כרמית שלום. איציק חנוכה,
איציק חנוכה

כשחייה הפכו מחלום לסיוט - השעה הזאת ביום הצילה אותה

כרמית שלום

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 12:07

כשחייה של כרמית שלום הפכו מחלום לסיוט, היא פנתה לריצה - השעה הזאת ביום הצילה אותה נפשית ופיזית, ועזרה לה ולעוד הרבה נשים להתמודד עם האתגרים הבלתי אפשריים של החיים. לקראת מירוץ לייף ראן, היא נזכרת בלידה הטראומתית של בתה הבכורה

הכל קרה לפי הספר. פגשתי איש מדהים, התחתנו, היריון, ואז חודשיים לפני הזמן - בום. ירידת מים מפתיעה, צירים ולידה. כל הציפיות, כל החלומות, כולם התפוצצו. הילדה צריכה ניתוח. בום. עוד ניתוח. בום. טיפולים, אשפוזים, זריקות ובדיקות. בום בום בום. ואני? מה אני? ילדה בת 29 שחלמה והתרגשה ואז ברגע אחד תינוקת קטנה שחלמה עליה הופכת את חייה מחלום לסיוט. מתקוות לחרדות. מבגדים וורודים שהוכנו במגירה לבגדי בית חולים גדולים בכמה מידות. אבל כמו שיודעת כל אמא, ביום שנולד.ה הילד.ה הראשון.ה נולדת גם אמא ואיתה גם די.אן.איי של לביאה. וכזו הייתי. לא עניינו התפרים הכאבים, גם את הפחדים הצלחתי לאטום במגירה נפרדת, ואני והאיש שלצדי היינו מוכוונים אלי קרב. מתמודדים עם כל קושי, עומדים איתנים לצד הקטנה הרכה על מיטתה הקטנה ולא מוותרים.

כולם שאלו אותי מסביבי איך אני מצליחה, איך אפשר להכיל ולהתמודד ולגבור ולכולם עניתי אותה התשובה. אין לי ברירה, ויש לי ספורט. באלו המלים, כי כך היה.

דוש תל אביבי מצוי או גוזל רגיש וחסר ביטחון? תעלומה ושמה ניר
רחמים: 5 דברים שאנחנו חייבות להפסיק לעשות לואגינה שלנו
לא צריכות ויאגרה נשית: המהלכים שיגרמו לה לא לצאת מהמיטה


אימונים מכל הסוגים שהתחלתי בגיל 20 בשביל הספורט והפיגורה הפכו אחרי הלידה (מיד כשהיה מותר רפואית כמובן) לריפוי. לחמצן בתקופה חנוקה. לשקט בתקופה סוערת. בהתחלה רק פעם בשבוע, שעה אחת של נורמאליות ושפיות בחיים לא נורמאליים ואז שעתיים, ואז לאחר תקופה גיליתי גם את הריצה שהפכה לזמינה כל הזמן. בכל הזדמנות שרק היה אפשר, הייתי עולה על בגדי הספורט (וכבר מרגישה מעט טוב יותר) ויוצאת לכמה זמן שהיה לי - חצי שעה או שעה, כמה שהגוף יכול היה להכיל, והייתי רצה. רצה בשביל הגוף שלי, רצה בשביל הנשמה שלי, רצה בשביל הבת שלי.

כרמית שלום. 3574307,
כרמית שלום/3574307

זה היה תראפיה לי ולכל המשפחה. כי כאמא וכאישה, כאדם - קיבלתי את הכוחות שלי להתמודד. עם הכל. השקט הזה בריצה ובאימונים אפשרו לי להיערך לכל אתגר, חיזקו לי את הגוף ומילאו אותי בכוחות. בכוחות להתמודד ואפילו להרשות לעצמי לשמוח. להשתחרר, ולו לשעה, מכל הדאגות - ולנשום. מי בכלל ידע שבאותם ימים ושבועות וחודשים משוגעים נסלל נתיב חדש בחיי סוג של אהבה חדשה, כוחות חדשים ובטחון ביכולות שלי, בדרך שלי.

כי הריצה והספורט בכלל עזרו לי להתמודד עם חודשים לא פשוטים. הם המשיכו גם כשהבת שלי, שתהיה בריאה החיים שלי, התחזקה והתפתחה וגדלה. גם כשהבת השנייה הגיעה והשלישית, וככל שגדלנו כמשפחה של נשים קטנות (ואחד בעל מכיל ומדהים) הבנתי לאן מוביל אותי הנתיב החדש. הבנתי איזו מתנה החיים זרקו לעברי בתקופה הכי קשה וידעתי שזה משהו שאני חייבת לא רק לאמץ אלא גם להעביר הלאה. מתוך המקום הקשה, משהו בי התעצב להבין את היכולות שלי והחוזקות, ואז ברגע של אומץ ובתמיכה מלאה של האיש החלטתי לעזוב קריירה מצליחה של מנהלת פרויקטים כמהנדסת תעשייה וניהול, לטובת מה שהפך בעיני לכלי העצמה מוכח. אימוני כושר וריצה לנשים.
למה נשים? כי הבנתי.

הבנתי את כוחן של נשים. העוצמות שלהן, ההתמודדויות שלהן. שלנו. וגם את הקלות שלהן, שלנו, לוותר על עצמן. על עצמנו. ההתמודדויות שלנו כנשים, שרק אנחנו מבינות. עם המבטים, הבדיחות. פתיחות ששמורה לנו, ההבנה שלכולנו יש המון על הכתפיים, בכל נקודת זמן בחיים. כאמהות - שמחזיקות בתפקיד שקבלנו ללא הכנה, תפקיד קשה ומחייב, ללא חופשות או הפסקות או דקה לעצמך.
אבל לא רק. כל אישה. זו ששמה עצמה לפעמים בצד, שלא מעזה כמו שגברים מעזים, זו שלא שמה את המפתחות אם נחצו גבולות במקום העבודה - גם כשהיא יודעת שהיא זכאית לצדק. זו שצריכה לפחד ללכת בחשיכה לבד, זו שצריכה להתאים עצמה לסביבה גברית בעבודה או בצבא או באוניברסיטה. זו שמרגישה שצריכה לעמוד בציפיות של כולם ובעיקר של עצמה וזו שהפכה למבקרת הגדולה ביותר של עצמה.

כרמית שלום. איציק חנוכה,
כרמית שלום/איציק חנוכה

גם ב-2023 כולנו מתמודדות, ללא הבדלי גיל, מיקום, מצב משפחתי וזוגיות. וכולן יכולות להרוויח מזמן ריצה לעצמן. אני רואה את זה יום-יום, ריצה ריצה אצלי ואצל כל המתאמנות שלי שסביבי התחושה העילאית שבריצה, האנרגיה שמציפה, האושר, תחושת ההצלחה והניצחון אם זה בזכות עמידה ביעד חדש, במטרה, בקצב או מרחק, - ואפילו בעצם ההגעה לאימון - הצלחת!

ב-4.5 הקרוב, אשתתף באחד המירוצים שאני הכי אוהבת - מירוץ הנשים הלייף ראן של סופר-פארם ועיריית תל אביב. אני אוהבת אותו כי מדובר בחגיגה של ממש להעצמה נשית ולאורח חיים בריא, שני דברים שאני מאוד מאמינה בהם. התחושה הזאת לרוץ לצידן ואיתן עם מוזיקה מקפיצה ואווירה שגורמת לך לרקוד בריצה ולהרגיש ולהאמין שהכל אפשרי.

אז אם גם את כמוני, כמו רבות אחרות, מרגישה שאת צריכה להחזיר רגע את השליטה בחיים, או פשוט רוצה להרגיש יותר טוב, הכי טוב תקשיבי למי שהיתה שם, לאחת שיודעת - תנעלי נעליים ותרוצי את זה. מי יודע, אולי תגלי מסלול חדש ומסעיר לחיים חדשים.

כרמית שלום, בעלת "באימון מלא"- אימוני כושר וריצה לנשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully