תיירת במרקש. ShutterStock
ShutterStock

אורגיה רבאט משתתפים: כך הפכה מרוקו ליעד המין של הערבים הישראלים

12.5.2023 / 13:34

תאילנד? מזרח אירופה? הערבים הישראלים מצאו יעד לתיירות מין: ערי מרוקו ובראשן מרקש. המדינה אמנם מוסלמית, אבל השלטונות מתעלמים והלקוחות מרגישים בבית בזכות השפה והמנטאליות. וכמה התענוג עולה להם?

יום שלישי לפני כשבוע. שלושה חברים מג'לג'וליה מגיעים לנתב"ג במטרה לטוס למרקש. זו אינה הטיסה הראשונה של השלושה ליעד הזה. למעשה, במהלך השנתיים האחרונות הם טסו חמש פעמים, כאשר כל פעם הם שהו במרוקו כשבוע. לנשים שלהם סיפרו כי מדובר על טיסת עסקים משותפת, אולם בפועל, הסיבה בעטיה השלושה מגיעים לשם שונה לגמרי.

גם נאסר (שם בדוי), תושב הכפר מוסמוס בצפון ואדי ערה, נוהג לטוס למרקש כארבע פעמים בשנה. הסיבה? ערבייה מוסלמית, מרוקאית, ילידת העיר פס, שהיגרה למרקש לפני כשלוש שנים וממתינה לו שם בזרועות פתוחות. היא מתלווה אליו למשך כשבוע, מנעימה את זמנו ומסכימה, כך הוא מספר, לעשות את כל מה שאשתו תמיד דחתה על הסף.

חושבת שבן הזוג שלך קמצן? תקשיבי לסיפורי הזוועה האלה
רומנטי או נוראי? האינטרנט ממש כועס על הצעת הנישואין הזאת
לא שוויון ולא תקרת זכוכית: הבעיה שחייבת להיפתר עכשיו


נאסר ושלושת החברים מג'לג'וליה אינם הערבים היחידים שטסים לעיתים קרובות למרוקו ומחזיקים שם בחברה סודית, הרחק מעיניהן של נשותיהם. בפועל, במרוצת השנים האחרונות הפכה מרוקו לאחד מהיעדים הנכספים לתיירות מין עבור בני המגזר הערבי בישראל. חלק מהתיירים, או שמא נקרא לילד בשמו - הזנאים, שוכרים את שירותיה של אישה אחרת בכל פעם שהם מגיעים, אולם ישנם רבים, שמהווים 'שוגר דדי': הם מתחזקים את הקשר עם אותה בחורה על בסיס קבוע, תוך תשלום 'ריטיינר חודשי'.

מרקש. ShutterStock
מה שקורה במרקש נשאר במרקש/ShutterStock

"זה קלאס אחר, לא המקומיות התאילנדיות או ליידי בויז שאתה לא יודע על מי אתה נופל. הן נקיות, מתלבשות יפה, נשים על רמה והכי חשוב - לא מתהפכות עליך עם הכסף ועושות תרגילים, מילה זו מילה", אומר לנו אכרם, ערבי ישראלי, שמכיר מקרוב (מאוד) את הנעשה במרוקו. "אלו בנות שיודעות איך לפנק גבר, איך לעשות אותו מאושר. זה לא כמו עם המזרח אירופאיות. זה ליגה ליגה", מסביר אחמד, תושב סח'נין.

אמנם לא נערך סקר מסודר בקרב ערביי ישראל בנוגע ליעדי תיירות המין המועדפים עליהם, אולם בשיחה עם מספר סוכני נסיעות, ברור שמרוקו - ולא רק מרקש אלא גם עיר הבירה רבאט וערים אחרות - הפכה ליעד מבוקש ביותר. "המנטליות מוכרת להם, וקל להם לפתח איתה שיחה, ובכלל, זו עיר עם חיי לילה סוערים. הם מתים על מרוקו", אומר לנו סוכן נסיעות ותיק, "מרוקו היא מדינה מוסלמית אבל הרבה יותר מערבית ממדינות ערב אחרות ולכן מושכת אליה תיירות גם ממדינות ערב. המון תיירים שמגיעים מערב הסעודית לדוגמה ומישראל, שמוצאים בה את המקום להתפרק ולברוח מהמסורות והחוקים", מסביר סוכן נוסף "הממשל לא מטומטם ומודע היטב לנעשה בשטח, אבל מערכת החוק במדינה בעיר מתעלמת מהתופעה כי היא משרתת את הכלכלה המרוקאית ותומכת בתיירות. זו תעשייה שמגלגלת מאות מיליוני דולרים בשנה".

הכסף הרב שזורם סביב התעשייה, הגדיל משמעותית את מספר המקומיות שעוסקות בליווי. על פי הערכות, המדובר על לא פחות מ - 50 אלף נשים מקומיות, רובן מתרכזות בעיר מרקש, שנכנסו למעגל הזנות.

מרקש. ShutterStock
סוג אחר של "פינוק"/ShutterStock

תיירות המין למדינה נחלקת למספר סוגי זנאים, מסביר אחמד, סוכן נסיעות מצפון הארץ: הסוג הראשון זה גברים ערבים עשירים, שמחזיקים בדירה במרקש ומתחזקים קשר קבוע עם אישה מקומית. הוא משלם לה סכום חודשי, שנע בין אלף לאלפיים דולר, ובתמורה, היא שוהה איתו ומארחת לו חברה בכל פעם שהוא מגיע למדינה. "ההכנסה החודשית הממוצעת במרוקו, עומדת על 500-700 דולר, אז מבחינת אותה אישה, העסקה הזו משתלמת ביותר". הסוג השני, הוא התיירים הקבועים שלא מחזיקים שם בדירה, אולם חוזרים פעם אחר פעם לאותה אישה. "הם משלמים לה לפי ימים או תשלום 'פיקס - פרייס' לשבוע, ומעת לעת זורקים לה כמה מאות דולרים בשביל לשלם חשבונות".

ותיירי המין הנוספים, אלו הם המזדמנים? "זה ממש לא רק צעירים, אולי ההיפך - המון בעלי משפחות שרוצים קצת שקט מהאישה ומכל הברדק, ומחפשים אטרקציות מיניות. אבל המחיר לשעה לא זול - ועומד על בין 75-150 דולר".

תיירת במרקש. ShutterStock
הישראלים מחפשים הרבה יעדים לכבוש/ShutterStock

לצד האמור, העובדה כי מרוקו הפכה ליעד תיירות מין מועדף בקרב גברי החברה הערבית, לא הופכת אותה ליעד מוקצה מבחינת הקהל הישראלי יהודי. " המספרים נמוכים בהרבה, אבל יש לשם תנועה שהתגברה בשנים האחרונות", מציין סוכן נסיעות נוסף, עימו שוחחנו. "מה שקורה במרקש, נשאר במרקש", מספר לנו בחור צעיר שנוהג לפקוד את המקום.

אלא שלעיתים, ההתנהלות המופקרת של הישראלים במרקש, חוזרת אליהם כבומרנג, מתפוצצת להם בפנים ומפרקת משפחות. ד', תושבת צהלה, בת 36, נשואה (עדיין), אימא לשלוש, חשדה בבן זוגה, לו זו הייתה הטיסה השלישית בשנה שעברה למרקש. היא חשבה שהמטרה המוצהרת - מציאת נכס להשקעה - אינה בהכרח אמיתית. "משהו הרגיש לי לא טוב, בטח כשהבנתי שהוא טס עם עוד שני חברים, אז התייעצתי עם חברה, עורכת דין לדיני משפחה, שהציעה לי להצמיד לו מעקב צמוד. לדבריה "זה עלה הרבה מאוד כסף, עשרות אלפי שקלים, אבל גם שילמתי את זה מהחשבון שלו, וגם תפסנו אותו בזמן אמת, שוכב עם מקומית באוטו. כשראיתי את התמונות - רציתי להקיא, היא נראית בת 16". בימים אלו היא שוקדת עורכת דינה על הגשת בקשה לפתיחת תיק גירושים.

" העלות הגבוהה של חקירת תיק אישות במדינה זרה, ובכלל זה במרוקו, נוסקת לגבהים של עשרות אלפי שקלים, בגלל אופייה של החקירה שמצריכה מימון שהייה בחו"ל ומעקב צמוד, לא פעם, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים משוכללים", מציינים בפירמת 'ארי חקירות ומודיעין עסקי', שנחשבת לאחת המובילות בישראל בתחום חקירות פרטיות חוצות מדינות. לדבריהם, לעיתים קרובות, אותו גבר בוגדני, ממשיך להתהולל גם בישראל, ואז קל וזול הרבה יותר לתפוס אותו: "השאננות מתחילה לחלחל, והוא תופס ביטחון, ומתחיל להתרועע עם נשים גם בישראל. מהנקודה הזו, פשוט יותר לשים אותו על הכוונת, ולמצוא ראיות מפלילות. רק צריך סבלנות".

חוקר פרטי. ShutterStock
עלות חוקר פרטי - עשרות אלפי שקלים/ShutterStock

ובכל זאת, אף אם הממון למימון חקירה בחו"ל, אינו בידיך - אם את חושדת כי בן הזוג טס למרוקו בשביל להתרועע עם מקומיות או לכל יעד אחר, ישנם מספר סימנים מחשידים, שהימצאותם צריכה להדליק לך נורה. בחברת ארי חקירות מפרטים את העיקריים שבהם:

  • משיכות של סכומים גבוהים במזומן: היה ומרבית הרכישות נעשות על ידו בחו"ל, במזומן - זה עלול
  • להעיד על רצון לטשטש עקבות, ובכלל זה רכישות מפלילות או המצאות במקומות אחרים, מכפי שהצהיר עליהם. במציאות בה ניתן כיום לשלם בכרטיס אשראי, כמעט בכל מקום בעולם, אין באמת סיבה להסתובב עם סכומים גדולים במזומן
  • מלבד יעדים הרריים שכוחי אל, במרבית המדינות בעולם, קיימת פריסה מספקת של רשתות סלולר, כך
  • שהטיעון כי קיימות בעיות קליטה, לא באמת מחזיק מים. כשבן הזוג נמצא עם בחורה מקומית בחו"ל ומשתוקק לזמן איכות איתה, הוא ימצא כל תירוץ מדוע לא התאפשר לו לענות לטלפון. למעשה, הזמינות לשיחות בחופשה בחו"ל אמורה להיות רציפה יותר, מפני שהגבר לא עסוק או נמצא בישיבות או בעבודה. הטלפון כל הזמן עליו.
  • הרי את אשתו האהובה, ואין דבר שהוא רוצה בו יותר מאשר לבלות איתך בחו"ל. בעצם, יש - לבלות עם המאהבת. מוצע לאישה להציע לבת הזוג להצטרף אליו לטיול, ולפי התפתלות תגובתו, ניתן יהיה להניח עד כמה הוא מעוניין להותיר אותה בארץ. יתכן ומדובר סתם על מיאוס מהזוגיות המקרטעת, אך יתכן בהחלט שגם יש בתגובתו משום להעיד על מה או ליתר דיוק, מי מצפה לו מעבר לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully