כלה איפור טבעי. סער פסח, לירין שחף,
סער פסח, לירין שחף

מאפר העל מוסר את כל הסודות ומציע: כלה? תקלילי - תתאפרי לבד

20.8.2023 / 9:03

איפור זה כמו אוכל. אחרי שעתיים בשמש הוא מתקלקל. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, מצייד אותך במרכיבי הגשה, כדי שביום הגדול שלך, תתאפרי במו ידייך, תגיעי לחופה רעננה וטרייה וגם תחסכי כמה אלפי שקלים - כי אין כמו מתכון ביתי מנצח

אם בא לך בטוב 'לבלות' את יום החתונה במשך 4 שעות מול הפן בתוספת של 150 סיכות בשיער, פלוס שעה של שפכטל אצל המאפר, פלוס שעתיים צילומים בחום לוהט - שיהיה לך בהצלחה. לטרנד העכשווי של חתונות צהרים בימי שישי או חופה לפני שקיעה - יש מחיר. לא מעט כלות נדרשות לקבל את האורחים שהן כבר מזיעות ודביקות. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות מציע את האופציה המהירה והקלילה, בשיטת עשי בעצמך (עם המתכון הבטוח) ועוד על הדרך, תחסכי כמה אלפי שקלים.

חי בסטורי: 10 סיבות שנועה קירל בחיים לא תהיה עם רוי רייניש
הרשת כועסת על שלגייה של גל גדות שיוצא רק עוד שנה
נער ליווי חושף: זה מה שנשים באמת מחפשות אצל גברים

כלה איפור טבעי. בן לאון, לירין שחף,
כלה איפור טבעי/בן לאון, לירין שחף

אופן ההכנה

1. לפני הכל: בוחרים מנה ידועה
העדיפי את המוכר על הזר: אל תהפכי לשפן ניסיונות ביום החתונה שלך, גוונים חדשים וטרנדים שנראים נהדר אצל פרזנטוריות לא בהכרח יתאימו לך. ביום הגדול לכי על בטוח עם גוונים מוכרים שמחמיאים לעורך.

2. לא מבשלים לפני שמנקים
גם איפור טוב מתחיל בעור ניקי. לפני הכל, כדי להכין בסיס טוב לאיפור, חשוב לנקות את הפנים בג'ל או במוס על בסיס מים. אלה מסירים מהעור לכלוך, תאי עור מתים ומעניקים לעור מראה מט, שאינו נראה מיוזע ומבריק. עור לא-נקי, מאידך, יביא לתוצאה עמומה ופחות מוצלחת.

מריחה של קרם לחות טרום פעולת האיפור היא חשובה, מאחר והיא מגנה על העור מפני נזקי השמש ומונעת מאבק וזיהומים לחדור אליו. העדיפי קרם לחות המכיל מקדם הגנה. את קרם הלחות מורחים כעשר דקות לפני פעולת האיפור, כדי לאפשר ספיגה מלאה. יש נשים שמעדיפות "סרום" על קרם לחות בטענה שהוא נספג מהר יותר, לא משאיר שמנוניות ואף גורם לעור להפוך לאלסטי יותר. זה עניין של הרגשה - לשני המוצרים אותה פעולה. כדאי לנסות ולהחליט מה מתאים יותר.

כלה איפור טבעי. בן לאון, לירין שחף,
כלה איפור טבעי/בן לאון, לירין שחף


3. מזווה: היכן לאפסן?
את מוצרי האיפור יש לאפסן במקום קריר ויבש, רחוק משמש ולחות. מוצרים שחשופים לפגעי מזג האוויר הופכים לפגי תוקף טרם זמנם. אין לאחסן אותם בארון האמבטיה, כי שם הלחות בשיאה, ותוך זמן קצר הם עלולים להתכסות בעובש ולפתח פטריות.
כמו כן, אין להשאיר את תיק האיפור בתא הכפפות באוטו. הטמפרטורות הלוהטות שם גורמות לפירוק חומרי השימור, ובעלות עור רגיש עלולות לסבול מגירויי עור ופצעונים, שקשה להיפטר מהם. מוצרים רגישים במיוחד כמו קרם לחות, צלליות קרם, ועפרונות עיניים על בסיס שעווה, ניתן לאפסן במקרר.

4. המתכון:
"בתקופה זו של השנה האיפור צריך להיות דק וקליל. 'המראה הנכון' הוא זה הטבעי והלא מתאמץ. יש לאפשר לעור לנשום עם מינימום כיסוי שכבתי", מסביר שחף.

כלה איפור טבעי. לי נדלר, לירין שחף,
כלה איפור טבעי/לי נדלר, לירין שחף

מייק אפ:
בחודשי הקיץ העור מפריש יותר שומן, ולכן הוא נוטה להזיע ולהבריק במהירות. יש להשתמש במייק אפ נוזלי ודק על בסיס מים, ולשלבו עם פודרה באותו גוון. מניחים אותו בעזרת ספוגית לחה ולא במברשת, וזאת בכדי להשיג כיסוי מלא ואחיד ללא סימני מריחה. טיפ: ניתן בהחלט לבחור בגוון אחד כהה יותר מעור הפנים בכדי ליצור את המראה השזוף, וכדי להפוך את "השזוף" לטבעי מניחים "ברונז'ר" במקומות הגבוהים של הפנים: מצח, אף, ועצמות לחיים. (אלה האזורים שמשתזפים במיוחד באופן טבעי מהשמש). יש לוודא, שהגוון תואם את אזור הצוואר (מיקום שבדרך כלל לא משתזף), ואל תשכחי לטשטש את הבדלי הגוון מהסנטר לצוואר.

זכרי: השמש הישראלית חזקה מאד, ומייק-אפ ללא מקדמי הגנה כנגד השפעותיה יגרמו לקמטים ולעור להזדקן במהירות רה יתר. לכן יש להקפיד שהוא מכיל מסנני קרינה.

מסקרה:
יש להשתמש עם מסקרה עמידה על בסיס מים בלבד (ולא על בסיס שומני שעלולה לזלוג ולהימרח) אומנם הדרך להסיר אותה לוקח יותר זמן אבל התוצאה משתלמת. המסקרה על בסיס מים, נצמדת לריסים הטבעיים אינה מחליקה, מוסיפה נפח, מפרידה ומאריכה את הריסים. מורחים שכבה ראשונה בשורש הריסים, השכבה השנייה לאורכן והשלישית על הקצות.

עפעפיים:
אזור העפעפיים קמיט מאוד, דק, נוטה להזיע ולהפוך לשמנוני. לפני שמורחים צללית, כדאי להניח מעט טלק על המקום. הטלק סופח שומנים ושומר על העפעפיים יבשים ועל שרידות הצללית לאורך זמן. הגוונים המומלצים לעונה החמה: וורוד מעודן, בז' או צבע גוף.

סומק:
בכדי לתת מראה טבעי וקליל, כדאי להשתמש בסומק במרקם קרמי. מניחים מעט על כריות האצבע ומורחים על עצמות הלחיים בתנועה סיבובית עדינה.

פודרה:
הפודרה מונעת הברקות וסופחת זיעה. כדאי לשלוף כרית "פאף" ולהצמיד לעור בתנועות עדינות.

ליפסטיק:
לפני הנחת השפתון, יש להזין את השפתיים בתחליב לחות (זה ששמרנו במקרר, כן?) על מנת למנוע יובש וסדקים. ככל שמרקמו של השפתון שומני יותר, הוא יראה מבריק, אך לא ישרוד לאורך זמן. לעומת זאת, שפתון במרקם יבש ישרוד שעות ארוכות. דרך מוכרת לחיזוק השפתון - אחרי הנחת השכבה הראשונה, מפדרים את השפתיים ומניחים שכבה נוספת.

הכי חשוב:
בכל מתכון יש מרכיב אחד שבלעדיו האוכל לא יצליח. תכשיר הפלא שלך נקרא 'פיקסר' (makeup fixer). מדובר בתרסיס נוזלי שפועל כמסך שקוף ומקבע את האיפור למקום. מתיזים רסס קל במרחק של 30 ס"מ מהפנים. החומר פועל כמרענן פנים, מסייע בהדגשת הגוונים, מונע דהיית הצבע ובעיקר שומר על הישרדות האיפור במשך 10 שעות לפחות.

טיפ זהב: קחי איתך דפי פודרה!
אם אחרי כל זה את עדיין חוששת ממראה מבריק ומיוזע -לפתרון הקל והיעיל של הבעיה הזו קוראים דפי פודרה (Blotting Papers). מדובר בניירות סופגים מיוחדים אשר מכילים מוצרי סופחי שומן ומנטרלי ברק. ניתן להשתמש בהם מידי פעם במהלך האירוע - פשוט מצמידים את הצד הספוגי שלהם על עור הפנים, ממתינים כמה שניות ומרפים. הדף סופח אליו את עודפי השומן ואינו פוגע באיפור. הזיעה וההברקות נעלמים כלא היו, והעור חוזר להיות נטול שומן ובמראה מט אלגנטי. אפשר ורצוי לצרף כמה דפים לפק"ל האיפור שבתיק - תמיד טוב שיהיה אצל הבסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully