מסרבות לגלח. איסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/איסטגרם

לא תאמינו איזה טרנד חוזר מהסבנטיז, ולא, זה לא מוקסין

16.7.2023 / 9:12

היינו מיעוט מדוכא, ולאט לאט אבל בטוח אנחנו משוות את המצב ביננו לבין הגברים. בדרך אנחנו עוברות בכל מיני מקומות סמליים יותר ופחות כמו שריפת חזיות, שנאת גברים, וגילוח איברים. הפעם הטיקטוק חושף בפנינו מגמה חדשה

הסרת שיער בגיל 6 ופיסול אף בחטיבה: טירוף הטיפולים האסתטיים לנוער/מתוך המהדורה המרכזית, רשת 13

בהמשך לאירועי שריפת החזיות ומחאת הנשים, הקיץ נשים הלכו עוד צעד קדימה עם ההתנערות מהדימויים הנשיים הנוקשים שנכפו עליהן, וטרנד חדש מתגלה - יותר ויותר נשים מסרבות למרוט, להסיר, ולגלח את שיער הערווה שלהן. כן, גם בקיץ, וגם אם הן לובשות ביקיני.

מדובר במגמת טיקטוק, כרגיל, אבל הכל הרי מתחיל שם, ומסתמנת פה התחלה של מגמה חדשה של נשים שמתנגדות נחרצות לרעיון שדווקא הן צריכות להסתיר את שיער הערווה שלהן בחוף הים - או בכלל, ושואלות בעצם את השאלה הפשוטה - למה בעצם?

הביקורות קשות: "סתיו קצין לקחה את זה צעד אחד רחוק מדי"
"ילדים זה נורא ואף אחד לא יגיד לכם את זה. מתחרטת"
כל מה ששניר היה צריך זה קצת טאף לאב? פחחח יצאה פשוטה

הנורמה החברתית שבמסגרתה מצפים מנשים להסתיר את שיער הרגליים, בית השחי, וכמובן באיזור הביקיני (שלא לדבר על העלויות, אלוהים ישמור), כל כך מיושנת בעולם של נרמולים בלתי פוסקים של צלוליט, השמנה, נכויות, מחלות עור, ובעצם כל דבר שנשים התביישו בו עד עכשיו, וכבר לא. מה עם השערות? למה נשים צריכות להסיר אותן, וגברים יכולים להסתובב כדובוני אכפת לי שעירים ואף אחד לא ייגעל?

שיער ערווה של נשים כל כך לא מנורמל, שנדיר לראות מופע שלו בתרבות הפופ המרכזית, וכמעט אי אפשר למצוא סצנת מין מפורסמת שבה הוצג שיער ערווה של אישה. הסתרה שהובילה בתרבות המיינסטרים לתפיסות שגויות נפוצות כמו ייחוס של לכלוך לאיזור הזה, מה שכמובן לא נכון. שיער הערווה הפך לטאבו עד כדי כך שאם נשים לא מסתירות אותו, האקט נתפס כצורה של "מחאה" וכמעשה "רדיקלי".

אז למה שיער הערווה הפך לטאבו?
"תחזוקת השיער הומלצה מאז ומתמיד על ידי מכוני יופי כדי לשמר את העניין המיני של בן הזוג, וככל שהשנים חלפו, גם נוסף הצורך לחקות את מראה מבושיהן של שחקנייות פורנו", אמרה הפסיכולוגית קרלי דובר "ורק הודות למשפיעניות רשת, השיחה קיבלה לאחרונה תפנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

משפיעניות כמו שרה פוטו ובלה דייויס פרסמהו וסט משותף של איזור הביקיני שלן באינסטגרם, ובתמונה אפשר גם לראות לראות שיער ערווה גלוי מבצבץ, מה שהציף ברשתות תגובות על תקני יופי והיגיינה.

פוטו הסבירה ל400 אלף העוקבים שלה שהיא אמנם מבינה שזו הייתה בחירה אישית להיטר מהשיער, היא רוצה שנשים יבינו שהן לא צריכות לשנות את גופן "את לא חייבת לאף אחד גוף חלק אל תתני לשיער הגוף לעכב אותך מהביקיני, מלחוות אינטימיות או ליצור זיכרונות יקרים. מגיע לך להרגיש חופשייה ומועצמת בהקשר לגוף שלך".

"מבחינתי, זה לא קשור למראה אלא בהיגיינה", כתב מישהו.
"זה לא פחות או יותר היגייני להסיר שיער גוף לא", השיבה פוטו.
מומחה לבריאות מיניתרוזי ריס הוא גם מוביל את המטען ופנה לרשתות החברתיות כדי לעזור לנרמל את שיער הערווה.

אנחנו חושבות שאין שום דבר רע בהסרת שיערות, אבל נשים צריכות לשקול מדוע הן עושות זאת.
"חשוב שנבחר ממקום נינוח במקום אוטומטית ובאופן לא מודע, רק בגלל שהחברה, תעשיית היופי או הפרטנר מצפים מאיתנו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully