חתונה ממבט ראשון, 8 ביולי 2023. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

זו אולי העונה הכי משעממת של חתונה ממבט ראשון, אבל עדיין

10.7.2023 / 14:43

העונה הזו של חתונה ממבט ראשון נחשדה כמשעממת מההתחלה, אבל עכשיו אחרי הפרק של שבת, אנחנו כבר די בטוחים. ובכל זאת - אלה הזוגות ואלה ההימורים של קארין ארד באשר לסיכויי ההצלחה שלהם

חתומאי ומשה פרק 4/וואלה Sheee

חשדנו, אבל אחרי הפרק של שבת נראה לי שאפשר להגיד את זה כבר - זו העונה הכי משעממת של חתונה ממבט ראשון, והסיבה היא - למרבה האירוניה - חתונה ממבט ראשון. עצם קיומה של תוכנית שלוקחת את המסתורין שהוא רגשות רומנטיים, ומפשטת אותם לכדי נוסחאות מפוקפקות של התאמה, מחבלת בסיכויי השרידות שלה כתוכנית איכותית (יחסית).

אני אסביר - אם התוכנית לא הייתה מפצחת את הנוסחה בהצלחה, גם אנחנו לא היינו מפנימים אותה, אבל ככל שאנחנו מכירים את הנוסחאות טוב יותר, כך הקושי למצוא מועמדים פוחת, הסיבות שלהם להגיע ולהיחשף בפני הציבור מתרבות, והיכולת שלנו כצופים להישאר מופתעים ומרותקים, הולכת ופוחתת. אם בעונות הראשונות השיטה של המומחים הייתה ברובה נסתרת מהעין, עכשיו אנחנו כבר יודעים לקרוא את הטייפקאסטים כבר בשלב החתונה, ויותר גרוע - גם הם יודעים על תקן מה הם לוהקו ומדוע.

התהליך הזה קרה בכל ריאליטי, כשהבולט מביניהם הוא האח הגדול. גם שם העונות הראשונות תמימות ומצטיינות באפקט החידוש המרענן, ובעונות מתקדמות, במקום שהדיירים יכתבו נרטיב חדש משלהם לעונה, הם מוצאים את עצמם משובצים בסיפור שנכתב כבר בשלב הליהוק, כך שהם נכנסים לבית, ומחליקים בטבעיות לתפקיד גם אם הוא לא נכון להם, ומאמצים את הז'רגון ה"נכון" גם אם הם לא מתחברים אליו.

יובל לוי רוצה להרגיש אהבה עצמית - לאודטה יש טיפ חשוב
אדום זה הכתום החדש: טרנסג'נדרית הוכתרה לראשונה כמיס הולנד
פמיניזם אחראי: גם נשים עושות טעויות, והנה כמה נפוצות



כך גם בחתונמי. לצערי, ככל שהפורמט הופך שקוף יותר, ככה המניפולציות גוברות על האותנטיות
וקוברות את פוטנציאל העניין שיכול היה להתהוות בתוכנית שכזו, אם שיקולי ההפקה לא היו מוכתמים בלקחים וציפיות מהעונות הקודמות. ככה יצא שאפילו המכורה הראשית (אני!) נאלצת להודות שמלבד שני זוגות, אין בעונה הזאת כרגע שום דבר שאפילו מתקרב למעניין.

חמודים ומצחקקים: עינב ורז

חתונה ממבט ראשון, 8 ביולי 2023. קשת 12, צילום מסך
חתונה ממבט ראשון, 8 ביולי 2023/צילום מסך, קשת 12

רז ועינב

יעבוד. הם בטח בהריון כבר
לא יעבוד. הם עדיין לא אמרו ״אני אוהב/ת אותך״
3474 משתתפים

אין משהו רע להגיד על הזוג הזה - הם זוג חמוד ברמות שאני די בטוחה שלא יכלו להתאים למישהו בצורה מושלמת יותר. לשניהם יש יכולת להכיל את המוזרויות של הצד השני, להסתנכרן עם הקצב של השני, ואת הסבלנות לשים את עצמם בצד ברגעים שבהם האדם השני צריך רגע לעצמו. הרי רגע כזה של מבוכה ובהלה כמו שקרה לעינב בפרק בשבת קורה לכולנו בתחילת מערכות יחסים, וברור כמה זה יכול להסתבך כשמי שנמצא ממול לוקח את זה כדחייה או התרחקות, ואי ההבנה המזערית הזו ממשיכה לצבור מומנטום והופכת לבעיה.

להם זה כנראה לא יקרה, שניהם כל כך עדינים ונטולי אגו, שהסיכוי שיכעסו אחד על השני בגלל איזו התנהגות לא ברורה ויתרחקו, מזערי. אין לי ספק שהם רק הלכו והתקרבו בקצב האיטי הזה שלהם, ועכשיו הם כבר זוג שיש להתקנא בו. בואו נגיד ככה - אם הם לא ביחד כרגע, אני מושכת את ידי מניחושים על חתונה ממבט ראשון עד סוף ימי.

קשים ומבוהלים: רותם ורונן

חתונה ממבט ראשון, 8 ביולי 2023. קשת 12, צילום מסך
חתונה ממבט ראשון, 8 ביולי 2023/צילום מסך, קשת 12

רותם ורונן

לא יעבוד. זה שבוע שבי
יעבוד. הוא אוהב שבי
3804 משתתפים

רותם ורונן הם זוג שקשה לצפות בו, אפילו עכשיו כשיש בינהם הרבה פחות אי הבנות ויחסי הכוחות נראים קצת יותר מרוככים. בקיצור, כנראה שהם עשו סקס, מה שהרגיע את גוש הטסטוסטרון חסר הביטחון הקרוי רונן, ואיזן את האנרגיות הנוקדנית של רותם, שסובלת בדיוק ממחלה הפוכה - עודף ביטחון. עם כל הכבוד להעדפות שלה ביין, אוכל, אופנה, והתנהגות, אני לא מבינה איך היא עדיין לא הגיעה למסקנה הברורה מאליה, והיא שהיא לא מרכז היקום, שההעדפות שלה מעניינות בעיקר אותה, ושאף אחד שחובר אליה לצורך חברות או זוגיות לא חייב לעמוד בסטנדרטים שלה.

מה שמפריע לי ברותם זה שבמקום שתתייחס לעצמה כאל מאובחנת בהפרעה כפייתית, במקום להבין שהיא עצמה צריכה לשנות את הנטייה שלה לשתלטנות, ועל הדרך גם להבין למה מותגים וסמלי סטטוס מנהלים אותה באופן כל כך מוחלט, היא מנסה לתקן את כל מי שמסביבה. רק לראות את רונן אורז תוך שהוא משנן את החוקים של רותם ומה שהיא אוהבת או לא אוהבת, גורם לי לצמרמורות, ורק מישהו שהיחסים שלו עם הוריו הם כאלה, יכול להיות ביחסים שמתנהלים כמו שבוע שבי. איך נאמר בקבוצת הווטסאפ המעולה שלנו 'בנים לגז, אחרי 9 בערב'? "הוא עוד יתחתן איתה, מרבון." לפחות אין מה לדאוג לגבי יחסי הכלה עם חמותה. אני צופה כימייה על בסיס תלונות משותפות.

מוצא דומה, פאסון שונה: חן ויוסי

חתונה ממבט ראשון, 8 ביולי 2023. קשת 12, צילום מסך
חתונה ממבט ראשון, 8 ביולי 2023/צילום מסך, קשת 12

חן ויוסי

יעבוד, הם בטח ביחד
לא יעבוד. הוא חסר ביטחון והיא לא רגישה
3443 משתתפים

עוד לא החלטתי לגבי שניהם. יכול להיות שאני אוהבת אותם, ויכול באותה המידה להיות שאני לא סובלת את שניהם. אני באמת לא יודעת. מצד שני גם לא ידעתי שמבטאים ביצה "בצה". מאז שלמדתי שאין דבר כזה שפורפרת, כי ה-ר' הראשונה לא קיימת (כותבים ואומרים שפופרת), עולמי לא הזדעזע ככה. יש רק לקוות שגם עולמה של של חן ינוע, כי נראה לי שהיא מבינה לא נכון את ההבדלים בינהם וטועה לחשוב שהוא פחות אינטליגנטי ממנה.

אולי היא אומרת לעצמה שיש לו "חוכמת חיים", שזה מה שאנשים שחושבים שהם יותר חכמים אומרים על אנשים שהם מחבבים אבל לא באמת חושבים שהם ברמה שלהם. בכל מקרה, כימיה מעולה יש ביניהם, ועכשיו, כמו בכל זוגיות בריאה, אין לנו אלא לחכות ולראות את המניפסטציה של הכימיה הפיזית, שזו דרכי המתנשאת לומר שאם יהיה להם סקס טוב, אז ההתאמה הזאת תעבוד מעולה. שניהם מזל עקרב, אחרי הכל, ולפי הקצב של פעילויות ירח הדבש, לא נראה שהיא מתכננת להפוך לשמנה ומתולתלת בזמן הקרוב.

משה ונעם

משה ונעם. חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
משה ונעם/צילום מסך, חתונה ממבט ראשון קשת 12

משה ונעם

יעבוד. הוא צריך מישהי כמוה
לא יעבוד. אין משיכה
3680 משתתפים

מטפלת מטופל: משה ונעם

מדובר בשידוך מזעזע וקשה לצפייה, שמיועד בשביל הדרמה והרייטינג, כי די ברור שהוא לא מה שהיא צריכה ולהיפך. מה שטראגי במיוחד בעניין הוא שנראה לי שבסופו של דבר זה כן יעבוד. התהליך, כפי שאני רואה אותו, יהיה אבדן ביטחון של משה, שרגיל שהדמויות המיטיבות בחייו הן טיפוליות, ולכן הוא נוטה להאמין לאבחנות שלהן ולהתעלם מהאבחנות של עצמו.

בגדול, אני חושבת שהוא חווה כבר עכשיו ועוד יחווה בצורה חמורה יותר, את התחושה הזוחלת של מה שאנחנו קוראות גזלייט. לאט לאט הוא יפסיק לסמוך על עצמו ועל מה שהוא מרגיש וחושב שהוא רוצה, ויהפוך ליציר כפיהן של נעם ויעל. מקווה שאני טועה, אבל בנתיים אני צופה לו עתיד של מטופל למופת.

מודעים מדי: תומר ויואנה

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
חתונמי חתונה ממבט ראשון/צילום מסך, קשת 12

תומר ויואנה

יעבוד, אבל לא יחזיק
לא יעבוד. הוא צריך יותר אתגר
3356 משתתפים

מדובר בדל"פ, אבל אני אישית לא חושבת שזה בהכרח יעבוד ביניהם, למרות שההתאמה שלהם נראית טוב, נשמעת טוב, ומתנהלת בקצב טוב. אולי זאת באמת הבעיה. שניהם אנשים אינטליגנטים מאד, בוגרים, ומודעים, אולי אפילו טיפה מדי. הרי אם יש מנוע שמועיל לתחילת יחסים, הוא המסתורין המעושה שמקורו בחוסר מודעות - קצת תמימות ילדותית שעוזרת לטייח את הפיכחון הבוגר הזה שהשאיר אותם עד עכשיו לבד.

הרי שניהם לא בזוגיות, ולא בגלל מחסור באופציות, אלא כי להיות לבד תמיד נראה להם טוב יותר מאשר הפשרות שהיו צריכים לעשות כדי להחזיק מערכת יחסים מעבר לשלב האל-חזור שלה (חתונה, כאילו). יש לי הרגשה שכל ההומור ה"מגניב" הזה נמצא שם כדי להסתיר את הספק שמכרסם בשניהם - זה שתומר לא מרשה לעצמו להפגין אותו כי הוא טיפוס מתחשב ולא אויל חסר ביטחון.

לדעתי הם יגיעו לסוף התוכנית אחרי שעשו כל מה שביכולתם כדי לנסות להיות זוג, ויגיעו למסקנה שזה אמנם טוב, אבל לא בדיוק מה שהם ציפו להרגיש, וייפרדו כידידים, בהדדיות, ובכבוד, במעמד ההחלטות.

שניר ומור. חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
המפיקה והמנכ״ל: מור ושניר/צילום מסך, חתונה ממבט ראשון קשת 12

מור ושניר

יעבוד. הוא יבין שהוא מפספס
לא יעבוד. בקושי את העונה הם יסיימו
3440 משתתפים

יש לי חברה שטוענת ששידכו את שני אלה רק בגלל ששניהם באותו "תחום", אבל מה - היא מפיקה והוא מנכ"ל. היא עובדת בתחום כי היו לה קשרים והיא נכנסה אליו בזמן, והוא עובד בתחום הזה כי הוא מוכשר לכך וטוב בו. למעשה "המשותף" ביניהם, מה שאמור לחבר בין השניים - לא באמת משותף, אלא רק משמש ככותרת יפה. שאר האישיות - אין קשר בכלל. שלא לדבר על פרמטרים פיזיים, כגון מראה חיצוני וגובה, שהמומחים פשוט התעלמו מהם, כאילו העדפותיהם של מור ושניר הם לא חשובות כמו של יוסי, למשל, שקיבל אישה שכאילו יוצרה עבורו בבינה מלאכותית.

אם הם יגיעו לסוף העונה, אני אהיה מאד מופתעת. לא מופתעת כמו שניר כשראה את מור אוכלת עוגת גבינה, אבל מופתעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully