ביקיני. Marvin Meyer, Unsplash
Unsplash/Marvin Meyer

רחמים: 5 דברים שאנחנו חייבות להפסיק לעשות לואגינה שלנו

ענת ניסני

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 9:44

שמעתן פעם על יום הואגינה? גם היא לא, אבל מסתבר שזה היום. לרגל המאורע, קבלו 5 דברים שהיא מאוד הייתה רוצה שנפסיק לעשות, החל ממריטת שיער וכלה בלהתנצל ולהתבייש בה. Sheee מעצימה (לפעמים)

"שומעת?" אמרה לי קארין, עורכת המדור, לקראת סוף השבוע. "יום ראשון זה יום הואגינה. יש לך רעיון כיפי?" יום הואגינה! צחקקתי לעצמי ופניתי לידידי הטוב גוגל כדי להבין מה פשר היום שמעולם לא ידעתי שהוא קיים ומה פשר החגיגה שהואגינה שלי מעולם לא ידעה שהיא מפספסת.

החיפוש המהיר הוליד מספר זעום של תוצאות, מה שמצביע על מאות אלפי ואגינות נוספות שכנראה לא מודעות ליום חגן, ואפילו האזכורים המעטים שהיום הזה קיבל סבלו מבעיות חמורות בעקביות. ב-2021, למשל, יום הואגינה צוין בארץ בתאריך ה-24.4. ב-2008 זה היה ב-11.4. מה אתם רומזים, שהיא לא החלטית? או שסתם מתאימים את היום לפי המחזור החודשי?

חכו, בניכר זה אפילו יותר גרוע. שם, מעבר לים, יום הואגינה נקרא ה-V-Day, ומי שיסדה אותו, יחד עם תנועה אקטיביסטית שעונה לאותו שם, היא המחזאית זוכת הטוני איב אנסלר, שכתבה את המחזה המפורסם "מונולוגים מהואגינה" והיום נקראת פשוט וי. כן, כמו התאריך שהתנועה שלה מציינת וכמו האות הראשונה בשם של האיבר שאפילו כשחוגגים את קיומו נמנעים משום מה מלהגיד את שמו המלא.

הפוך גוטה: מסתבר שניר האמיתי לא רגיש, לא נגיש ולא גמיש
לא צריכות ויאגרה נשית: המהלכים שיגרמו לה לא לצאת מהמיטה
ממדונה ועד בלאק צ'יינה, כולן חוזרות לאחור: #המסת שפתיים
לא עיכלנו: גם נשים מעל גיל 30 קיימות ורוצות להרגיש טוב

אישה עם ידיים על המפשעה. ShutterStock
די להתבייש!/ShutterStock

אבל בעוד שמיסיונרים שלא אומרים את השם המפורש של הישות בה הם מאמינים זה דבר מקובל, מה שפחות ברור לי זו האג'נדה של היום הזה ושל התנועה שעומדת מאחוריו. V-Day, על פי האתר של התנועה, היא תנועה אקטיביסטית גלובלית להפסקת האלימות נגד נשים, בנות ושימו לב - היקום. למה היה צריך להכניס את היקום? אין מספיק חומר אם מתרכזים באלימות נגד נשים? רק השם יודע. וחוץ מזה, טוענת התנועה, הרי זאת אלימות נגד אמא אדמה.

ואם שאלנו את עצמנו למה להגיד V-Day ולא Vagina Day, מסתבר שה-V מייצג גם ואגינה אבל גם Voices, Victory ואפילו Valentines, שזה התאריך שבו התנועה מציינת את היום הזה. מעבר לזה שזה פשוט מבולגן, זה כבר ממש מעליב. אי אפשר לתת לה יום אחד שבו היא עומדת בפני עצמה? גם את התאריך שכביכול מוקדש לה הואגינה שלנו צריכה לחלוק עם עוד מסרים? מה, אתם לא סומכים עליה שהיא, בפני עצמה, זה מספיק?

תשמעו, זה מסביר כל כך הרבה. כל ההתנהלות סביב יום הואגינה פשוט מעידה על חוסר הכבוד שלנו כלפיה, והגיע הזמן לתקן את המעוות. אם להקדיש לה יום שלם, שהוא רק שלה ושיש לו גם תאריך
עקבי, זאת דרישה מוגזמת, לפחות בואו נפסיק לעשות לה את 5 הדברים הבאים:

1. למרוט אותה

אני לא אכנס עכשיו לדיון המתיש על הפורנו שהביא לחיינו את הוואגינות החלקות או על האם זה "פדופילי" או לא. אני גם לא אדבר על זרם השתן שיוצא משליטה כשאין שערות ואפילו לא אציין ששיער הערווה נועד להגן על העור העדין של הואגינה ולמנוע מחיידקים לחדור אליה. כל מה שיש לי להגיד זה שהמילה "גינה" היא ליטרלי חלק מהשם של האיבר הזה! תנו לה לפרוח, למען השם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שעווה. Unsplash
די עם זה/Unsplash

2. להתנצל עליה

הלוואי שזה כבר לא רלוונטי לנשים צעירות, אבל אני ודורות שלמים של נשים לפניי גדלנו בתחושה שאנחנו צריכות להתנצל כל הזמן על איך שהואגינה שלנו מתנהגת. על זה שהיא לא רטובה מספיק, על זה שהיא רטובה מדי, על זה שהיא צריכה פורפליי, על זה שלוקח לה זמן לגמור, על זה שהיא נופחת לפעמים, על זה שלפעמים הפטרייה שלה חוזרת או על זה שיש לה הפרשות.

אז קודם כל - הואגינה שלנו מושלמת ואין לה על מה להתנצל. כשהיא נופחת, זה בדרך כלל כי מפמפמים אותה יותר מדי והיא לא נהנית, וכשיש לה פטרייה - בואו נגיד ככה, זה בדרך כלל לא באשמתה ובטח לא מעיד על ההיגיינה שלה. נכון, לוקח לה זמן לתת אמון והיא לא נפתחת לכל אחד, וטוב שכך. יש לה סטנדרטים. אבל כשהיא בעניין - אי אפשר לטעות. כן, היא אוהבת פורפליי. מי מאיתנו לא נהנית כשמקדישים לה תשומת לב. אבל לא "לוקח לה זמן" והיא גם לא "מסובכת" או "מורכבת". היא פשוט לא שטחית.

3. לוותר על הזכות שלה להנות

עוד דבר שאני מקווה שהולך ועובר מן העולם, הוא יחסי מין סטרייטיים שנגמרים תמיד באורגזמה של הגבר, בעוד שהאורגזמה של האישה היא רק בונוס. לפעמים יש פוקס וזה קורה, אבל כשזה מתפספס, זה לא נורא. אני חושבת שנשים היום כבר הרבה פחות מתפשרות על ההנאה שלהן מיחסי מין, וגם לגברים זה חשוב יותר מבעבר, אבל עדיין אין אישה לדעתי שלא מכירה את הסיטואציה הזאת, הרגע שבו את מגלגלת עיניים לתקרה כי הוא עשה את שלו ואת? נשארת עם כאב ביציות.

אני לא מדברת על עצם זה שהגבר גמר לפנייך, אני מדברת על זה שאם זה קרה, אף אחד מכם לא עושה שום דבר בשביל לספק גם לואגינה שלך את הפורקן שהיא רוצה. אני מדברת על להתפשר על יחסי מין לא טובים ועל לזייף אורגזמות פעם אחר פעם, כי זה פשוט יותר קל מלהגיד, לבקש או לאפשר לעצמך לקחת יותר מקום וזמן.

לואגינה שלנו יש זכות להנות בדיוק כמו למקבילה הגברית שלה, גם אם זה מצריך מהפרטנרים שלנו ומאיתנו קצת יותר השקעה. כי אתן יודעות מה, זה באמת לא כזה מסובך. ככל שנוח לכן יותר עם עצמכן ועם הפרטנר, ככל שאתן מכירות אותה יותר וככל שהוא מכיר אותה יותר, ככה שניכם מכירים את הכפתורים שמפעילים אותה. ובאמת, יש לה פוטנציאל כל כך עצום להנאה, זה ממש בזבוז לא לנסות להפיק ממנה את המירב. זה כמו שיש לכם רגליים שמסוגלות לרוץ ואתם משתמשים בהם רק להליכה. אוקי, זאת לא דוגמה טובה. אבל בניגוד לריצה, אורגזמה זה כיף. התמריץ קיים.

אישה בתחתונים. ShutterStock
ניקוי עצמי. ואגינה זה איבר משוכלל/ShutterStock

4. לחשוב שהיא מסריחה

הואגינה, למי שלא יודעת, היא איבר שמנקה את עצמו. למה כשמדובר בתנור כולם מעריכים את הפונקציה הזאת אבל כשמדובר בואגינה אנחנו מקבלות את זה כמובן מאליו ועוד מתייחסות אליה כל הזמן כאל איבר שנודף ממנו ריח רע? כי מישהו מרוויח מזה, זאת תמיד התשובה.

אם יש לה ריח לא טוב, או כמו שאוהבים לקרוא לזה - "ריח חריף" - זה בדרך כלל נקודתי וקשור לתזונה שלכן או לאיזו פטרייה שצריך לטפל בה, ושגם היא עלולה להיווצר בגלל תזונה לא מתאימה, שינויים הורמונליים ועוד אלף ואחד דברים שלא אומרים שום דבר על הניקיון וההיגיינה שלכן.

אבל הרבה יותר משתלם לגרום לכולנו להרגיש מסריחות ולא נקיות. הלוואי על כולנו את המחזור השנתי של תעשיית השטיפות האינטימיות למיניהן. מילא הסבונים לשטיפה אינטימית, שגם הם - בעיקר הריחניים שבהם - עלולים רק להזיק לואגינה, לשבש את רמת החומציות ולהפר את האיזון הטבעי שלה. העובדה שמציעים לנו כל מיני שטיפות פנימיות רק כדי שנרגיש שהואגינה שלנו ראויה למבקרים, או בכלל לקיום, היא בלתי נתפסת בעיניי, ובאמת עלולה לעשות נזקים. אם את החור של התחת, סליחה על הצרפתית שלי, מנקים עם מים וסבון, תאמינו לי שגם עבור הואגינה זה מספיק.

5. להפסיק להתבייש בה

בסופו של דבר, הכל נובע מתוך בושה ומבוכה עצומות שיש לנו כלפי הואגינה שלנו. הרבה נשים לא בדקו מעולם איך היא נראית (כן כן, עם מראה קטנה), עדיין יש נשים שלא מכירות את המבנה שלה, שלא לדבר על מה גורם לה לעונג, ורבות מאיתנו, לפחות בשלב מסוים בחיים, מרגישות לא בנוח כשיורדים לנו.

לעומתנו, ואם נחריג מקרי קיצון, עבור גברים הזין הוא באמת דבר להתגאות בו. רק תסתכלו על כל הגברים ששולפים אותו בהירואיות, בדרך כלל מול נשים שהם ממונים עליהן, חיים בסרט שזה לא נקניק בשר ורדרד ופחוס אלא קרן של אור שזורחת להם מהתחתון. גם לוואגינות שלנו מגיע שיעופו עליהן, או לכל הפחות שלא יתביישו במי שהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully