אישה באמבטיה. tanner vote - pexels, אתר רשמי
אתר רשמי/tanner vote - pexels

עור אדום ויבש? יש משהו שיכול לעזור לך, וזה לא קרם מתוחכם

חן אליאסי

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 8:46

אם את אדמומית ויבשה, ולא משנה כמה חומרי טיפוח את מורחת, זה רק מחמיר - ייתכן ומחסום העור האפידרמלי שלך פגוע וזקוק לשיקום. הסקין תראפיסטית חן אליאס מסבירה כיצד מתמודדים עם מחסום תקול, והפתעה - לא צריך קרמים יקרים בשביל זה

אם את אדמומית ויבשה, ולא משנה כמה חומרי טיפוח את מורחת, זה רק מחמיר - ייתכן ומחסום העור האפידרמלי שלך פגוע וזקוק לשיקום.

מחסום האפידרמיס נמצא בשכבה החיצונית ביותר של העור. עשוי סיבי קרטין, הנוצרים מקרטינוציטים (תאים) מתים בשכבה הקרנית (העליונה ביותר באפידרמיס). המחסום הזה מהווה את קו ההגנה המונע את בריחתם של החומרים החשובים לנו. חומרי הלחות המגנים על העור מתוך הגוף החוצה ומגן מפני פגעי הסביבה - מפני רדיקלים חופשיים הנמצאים באויר, מפני נזקי השמש, פיח, עשן, עישון אקטיבי או פסיבי, וירוסים, חיידקים, זיהום אויר, אדי חומרי ניקוי ועוד. אולי לא ידעת, אבל מחסום אפידרמיס לא תקין הוא הגורם המשמעותי ביותר להאצת תהליכי הזדקנות בעור.

כוכבת "חתונה ממבט ראשון" הניקה את ארוסה - וזעזעה את כולם
חמש טעויות שאת עושה כשאת מגדילה שפתיים
הנסיכה הקסומה" ו"איך לאבד בחור" השתכרו, שכבו ויצא להם פרק


לאחרונה, גם בעולם הקוסמטיקה הבינו את חשיבות תקינות המחסום האפידרמלי. לא ניתן לבצע טיפולי "הרס ובנייה" מבלי לשקם ראשית את המחסום האפידרמלי, כי הוא המפתח לפתרון רוב בעיות העור.

חן אליאסי. באדיבות המצולמים,
חייבים לשקם קודם. חן אליאסי/באדיבות המצולמים

מה התוצאה של מחסום לא תקין?

פגיעה במחסום האפידרמלי תגביר כל בעיית עור קיימת: פיגמנטציה, אקנה, יובש, רגישות, רוזיציאה ועוד.
הנטייה של מטופלות היא ללכת לטיפול אצל קוסמטיקאית או חמור מכך למרוח על דעת עצמן תכשירים המכילים חומרים פעילים על העור. דבר הגורם לסטרס משמעותי בעור. ובעצם כך גורמות לנזק גדול יותר.
חשוב לדעת! פגיעה במחסום אפידרמלי לא מאפשרת לחומרים פעילים לעבוד בצורה יעילה על העור. לא מתאפשר קצב תקין של התחדשות התאים ולכן העור מקבל מראה אפרורי וחסר חיות.

כמה סימנים לכך שמחסום העור שלך אינו תקין

  • את מורחת קרם לחות ומרגישה שהעור "שותה אותו" והוא אינו מספיק לעור שלך.
  • כשאת יוצאת ממקלחת ומיד מרגישה מעין עקצוץ בעור. העור מרגיש מתוח יתר על המידה במיוחד במצח וצידי הפה.
  • העור מגורה ואף מגרד באזור המצח והצוואר.
  • את כבר לא בגיל של פצעוני התבגרות ובכל זאת ישנה התפרצות בלתי מוסברת באזור הסנטר וצידי הפה.
  • את מרגישה רגרסיה בעור. תופעות שחלפו מזמן פתאום חוזרות. קומודונים (שחורים) ופצעונים.
  • מגע העור אינו אחיד. מרגישה חספוס בעור.
  • העור מתקלף בקילופים קטנים בעיקר באזור המצח הגבות.
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אז מה עושים?

בגדול הסיסמה שלי לכך היא LESS IS MORE

העור צריך שיקום של המחסום האפידרמלי הוא זקוק אך ורק לחומרים משקמים שיגרמו לו לייצר בעצמו את החומרים שהוא "שכח". העור שלנו יודע לייצר חומצה היאלרונית, סרמידים קולגן, ליפידים. אז למה לא לתת לו לייצר אותם בעצמו?! רק צריך לעודד אותו לעשות זאת שוב.

חומרי שיקום העור יכילו סרמידים אשר מהווים 50 אחוז ממרכיבי המחסום האפידרמלי , כולסטרול, ליפידים שהינם שמנים טובים לעור שלנו.

במקרה הזה נשתמש בקרמים עשירים יותר ממה שאנו רגילים. לא לפחד! העור זקוק לכך. נרצה להשתמש בתכשירים המכילים שמנים אשר "מחקים" את שומני העור כגון: שמן זית, שמן אבוקדו, חמאת שיאה.

נשתמש בחומרים אנטיאוקסידנטים המגנים עלינו מפני פגעי הסביבה וכן חומרים המזרזים פעילות תאית למניעת הזדקנות - ישנם מוצרים מיועדים לשיקום מחסום עור ברוב חברות הקוסמטיקה הנחשבות.

אישה עם מסיכה. shiny diamond - pexels, אתר רשמי
לקחת חופש מחומרים פעילים/אתר רשמי, shiny diamond - pexels

כמה זמן לוקח לשקם עור?

חשוב להבין שאין זמן מוגדר מראש לכך. למטופל אחד ייקח עשרה ימים ולשני שנה. הגוף שלנו הוא מכונה מאוד חכמה ותהליכי בריאות העור מורכבים מהמון גורמים בריאותיים ונפשיים. גוף ונפש כאחד.

איך יודעים שהשיקום הצליח?

מגלים שהתופעות שציינתי למעלה נעלמו לחלוטין. כמובן יכול להיווצר מצב שבו הייתי בטוחה שסיימתי את שיקום העור אך העור החליט אחרת והיתה רגרסיה. במקרה זה אני שוב מפסיקה להשתמש בחומרים פעילים וחוזרת לשימוש בחומרי השיקום בלבד.

הכותבת היא חן אליאסי - סקין תרפיסטית מוסמכת ע"י רופאת העור הדרמטולוגית המובילה בעולם ד"ר מרינה לנדאו לטפל ולשקם מחסום עור על פי שיטתה ומוצרי שיקום העור הייחודיים שפיתחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully