פיזזז. פיזזז,
פיזזז

מתרופה לצעצוע מין: דרכו של הויברטור ללב הקונצנזוס

נוגה הראל

7.4.2023 / 15:37

אביזר המין הראשון הומצא במאה ה-19, לטיפול במחלה נשית בשם היסטריה". מאז עבר הויברטור תהפוכות רבות - עד שהגיע למעמדו היום - צעצוע שנועד לגרימת הנאה בלבד. נשים מדברות על מין

עם פיתוחו של אביזר המין הראשון (הוויברטור), במאה ה19, שהומצא אז ככלי עזר לטיפול במחלות פיזיולוגיות, עבר הוויברטור לא מעט תהפוכות באשר לשימושו ותכליתו. כיום, אין זהו סוד שאביזרי מין משמשים כאמצעים המסייעים לעונג עצמי, המכניסים קורטוב של אושר ותענוג מיני לחיים. אולם, עם זאת, מרבית האנשים סבורים כי השימוש בצעצועי מין צריך להיעשות בסתר ואף יש המרחיקים לכת אשר טוענים כי השימוש באלה, יכול להיתפש כסטייה לכל דבר ועניין.

נשאלת השאלה המהותית, האם גם כיום, במאה ה-21, הכה הנאורה והכה המתקדמת, קיים קושי אצל חלקים נרחבים מהאוכלוסייה בישראל, לקבל את העובדה שהשימוש באביזרי מין בקרב נשים וגברים הינה תופעה לגיטימית.

"בתוך כל המאי גולן, הטרלול והטילים, יש לנו אחת אלונה סער"
5 הדברים שגברים חושבים עליהם כדי לא לגמור - ביניהם גם אחד מזעזע במיוחד
והיא שעפה, והיא שעפה - על עצמה:נשות דור ה-Z הכי חופשיות שיש


קצת נתונים
שליש מהישראלים משתמשים באביזרי מין, אחד מכל חמישה מחזיק בבית לפחות אביזר מין אחד - מה הסיבה אם כך, שהנושא עדיין לא מקבל מספיק במה בתקשורת (חוץ מאצלנו במדור כמובן), מה יש לנו ללמוד מהנעשה בעולם בשוק אביזרי המין, שעומד כרגע על 11 מיליארד דולר בשנה וצפוי לגדול במאות אחוזים עד לשנת 2030?

קארן אטיאס. פיזזז,
קארן אטיאס. מקימת המותג Fizzz/פיזזז

אחת הנשים שהחליטה לשים עצמה בחוד החנית של נרמול ושל העצמת תופעת השימוש אביזרי מין בישראל, היא מייסדת ומנכ"לית אתר FIZZZ, קארן אטיאס, (בת 48) שהקימה את החברה מתוך צורך לתת מענה לנרמול תופעת השימוש באבזרי מין בקרב גברים ונשים בישראל.

"יש לי לקוחות מכל צבעי הקשת הישראלית, החל מרווקה בת 25, או אישה בעלת השקפת עולם דתית ועד למישהי שנמצאת בעשור השביעי של חייה". מתארת אטיאס. עוד היא מוסיפה, "כולן אומרות לי את אותו הדבר: 'די למבוכה שנוצרת בנוגע לשימוש באביזרי מין בישראל'. אנחנו מעט מפגרים בכל הקשור לפתיחות לנושא - לעומת המון מקומות אחרים בעולם זה מרגיש כמו טאבו".

מה ההבדלים הקיימים בעת קניית אביזרי מין יחסית לעשור אחורה?
ראשית, לפני 10 שנים הייתי אם ואשת עסקים עם קריירה כמפיקה באל איי, רחוק מהעולם שהפך להיות חיי היום. אם אני מסתכלת מפרספקטיבה של כמה שנים, פלוס המחקר שעשינו כשייסדתי את 'פיזזז', וישנם מספר הבדלים. הראשון, בקיום שיח פתוח - כיום אנחנו עדים ליותר פלטפורמות, משפעיניות ואפילו סלבס אשר מפרסמות מאמרים, פודקאסטים, פאנל שיחות סלון וכדומה. אלה מעניקים לנשים את ההזדמנות להבין שכמוהן יש עוד רבות והן לא לבד בכל הקשור לשימוש והנאה מאביזרי מין לגילוי עצמי. מחקר שנערך במכון מקינסי בארה"ב מצביע על כך שלפחות אחוז מהבעיות נפתרות בעזרת התכנים והידע שעובר בפלטפורמות השונות."

המצב השתפר גם בזכות הטכנולוגיה, שעזרה לנו לייצר מקום נוח ומכבד לדבר בו על סקס עונג ואורגזמות, כך גם שוק אביזרי המין החדשים, המעוצבים יפה ומתוחכמים טכנולוגית ומאפשרים לנו לחקור את המיניות שלנו בנוחות.

פיזזז. פיזזז,
״השיח של בני זוג סביב הרכישה או אחריה, מעמיק את האינטימיות והתקשורת ביניהם״/פיזזז

"יש גם את ההיבט של הטכנולוגיה. למעשה ויברטור טוב הוא מוצר בסיסי שכל אישה יכולה להרשות לעצמה ולהרוויח ממנו, כמו כל מוצר צריכה טכנולוגי או של סגנון חיים פופולארי אחר. אנלוגיה שאני אוהבת להשתמש בה להשוואה היא, מכונות הקפה הביתיות המודרניות, המקררים, תנורי המיקרו וכו. גם פה מדובר במוצרי צריכה שפשוט עושים את החיים נוחים ומהנים יותר אבל גם פותחים אפשרויות שבלעדיהם החיים המודרניים נראים בלתי סבירים בעליל, כך גם ויברטורים. בנוסף, נשים מתחילות להפנים ומבינות שאביזר מין אינו אמור לאיים על המיניות או הזוגיות אלא נהפוך הוא. הוא מתבל, מייעל, ולפעמים אף מציל זוגיות ארוכה, מה גם שהיום יש מגמה ברורה, מוכחת מחקרית, שקושרת באופן ישיר את האושר שלנו והבריאות הכללית שלנו לעונג החושני שלנו.".

מהם האביזרים הכי פופולאריים?
"יונקים, רוקט פוקטים שהם מיני ויברטורים לגירוי דגדגני. לצד הארנבות, וויברטורים קלאסים לגירוי נקודת ה-G. יש המון סקרנות גם בכל מה שקשור לאנאלי, והביקוש למוצרים לשניים רק הולך ומתגבר. המוצרים לזוגות נותנים תחושה נוחה יותר לפרטנרים להכניס טכנולוגיה לחדר המיטות, ובנוסף ליתרונות הברורים, גם השיח של בני זוג סביב הרכישה או אחריה, מעמיק את האינטימיות והתקשורת ביניהם.".

אז מבוכה עדיין קיימת?
"לצערי כן. למשל, תמיד שואלים אותי אם השליח יודע מה יש בחבילה ומה רואים בחיוב בבנק, האם האריזה אטומה הרמטית וכולי. סיפור שקרה לי לא מזמן, בשעות הערב אני מקבלת פנייה בהולה מלקוחה שלא מצליחה לכבות את הויברטור שלא מפסיק לרטוט, בעלה בדרך הבית, והיא חוששת שהוא יגלה שקנתה לעצמה אחד, או למשל אישה בת 85 שמתגוררת בדיור מוגן והזמינה ויברטור אבל פחדה שיגיע ישירות."

איפה אנחנו נמצאים ביחס לעולם?
אנחנו טיפה אחרי העולם המערבי אבל לא בהכרח בהרגלי הצריכה, אלא יותר בנרמול השיח והטאבו מסביבה. באירופה, ובארה"ב, השיח והלגיטימציה כבר החלו בתחילת שנות ה-2000 (אצלנו זה עדיין קצת בחיתולים), השינוי הדרסטי בצריכה ובנרמול השיח סביב ויברטורים היו בעיקר עם פרוץ הקורונה, הבסיס היה קיים והקורונה רק האיצה תהליכים שכבר החלו בעולם. אצל הגברים המצב מורכב יותר, שם הנושא הוא בגדר טאבו, איום , מבוכה או חשש מסליז.".

ענת שוקרון, נשואה בת 46, אמא ל-1 שמחלימה מסרטן השד אחרי ניתוח לכריתה חלקית, כימותרפיה והקרנות מספרת:

"תמיד הייתי אישה מאוד מינית, גם בצעירותי, אני חושבת שמין ומיניות הם חלק חשוב ובלתי נפרד מחיינו ויש להם משקל גדול במערכות היחסים שלנו, בזוגיות.. "חדר המיטות" זה המקום שלי ושל כל אחת מאיתנו לשחרר עכבות, להיות משוחררת, להגשים את הפנטזיות שלי ולפעמים גם לבד. אביזרי המין שינו משמעותית את החוויה המינית שלי, בעיקר בשל העובדה שכמו רוב הנשים, מאוד קשה להגיע לאורגזמה מחדירה בלבד. אביזרי המין למעשה משמשים גם כאביזר להנאה עצמית כאשר אני לבדי וגם כאביזר נלווה כאשר אני עם בן זוגי באקט מיני.

מה את חושבת על היחס לאביזרי מין בישראל?
"התפיסה פה של מין ואביזרי מין מאוד מעוותת, מאוד פרימיטיבית ומיושנת. אין שיח ציבורי בריא כמעט כלל על הנושא, ותחום אביזרי המין נחשב בארץ לסטייה ולמשהו מאוד סליזי. הרבה נשים מתביישות להודות שהן משתמשות וזקוקות לאביזרי מין כדי להגיע לסיפוק מיני, ורבים מן הגברים הם פרימיטיביים ומרגישים פגיעה באגו שלהם אם האישה זקוקה "לתגבור" של אביזר מין.".

גם נאווה קרפ, אלמנה בת 67 שהייתה נשואה 19 שנים, היה לה בן זוג 4 שנים. ורק אז גילתה את אביזרי המין, ולמרות שהסקס בזוגיות שלה היה טוב, היא מספרת שאביזרי המין עזרו לה להגיע לאורגזמות חזקות יותר ולהרבה אורגזמות אחת אחר השנייה, בקלות שלא ידעה שאפשרית.

מור כהן, אשת קריאייטיב תל אביבית בת 27 שגדלה בבית דתי שלא היה בו שיח מיני מובהק ותפקיד הגבר היה ברור, מסכימה שאביזרי מין היוו שינוי מבורך שלה את המיניות שלה.

"מיניות הוא משהו שאני מדברת עליו המון גם ברשתות - יש לי הייליטס באינסטגרם בשם "מורגזמה" בו אני מעודדת שיח מיני פתוח וכנה, מפרספקטיבה נשית בעיקר, אבל גם גברים נוטלים בו חלק, כך שהתרחב. אפילו בביו שלי אני מכנה את עצמי "קארי בראדשו התימנייה", ואפשר לומר שסקס והעיר הגדולה בכלל והטור של בראדשו בפרט הובילו אותי להתעמק בנושא זה ולהפוך את הפורמט למעין טור כזה בעיר הגדולה תל אביב.

איך אביזרי המין שינו את חייך?
"בעיקר מבחינה רגשית" אומרת מור, ומוסיפה "הרבה פעמים הייתי מתוסכלת מחוויה מינית עם פרטנר שלא הצליח להביא אותי לידי סיפוק, או גם מעצמי, שלא גמרתי מחדירה. בעזרת אביזרי המין למדתי שאני לא הבעיה וגם לא הפרטנר. התלות הפטריארכלית מתבטאת בכל רבדי החיים ולכן אני עומלת על הפצת המודעות והצורך המנטלי והפיזי של האישה."

את מכירה נשים שמשתמשות באביזרי מין?
מכירה, ומכירה גם כאלה שמעולם לא ניסו. אני שומעת ומופתעת, זה כל כך מעייף לאונן ביד, בואי נודהֿ."

איך מגיב בן הזוג?
האמת שרוב הפרטנרים המיניים שלי פתוחים לנושא. אני תמיד אוהבת לשלב ומעודדת את זה, גם עם הפרטנר. לעיתים אני רואה שבריר של חוסר ביטחון אבל בסוף זה נגמר בפירגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully