אישה עייפה אחרי טיסה שוכבת על המיטה במלון. bbernard, ShutterStock
ShutterStock/bbernard

הכל זה לטובה: הטריק הפשוט הזה יגרום לכם לעוף על החיים

30.5.2023 / 22:24

יש אנשים שיש להם מזל - קורים להם דברים טובים "במקרה", ודברים אחרים מסתדרים להם בדרך נס. הם מוצאים חניה ממש קרוב לפגישה בלי להתאמץ, ומוצאים שטר של מאתיים שקל על ספסל כשהתיישבו רגע לסיגריה. רוצה גם? תכירי את ה-Lucky Girl Syndrome

יש אנשים שיש להם מזל. אלו שאיכשהו הכל מסתדר לטובתם - הם גרים בדירה מדהימה במחיר מצחיק כי בטעות חבר של חבר פינה אותה בדיוק כשהם סיפרו לו שהם מחפשים דירה, העבודה שלהם הגיעה אליהם לגמרי במקרה כשהם בכלל לא תכננו והם פגשו את אהבת חייהם ליד מקרר הקפואים בסופר. וגם כשלא מדובר ב"מזל" גדול, דברים טובים תמיד קורים להם - מישהו ייתן להם לעקוף בתור כשהם ממהרים, אף אחד לא יישב לידם בטיסה (או לחילופין, מישהו מעניין ומצחיק יישב לידם) והרמזורים יתחלפו לירוק בדיוק כשהם יגיעו לצומת. אנשים ברי מזל הם פשוט כאלו - דברים תמיד מסתדרים לטובתם, לא משנה מה.
אנחנו יכולים להסתכל עליהם בקנאה או בהערצה, אבל אני מציעה משהו אחר, פשוט בהרבה ממש שחושבים - להפוך להיות אנשים ברי מזל, תאמינו לי שזה הרבה יותר כיף.

אם פעם זה נשמע כמו גזירת גורל, להיות בר מזל או חסר מזל, היום אנחנו יודעים שמדובר בהלך רוח ודפוס חשיבה. זו הסיבה שאחד הטרנדים הגדולים ביותר כרגע הוא ה-Lucky Girl Syndrome, תסמונת הבחורה ברת המזל. כן, זה מתאים גם לגברים, אבל זה התחיל מנשים שסיפרו איך התהפכו להן החיים ברגע שהן החליטו שהן ברות מזל, ובתור מישהי שכבר 5 טיסות ברצף קיבלה שורה שלמה של כיסאות לעצמה תנו לי לספר לכם איך לעשות את זה.

היא קראה לו אידיוט ואפס, הוא קרא לה פריחה: השיימינג ועונשו
לדור יש רגש לנויה? איזו הפתעה! זה לא היה שקוף בכלל
המשבר הזה דומה לריב של זוג קשישים בגלל סיר נירוסטה

אישה צעירה שותה במחלקה הראשונה בטיסה. Stockshakir, ShutterStock
קיבלתי שורה שלמה לעצמי במטוס, ועוד בביזנס!/ShutterStock, Stockshakir

קודם כל חשוב להבין שה"לאקי גירל סינדרום" הוא התגלמות קלילה ופשוטה יותר של זימון מציאות. זו דרך קלה ויעילה לזמן לעצמנו את מה שאנחנו רוצים בלי להסתבך. הבסיס של הסינדרום הוא ההחלטה והקבלה של העובדה שהכל קורה בשבילנו, עבורנו ולטובתנו, ושהפתעות טובות הן חלק מהשגרה שלנו.
זה נשמע פשוט אבל זה לא, זה נשמע מוזר או הזוי, אבל גם כאן - זה לא.

שלב ראשון: זה לא "קורה לי" זה "קורה לטובתי":
כולנו רגילים לזעוף "למה זה קורה לי". למה דווקא אני יוצא מהבית כשהתחיל הגשם, למה דווקא לי נפלה הצלחת מהיד והתנפצה לאלפי רסיסים דקה לפני שאני יוצא לפגישה חשובה, למה דווקא על החולצה שתכננתי ללבוש יש כתם. המטרה של הסינדרום היא לשנות את התודעה שלנו ממקום של "למה זה קורה לי" ל"הכל קורה לטובתי". יש כתם על החולצה? זה אומר שהייתי צריכה ללבוש משהו אחר. התעכבתי בבית? כנראה שמשהו טוב יקרה אם אצא כמה דקות מאוחר יותר. כשהבסיס הוא "הכל קורה לטובתי" העולם נראה נעים יותר. זה לא אומר שדברים רעים מפסיקים לקרות, זה רק אומר שאנחנו לא מתעכבים עליהם ולא נותנים להם להרוס לנו את היום.

שלב שני: להתעכב על הדברים הטובים:
אחרי שהחלנו שכל מה שקורה, קורה לטובתנו בסופו של דבר, אנחנו מתגלגלים לעבר השלב השני של הסינדרום, וזו ההתמקדות בטוב שקורה לנו לעומת הרע. כל יום מורכב מאלפי דברים קטנים שקורים לנו, טובים ורעים. רובנו התרגלנו להתעכב על הדברים המעצבנים - אנחנו מסמנים אותם, מספרים אותם אחר כך לחברים, משתמשים בהם כאנקדוטות. סינדרום הלאקי גירל מכריח אותנו לשים לב דווקא לדברים החיוביים, ובכך להבין כמה טוב קורה לנו, לגרום לנו קודם להרגיש טוב יותר וכמובן להזמין עוד ועוד דברים טובים לחיינו. מי שמאמין שיש לו מזל לא ישים לב, ובטח לא ימשיך לחשוב על האיש שחתך אותו ברמזור, אבל הוא כן יסמן לעצמו את זאת שחייכה אליו במעבר החציה כשהוא נתן לה לעבור. וזה העניין, אנחנו יכולים להחליט לאן אנחנו מסתכלים ומה אנחנו רואים, ובעיקר להכניס לתוך התודעה שלנו את הדברים הטובים שגורמים לנו לחייך.

אישה צעירה עם כוס קפה משלמת חשבון באמצעות טלפון סלולרי. ShutterStock
הופה! סתם ישבתי פה ומצאתי את אהבת חיי/ShutterStock

שלב שלישי: מה הדבר הטוב ביותר שיכול לצאת מזה?
זה השלב בו דברים באמת טובים ויוצאי דופן מתחילים לקרות. האם דברים גדולים וטובים כמו עבודה חדשה או סיפור אהבה מהסרטים יכולים לקרות לנו כשאנחנו יושבים בבית וגוללים את האינסטגרם? טכנית, כן. אבל כשאנחנו מתחילים להאמין שהכל קורה לטובתנו ושגם הדברים הפחות נעימים יביאו אותנו בסופו של דבר לתוצאות טובות יותר אנחנו מתחילים להעז יותר.

כך למשל מישהי שאני מכירה החליטה שהיא לא רק שולחת קורות חיים לכתובת מייל גנרית, אלא גם כותבת למנהלת משאבי האנוש בלינקד-אין למה היא מושלמת לתפקיד, כי לא משנה מה יקרה, או כמה זה לא מקובל או "פאדיחה", בסוף הכל יקרה לטובתה. ונחשו מה - ההודעה הזאת הביאה אותה לראיון, ולעבודת החלומות שלה.

גם הסבירות לסיפור אהבה גדול עולה כשמתחילים להאמין שהכל קורה לטובתינו. אנחנו מתחילים לחייך יותר לאנשים, להתחיל בשיחות, להיפתח לדייטים ובעיקר לסבול פחות אם מישהו לא רוצה אותנו. כי אם הכל קורה לטובתנו ומישהו לא התקשר אחרי דייט שני, כנראה שהוא מפנה את המקום למישהו טוב בהרבה שייכנס ממש בעוד כמה דקות.

עם כל הכבוד למזל שנופל מהשמיים, הלאקי גירלז האמיתיות חיות על פי האמונה שהכל מסתדר, ובגלל זה, בכלל לא משנה מה הן יעשו, כל עוד זה מרגיש נכון, זה בהכרח יביא לתוצאה טובה בסופו של דבר.
כשהן עושות משהו הן לא אומרות "יאללה - מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות?" אלא "אני מחכה לראות מה הדבר הטוב ביותר שיכול לצאת מהמהלך הזה". נכון, לפעמים התוצאה הישירה של המהלך היא לא זאת שרצינו, אבל זה רק אומר שאנחנו עדיין לא הגענו לסוף, שעוד לא גילינו את הדבר הטוב שייצא מהצעד שלנו. אז כן - תשלחי את ההודעה, לכי לבד לקורס שמעניין אותך, תתחילי שיחה עם זה שמסתכל עליך כבר חודשיים בחדר כושר, תצאי לדייט, תעלי את התמונה, תבקשי את ההנחה - לכי תדעי מה הטוב שייצא מזה, את הרי לאקי גירל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully