בינה מלאכותית יצרה בני אדם מושלמים. bulimia.com, Giphy
Giphy/bulimia.com

רזה, באיפור מינימלי וג'ינס מחמיא: האישה היפה ביותר לפי AI

13.8.2023 / 9:12

בינה מלאכותית היא סוגייה אשר מעסיקה את המוחות הגדולים של העולם. אבל יש גם כמה מוחות קטנים שעסוקים ביכולותיה של הבינה, והם בדקו מה חושבת הבינה על היופי האנושי וביקשו ממנה ליצור את היפה ביותר בכל מדינה

דני ליטני מאזין לקולו שנוצר באמצעות בינה מלאכותית/רשת 13

בינה מלאכותית יצרה את מה שלפי הנתונים שהיא מכירה היא 'האישה היפה' ביותר ב-100 מדינות, והתוצאות דיי מדהימות. בעוד שיופי הוא בעיני המתבונן, אבל לרובינו עולה בראש דמות כללית של אישה רזה, סימטרית ובעלת פרופיל אינסטגרם פופולרי. מה שמעניין הוא שדווקא הנשים שיצרה הבינה המלאכותית נראות די רגילות.

כדי ליצור תמונות של "נשים יפות" ב-100 מדינות, השתמשנו בהנחיה הבאה: "תמונת דיוקן פוטוריאליסטית של אישה יפה מ[מדינה], עומדת מול מצלמה, על רקע לבן בוהק, מפורטת במיוחד, שנראות אמיתיות מאוד. ללא מונחים כמו ריאליסטי, התמונות היו יותר אמנותיות ודמויות מצוירות. "דיוקן באורך מלא", "עמידה על כל הגוף מול מצלמה"על רקע לבן בוהק" חשובים גם הם, כי ללא מונחים אלה, הנשים ישבו או הופיעו רק מהמותניים ומעלה. צויין גם סוג המצלמה והעדשה, דבר נוסף שרומז למחולל שאנו מעוניינים בתמונות מאוד מציאותיות.

כי היא אישה? האח הגדול חייב להתערב רשמית ולעצור את הטירוף
רק מייק אחד שבאמת לא יורד מצאנו בחום הזה: חדש על המדף
דיאן שוורץ ורביד פלוטניק? פיפי, חרטטנית, ממציאה, הכי לא קרה

בינה מלאכותית "יצרה" האישה היפה ביותר במאה מדינות. AI, צילום מסך
כמעט כולן בג׳ינס ומינימום איפור/צילום מסך, AI

למעשה, רוב הנשים לבשו שילוב של ג'ינס וטי-שירט קלאסי עם עיצוב שיער מינימלי. אלה שכן לבשו תלבושות מסורתיות כמו הסארי מהוֹדוּ, החיג'אב מהמזרח התיכון או השיער העטוף של מאלי.
הבינה מלאכותית יצרה גם נשים ממדינות כמו צפון קוריאה עם סממנים תוואמים של גווני עור ותווי פנים.

עם זאת, היו כמה תקני יופי שאפילו ה-AI לא הצליחה לחשוב מעבר להם - למשל כל הנשים רזות, מה שמרמז על העובדה המדכאת לגבי איך זה שנשים חושבים לגבי איך גופן של נשים צריך להיראות. הצוות שמאחורי התמונות הסביר זאת ואמר: "חשוב לזכור שהתפוקה של הבינה המלאכותית היא השתקפות של הדפוסים שהוא מזהה בנתונים שהוא נתון, שנוצרו על ידי בני אדם."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בינה מלאכותית "יצרה" האישה היפה ביותר במאה מדינות. AI, צילום מסך
היו כמה תקני יופי שגם הבינה לא הצליחה להתגבר עליהם/צילום מסך, AI

חשוב להבין ש"ההבנה" של AI נגזרת מנתוני קלט אנושיים, ולכן משקפת נקודות מבט אנושיות, אין להשוות בין תפיסת בינה מלאכותית לתפיסה אנושית, ותקני היופי האוניברסליים מגלים אחידות בולטת בתקני היופי אם כי היא גם הצליחה לשלב מידה של גיוון, בעיקר במונחים של לבוש גזע ותרבותי, במראה הכללי שלהן.

מעניין שרוב הנשים שנוצרו מופיעות עם איפור מינימלי או טבעי, מה שמרמז על כך שבינה מלאכותית אינה מקשרת יופי עם קוסמטיקה כבדה. בנוסף, רבות מהתמונות מתארות נשים לובשות מכנסיים במקום שמלות או חצאיות, מאתגרות את הנורמות המגדריות המסורתיות

בינה מלאכותית "יצרה" האישה היפה ביותר במאה מדינות. AI, צילום מסך
האישה היפה ביותר ממאהנ מדינות/צילום מסך, AI

עם זאת, זה מעלה שאלות חשובות לגבי המגוון של הנתונים שאנו מכניסים למערכות כאלה, במיוחד ביחס לסטנדרטים שונים של יופי בתרבויות בהיבטים כמו מבנה גוף, לבוש ועוד. נשים בכמה מדינות במזרח התיכון כמו איחוד האמירויות, תימן וסוריה מתוארות לובשות חיג'אב בעוד נשים במדינות אפריקאיות כמו מדגסקר, מאלי ודרום סודן מופיעות עם כיסויי ראש. התלבושות שנוצרו מציגות קשת תוססת של סגנונות תרבותיים, החל מהדגמים הצבעוניים והנועזים של בגדים בוליביאניים, ועד לעיצובים המינימליסטיים והחלקים שנמצאים במדינות כמו דנמרק ואיטליה, מה שמדגים את היכולת של הבינה לזהות ולייצג את ביטויי היופי המגוונים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully