משה ונעם. חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/חתונה ממבט ראשון קשת 12

דרושה משיכה: מה זה באמת אומר "את לא הטייפקאסט שלי"

2.7.2023 / 8:52

כשמשה אומר לנעם "את לא הטייפקאסט שלי", הוא בעצם מועיל לעצמו בלבד, בעוד נעם מתקיימת במקום מאד לא נוח שבו היא גם יודעת מה זה אומר ומתכפכפת, אבל נשללת ממנה הזכות להיעלב עד הסוף. חתונמי, הגיע הזמן שגברים יוכלו להודות שהם לא נמשכים בלי לפחד לצאת דושים

חתומאי ומשה פרק 2/מערכת וואלה Sheee

ריאליטי, במיוחד כזה שיש לו איצטלה של טיפול ברמה כלשהי, הוא אירוע שיכול להיות מסוכן לכל מי שהמודעות שלו לוקה בחסר. כך, למשל הוטבעו מונחים טיפוליים כמו "תהליך", או "מסע" - בשפת הרחוב, וכל אחד, החל ממישהי בפרק הראשון של אהבה חדשה, המשך בכל משתתף באח הגדול, וכלה, כמובן, בחתונה ממבט ראשון. חייבים לומר שדווקא בחתונמי ההצדקה למונחים האלה היא הגדולה ביותר בעיני, כי באמת מתמקדים באתגרים של כל משתתף, לעומת החלפת בן הזוג כל שלושה ימים.

ועדיין, יש הבדל עצום בין לדעת לדקלם ת המונחים האלו לבין להטמיע תהליך באמת, וככל שיש יותר עונות, מתמעט בתוכן מאחורי המילים, ועולה הסיכוי שמיש שאומר אותן עושה זאת בדיוק מהסיבה ההפוכה - למשל כדי להצדיק פעולות שיש להן השפעה השלילית על האחר "זה התהליך שלי, באתי בשביל עצמי", "אני בא פתוח", והשנוא עלי ביותר: "היא לא הטייפקאסט שלי".

נו, לא להישרף עליהם? סימנים שאברהם וספיר כבר מאוהבים
מכתב למיאל: "כבדי את אביך ואת אמך, אך דרשי מהם לכבד אותך גם"
"אולי את הכי יפה כשנוח לך - אנחנו פחות" - בכל מקרה "פשוט" זה לא

משה ונעם. חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
טייפקאסט זה מונח מתחום הליהוק, והוא קר ומחושב כמותו/צילום מסך, חתונה ממבט ראשון קשת 12

משה לא נמשך לנעם, או לפחות לא נמשך כפי שהיה רוצה להימשך למישהי שעכשיו פגש. מן הסתם, כמו כולם, הוא מעדיף לעוף עליה מבחינה מינית ישר מההתחלה, כי זו האינדיקציה (המוטעית) של כולם, ושל גברים עוד יותר, למפגש שיש בו פוטנציאל רומנטי.

ואז, במקום פשוט להגיד את זה כמו שזה "אני לא לגמרי נמשך כמו שהייתי רוצה להימשך", מרוב פחד לפגוע, ובעיקר מרוב פחד לצאת דוש מול כל המדינה, הוא מכבס מילים ואומר את זה בלי להגיד את זה: שזה לקחת את הגרוע במצב אחד ואת הגרוע במצב השני, לשלב ביניהם וליצור אסון:

"את לא הטייפקאסט שלי", היא אמירה שמשיגה את התוצאה ההפוכה - זה גם פוגע בה בדיוק באותה המידה כי היא יודעת בדיוק מה זה אומר "לא הטייפקאסט", ובהתאמה הסיכוי שלו לצאת דוש עולה בהמון, כי לא רק שפגעת בה, אתה גם משקר - כי כולנו מבינים מה זה אומר. כשהוא אומר "טייפסקאסט" במקום להגיד משיכה, הוא בעצם עושה לה גאזלייט - גם אומר לה בבירור שהיא לא מוצאת חן בעיניו, וגם שולל ממנה את הזכות להיעלב ולבחור ללכת, כי הוא משאיר שם את הסיכוי שזה ישתנה.

לצורך ההשוואה, זה כמו להגיד למישהי שאתה לא בנוי למחויבות "כרגע",כדי לא להתמודד עם רגשות פגועים וגם להשאיר אותה בסביבה, ולוודא שהיא גם לא תוכל לבוא בטענות כי "הדברים נאמרו בגלוי".

אז זיבי.

"את לא הטייפקאסט שלי" זה "אני צריך שניה להתרגל אלייך ואולי זה יקרה" ולהגיד את זה ככה זה לשקר, או לפחות לבוא עקום, להיות אחד כזה שאין לו אומץ להסתכל לדברים בעיניים ולעבור, בסופו של דבר, תהליך אמיתי.

אני תוהה - למה לא פשוט להגיד את זה ולסגור את הפינה? מה, אסור לגבר לא להימשך לאישה בלי לפחד מהשלכות ומשטרת הבודי-פוזיטיב, וכמו שלנו, הנשים יש את האופציה הזאת, לבקש טיפה זמן, או לומר בגלוי שיש בעיה עם המשיכה - ככה האופציה הזאת צריכה להיות זמינה גם לגברים, בטח שבפורמט המלחיץ הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משה ונעם. חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
למה לא פשוט להגיד?/צילום מסך, חתונה ממבט ראשון קשת 12

נכון, זה לא נעים לשמוע, אבל לא כולם נמשכים ישר על ההתחלה, לא כולם נמשכים לכולם, ושגם לגברים צריך להיות מותר להגיד "אני לא נמשך" מבלי שיעמידו אותם לדין בהאג. יותר מזה - (רעיון מבריק של שחר כהן, טרי מאתמול) צריכה להיות פגישה קבועה בקליניקה, ליום שאחרי החתונה, שבה באופן קבוע ומבוקר, ימלאו הזוג שאלוני משיכה וכימיה על בסיס הרגע הראשון הזה, ואז ידברו על תוצאותיו בסביבה מבוקרת - אולי ככה לא נצטרך לשאול את השאלה הזאת יחד עם בני זוג שמרגישים דחויים במשך 30 יום מתוך 42.
.
הפסיכולוגים צריכים לדאוג שגברים בחתונה ממבט ראשון ירגישו מספיק בנוח להודות שהם לא נמשכים למישהי בלי להיות מתויגים כשטחיים ודושים, גם אם זה שטחי ודושי. כי אם לנשים מותר להיות שטחיות בקשר לגובה ונכסים - לגברים מותר לא לרצות מישהי כי היא לא כוסית בעיניהם. נעם לא יושבת למשה בול על האידאל לאיך בת הזוג שלו צריכה להיראות, ויכול להיות שזה ייקח לו זמן, או לא יקרה בכלל - וכן - זה צריך להיות לגיטימי בין שני אנשים שלא בחרו זה את זו בבר או אפילו בתמונה.

בכל מקרה, להודות שאתה לא לגמרי נמשך זה הרבה פחות גרוע מלדבר במושגים לא קשורים, כי זה זלזול באינטליגנציה שלה ושלנו. טייפקאסט זה מונח מתחום הליהוק, והוא קר ומחושב כמעט כמותו.

אפשר לומר "אני לא נמשך" , "אני לא נמשך מספיק", ואפשר גם לומר "אני נמשך אלייך, למרות שהמראה שלך לא ממש לטעמי וקשה לי כמו שבן היה צריך לומר". למעשה אם היה אומר את זה בצורה ישירה, מעין הייתה הרבה פחות מבולבלת כשזה נגמר. קשה ליישב בתוכך את הקונפליקט בידיעה שהוא נמשך אליך כשאתם לבד, ומצד שני לקבל ברקס מול המצלמות.

יש לי תחושה כאילו הגברים כל כך מפחדים שיעשו להם אמיר (בן הזוג של דנית לבנת, שעבר לכאורה לגור בבקתה כלשהי עם עיזה, ולא נצפה מסיום מהעונה שלו), אבל חייבים להבין שהבעיה בהתנהגות שלו לא היתה חוסר המשיכה - הבעיה הייתה שהוא כל הזמן דיבר על זה למצלמה ולכולם, והשאיר אותה בחשיכה. מכבסת המילים הזאת \חייבת להיפסק, במיוחד אם רוצים באמת למצוא אהבה. מותר לא להימשך, מותר שזה ייקח רגע, או רגעים (כן, רונן, מדברים אלייך) - ישפטו אתכם בהרבה פחות חומרה אם פשוט תגידו את האמת כמו שהיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully