שלי; כל עוד את מרגישה טוב ולא פוגעת באף אחד, הכל מושלם".

מרטינה דיאז. טיקטוק, צילום מסך
ככה זה נראה אחרי שנה. סובלת מתסמונת/צילום מסך, טיקטוק

עם זאת, הסרטונים שלה קיבלו גם הרבה הייט. משתמש אחד הגיב: "את לא מכוערת, רק הגבות שלך", ומרטינה הגיבה בהומור וכתבה בביו של הטיקטוק שלה: "החשבון הזה שייך לגבות שלי", והביקורת לא מרתיעה אותה. להיפך - בסרטון נוסף היא מפרסמת תמונת גוף, ומראה את רגליה שלא גולחו במשך שנה.

מרטינה דיאז היא לא היחידה שמשתמשת בקולה במדיה החברתית כדי להתמודד עם הסטנדרטים הנוקשים של היופי, וספציפית של שיער גוף של נשים - משפיענית נוספת, טיילור טילט, גם משתמשת בחשבון הטיקטוק שלה כדי להראות שהיא כבר לא משתמשת בשעווה.

טילט התחילה מזמן, ומפה לשם כבר לא התגלחה יותר מעשר שנים, ומקדמת את תוצאות החלטתה בחשבונות החברתיים שלה. טיילור מאמינה שההחלטות שאנו מקבלות באשר לגופינו הן אישיות וטוענת שההערות השליליות לא משפיעות עליה בכל הנוגע להסרת השיער: ''אני מגלחת את הרגליים רק פעמיים בשנה. ההייטרים שלי בהלם,'' אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully