משי קליינשטיין. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

מצליחות בגלל אמא? אלו הן הנפו-בייביז הישראליות

עדי דנטס

4.4.2023 / 15:57

כשבת לאם מפורסמת הופכת לדוגמנית, זמרת או אושיית טיקטוק, יש אנשים שחושבים שהן קיבלו יתרון בלתי הוגן. בהוליווד קוראים להן "נפו-בייביז". גם בישראל יש לנו כמה צמדים של אימהות ובנות מפורסמות

מה משותף לקאיה גרבר, לילי-רוז דפ, ג'יג'י ובלה חדיד, אווה פיליפה ואפל גרבר? כולן מפורסמות, זה נכון. כולן יפות בצורה קצת מעצבנת, כולן צועדות על המסלולים הכי נחשקים בהוליווד ובניו יורק ובעיקר כולן נושאות את הכינוי "נפו-בייבי", בנות להורים מפורסמים שנהנות מכרטיס הנפוטיזם.

לאחרונה השיח בהוליווד הופך למקוטב יותר בנושא - מצד אחד, כולם צודקים, אכן תינוקות להורים מפורסמים נהנים מזכויות יתר שמעמידות אותם במיקום גבוה יותר כשמדובר בבניית קריירה בעולם הבידור. הם לא רק מסתובבים בעולם עם שם משפחה נוצץ שפותח דלתות, הם גם יכולים לקבל הכוונה וטיפים מההורים המפורסמים, וממש כמו בכל מקום, כולנו מבינים שלפעמים שיחה מאמא או אבא לגמרי יכולים לסגור עסקה עבור הילדים האלו. ויש גם את כל העניין הזה שהחברים של אמא ואבא, אלו שמכירים אותם מילדות הם בדרך כלל מפיקים, סוכנים, במאים ועוד אנשים שאוהבים את הילדים האלו ובהחלט חושבים עליהם יותר מכל שחקן אחר שהתגלגל בטעות לאודישן - גם אם הוא מתאים יותר לתפקיד.

מצד שני, הנפו-בייביז התחילו להשיב מלחמה, והאמת שגם הטיעונים שלהם נשמעים הגיוניים.

נתחיל בזה שאמנם נקודת הפתיחה שלהם טובה יותר, אבל זה לא שונה מכל ילד אחר עם הורים מצליחים, יותר או פחות. המון הורים מכניסים את הילדים שלהם לעסק כשהם מגיעים לגיל הנכון, והעסק הזה יכול להיות כל דבר.

נויה צודקת, הפרצופים של דור היו שוברים את רוחה של כל אישה
עבודת כפיים: התסמונת המוזרה שגורמת לאורגזמה בכף הרגל
מדהים: קיאנו ריבס מאוהב, והיא לא קרובה לגיל של הבת שלו

שנית, אמנם שם המשפחה פותח דלתות, אבל ללא כישרון קשה מאוד להגיע לפסגה. יעידו אינספור ילדי מפורסמים שעסוקים בלבלות במסיבות ולאבד תאי מוח - כסף וקשרים לא מבטיחים הצלחה בחיים, ובשביל להצליח באמת צריך לעבוד. נכון, התור מתקצר, אבל בסופו של דבר הילדים האלו כן צריכים להוכיח את עצמם. ולא, שם משפחה לא תמיד מבטיח הצלחה, ועל כל קנדל ג'נר יש גם מישהו כמו קמרון דאגלאס (הבן של מייקל) שכבר בילה 7 שנים בכלא, או ווסטון קייג' שנכנס ויוצא מבתי משפט ומכוני גמילה.

דווקא בישראל נראה שהנפו-בייביז מצליחות להשתמש בשמות המשפחה של ההורים בצורה יעילה יחסית, ואולי בגלל שאנחנו לא נותנים לסלבס שלנו ליהנות מהספק, הן דווקא כן מצליחות להוכיח את עצמן ולבסס את מעמדן, כל אחת בתחומה, בזכות ולפעמים למרות ההורים המפורסמים.

והנה רשימה קצרה של צמדי אמהות-בנות נוצצות שתופסות כותרות

משי קליינשטיין

ההורים שלה הם ללא ספק אצולה מקומית, אבל משי היא כבר מזמן שם בפני עצמה. עם קריירת משחק בוערת בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון וגם קריירת שירה מצליחה, אף אחד כבר לא זוכר שבגיל 10 היא עלתה לשיר עם אמא בקיסריה.

אלין גולן

עם אמא מלכת יופי ואבא שהוא אחד הזמרים הגדולים בישראל, הדבר היחיד שמפתיע הוא שאלין התאפקה עד הבת מצווה כדי להתחיל להיכנס לתחום. זה התחיל עם פרסומות ותוכן שיווקי באינסטגרם (בכל זאת יש לה יותר מ-350,000 עוקבים) והיום היא כבר מחזיקה בתואר זמרת עם סינגל ראשון. כמובן שלא מזיק שהיא ירשה מאמא את הלוק ומאבא את כישרון השירה.

שירה ואמה גוטמן-קורן

שתי הבנות לבית גוטמן-קורן קיבלו שילוב שאמור להזניק אותן לקריירת דוגמנות מצליחה - אמא דוגמנית על ואבא צלם. נכון להיום שתיהן נראות כאילו הן עומדות רגע לפני הפריצה. שירה מחזיקה במותג תכשיטים ומדגמנת, ואמה נמצאת בתחילתה של קריירת משחק שאותה גם היא משלבת עם דוגמנות, עכשיו נשאר רק לתת להן עוד קצת זמן ולראות לאן יגיעו.

בר רפאלי ונועם פרוסט

זה אולי אזכור של כבוד, ושתיהן בהחלט דוגמניות ששמן הולך לפניהן עם קריירות ענקיות, אבל גם בר רפאלי היתה פעם (ממש מזמן) "הבת של ציפי" ונועם היתה "הבת של ענת בירן". היום האימהות שלהן נהנות כבר מהתואר "אמא של" ולפעמים גם מקבלות קמפיינים לצד הבנות המגה nצליחות - ועדיין שווה לזכור שהן היו פה קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully