מכשירי ביוטי. ShutterStock
ShutterStock

מושלם אבל לא מדי: גישת ה"קודים" למראה טבעי ומדוייק

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 14:38

אלה אגוזי, רופאה מומחית לרפואת עור ואסתטיקה רפואית, מסבירה סטפ ביי סטפ איך נוכל להגיע לליל הסדר זוהרות במקסימום ובמראה טבעי ולא מתאמץ. החל מטיפוח וכלה בניתוחים והזרקות - אלה הם הדברים שחשוב לדעת

בין הניקיונות, העבודה, הילדים והתורים הארוכים ללק ג'ל, כולנו רוצות להגיע לליל הסדר ולהיראות במיטבנו, רעננות ויפות

ערב ליל הסדר - אפשר לאהוב אותו, אפשר לשנוא אותו - אבל אי אפשר להישאר אדישות אליו. לא משנה אם את מאלה שעסוקות בניקיונות, מחפשות מתנות, מג'נגלות עם הילדים שבחופשה, מסתערות על המניקוריסטיות או גם וגם וגם - בליל הסדר כולנו רוצות להיראות במיטבנו, ולחמוק מההערות המטרידות של הדודות.

שאלנו את ד"ר אלה אגוזי, רופאה מומחית לרפואת עור ואסתטיקה רפואית, איך נוכל להגיע לליל הסדר זוהרות במקסימום ובמראה טבעי ולא מתאמץ, שיגרוף מחמאות.

היילי אנחנו איתך: סלינה גומז גם יכולה לצאת כלבה פעם אחת
אמילי צריכה להתנצל בפני אוליביה על הסטוץ עם הארי סטיילס?
כוכבת הריאליטי שתפסה את חבר שלה בוגד בה עם אמה החורגת

בחורה צעירה ויפה מתבשמת. ShutterStock
להרגיש פחות נפולה ויותר רעננה/ShutterStock

מה זה אומר "מראה טבעי"?
"מבחינתי מראה טבעי אומר שיש הרמוניה בין תווי הפנים. השאיפה למראה טבעי חוצה גילאים וחוצה אזורים גיאוגרפיים, וכך גם הנשים הישראליות מחפשות מראה שנראה הרמוני ולא מעורר שאלות מהסביבה לגבי האם היא עברה טיפול, היכן היא הזריקה וכמה".

אז איך משיגים מראה כזה?
"כדי להשיג מראה זוהר וטבעי בשולחן החג ולהרגיש פחות נפולה ויותר רעננה, אני מחלקת את הטיפולים לפי שיטת השכבות לתוצאות טבעיות שפיתחתי:

הזנת העור בלחות
האביב הוא עונת מעבר, עונת היובש, הפריחות והחספוס. בעונת המעבר עור הפנים מושפע ממזג האוויר המשתנה ומתעוררות האלרגיות. העור יבש יותר, הקמטים יותר בולטים, האיפור יושב פחות טוב, יש אדמומיות ונטייה לדלקות ולקשקשת.

לכן אני ממליצה בשבוע שלפני החג לעשות מספר פעולות שעוזרות להזנה של העור בלחות:
לרחוץ את עור הפנים במים פושרים (ולא חמים!), בעזרת תכשירי ניקוי עדינים, שלא מייבשים את העור ולא גורמים לגירוי.

הגנה וטיפוח
לאחר הרחצה יש לייבש העור בתנועות טפיחה עדינות ולא בשפשוף, ובהמשך מומלץ למרוח סרום המכיל אנטי אוקסידנטים כגון ויטמין C ופולרן. לבעלות עור יבש במיוחד, מומלץ גם להוסיף סרום המכיל חומצה היאלורונית, העוזרת לשמירת הלחות בשכבה החיצונית של העור. לאחר הספיגה מומלץ למרוח קרם לחות המבוסס על חומצה לקטית, שעוזרת לשחלוף התקין של התאים בשכבת העור החיצונית (אפידרמיס) ומונעת היווצרות כתמים על העור. חשוב להקפיד על שימוש בקרם עיניים לאזור העפעפיים, מכיוון ששם העור דק, עדין ונוטה במיוחד ליובש ולקמטוטים. בנוסף, מומלץ גם להקפיד על מריחת קרם הגנה לאורך כל השנה בשעות האור ועל מריחת וזלין על השפתיים שנוטות להתייבש וליצור בקעים ופצעים.

אישה יפה טיפוח פנים. ShutterStock
לרחוץ את עור הפנים במים פושרים, לא חמים/ShutterStock

טיפולי זוהר
טיפולי זוהר הם טיפולים משולבים שנעשים אצל רופא ואפשר להתחיל אותם קרוב לליל הסדר עצמו. מדובר בטיפולים המשלבים הזרקות של חומצה היאלורונית שמעניקה לחות ואלסטיות לעור, עם טיפול במכשור כגון אולטראסאונד, גלי רדיו או חימום במטרה למצק את העור ולהפוך אותו למתוח וזוהר יותר.
בנוסף, ניתן להדגיש בצורה עדינה את מסגרת הפנים, בעזרת הזרקת חומצה היאלורונית, כלומר את עצמות הלחיים וקו הלסת. בכך יתקבל מראה אלגנטי, אצילי ולא מתאמץ, וכן טיפולי טשטוש קמטי הבעה באזור שבין הגבות, המצח וצדי העיניים.

הטיפול המקיף
יש טיפולים אסתטיים רפואיים מקיפים ויסודיים יותר, הכוללים הרמת פנים ועיצוב עדין על פי תווי הפנים הטבעיים. את אלו כדאי להתחיל כחודש וחצי עד שלושה חודשים לפני ליל הסדר או כל אירוע חשוב אחר, כדי לאפשר זמן לחומר המילוי להיטמע ולהתקבע ברקמה כמו שצריך למראה הרמוני וטבעי של עור הפנים. למשל, טיפול בהזרקת חומצה היאלורונית. לתוצאות טבעיות ואיכותיות אני ממליצה לגשת לטיפול במרפאות שעובדות בשיטת MD-CodesTM שפיתח ד"ר מאוריציו דה מאיו, פלסטיקאי מומחה מברזיל. זו שיטת הזרקה המבוססת על העקרונות האנטומיים של הפנים, במנוחה ובתנועה, ומאפשרת טיפול עקבי עם תוצאות בדוקות ומוכחות. בשיטה זו אנחנו נתחיל את הטיפול תמיד ביסודות הפנים, להרמה ועיצוב מסגרת הפנים. לאחר מכן נמלא את הקמטים והקפלים במרכז הפנים, ובסוף נטפל בשקעים ובקמטוטים. מטופלים בגישה הזו מרוויחים שיפור נרחב בהרבה ממה שהיו מקבלים לו הטיפול היה ממוקד לאזור מסוים, כמו מילוי קפל בלבד, והתוצאות נראות טבעיות.

אישה לקראת ניתוח פלסטי באף. ShutterStock
חשוב לתאם ציפיות מראש/ShutterStock

טיפול נוסף שקיים מטפל גם בחידוש הקולגן בעור הפנים למראה טבעי, אלסטי וצעיר יותר. עם השנים ייצור הקולגן של העור יורד, והעור מאבד מהמיצוק והאלסטיות שלו. הטיפול במקרה הזה הוא הזרקה של ביוסטימולטור, המבוסס על סידן, שמעודד את עור הפנים לייצור הקולגן העצמי. ניתן גם להשתמש גם בביוסטימולטור שכבר מכיל חומצה היאלורונית לקבלת אפקט כפול של הרמה מיידית ומתמשכת ושיפור של מרקם העור - הכל בטיפול אחד".

מה צריך לבקש מהרופא בשיחת הייעוץ?
"השיחה עם הרופא משמעותית מאוד לתיאום הציפיות. חשוב להגיד לו שאנחנו רוצות שתווי הפנים לא ישתנו, ושאחרי ההזרקות המראה יהיה אסתטי, הרמוני ולא עשוי מדי".

מה ההבדל בין החומצות שמזריקים
"יש חומצות היאלורוניות שהן ייעודיות לקבלת תוצאות טבעיות יותר היות והן עוברות הטמעה טובה מתחת לעור. התוצאות הסופיות שלהן צפויות, כלומר אין הפתעות לאחר הטיפול. חומצות אלה עוברות אינטגרציה טובה מתחת לרקמה והן קיימות במגוון סמיכויות כך שניתן להתאים את הסמיכות לאזור הפנים בו אנחנו רוצים לטפל. להרמה ונפח נשתמש בחומצה בסמיכות גבוהה יותר, לטשטוש קמטוטים נבחר בסמיכות נמוכה יותר".

יש הבדל בין הדור המבוגר לצעיר בנכונות לעבור טיפולים לקראת אירועים מיוחדים כמו ליל הסדר?
"מטבע הדברים המודעות לגבי הצורך לעבור טיפולים אסתטיים גבוהה יותר בקרב הדור המבוגר. יחד עם זאת, יש התעוררות רבה גם בקרב הצעירים שמבינים, שבדומה לרפואה מונעת - מומלץ להתחיל בטיפולים לפני, כבר בשנות השלושים, כדי לשמור על מרקם עור חלק יותר, עוד לפני תחילת תהליכי ההזדקנות.

מההכרות שלי עם מטופלות, אני חושבת שטיפולים אסתטיים משפיעים לטובה על הדימוי העצמי. ברגע שמישהי משקיעה בעצמה - היא מרגישה יותר טוב עם הדמות שהיא רואה במראה, והביטחון עצמי והדימוי עצמי עולים. זה גם היתרון של המראה הטבעי, שלא גורר שאלות והסברים - פשוט להיראות את, רק יותר יפה".

הכותבת היא ד"ר אלה אגוזי, רופאה מומחית לרפואת עור ואסתטיקה רפואית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully