פתק החלפה. דנה גליקמן, אתר רשמי
אתר רשמי/דנה גליקמן

פחות כסף, יותר רגש: המתנות הכי מיוחדות של השנה

דנה גליקמן-דותן

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 10:01

כסף לא קונה סטייל, ובשביל נתינה צריך להפעיל יצירתיות ורגש. הנה כמה רעיונות למתנות מפנקות לראש השנה שלא יחוררו לך את הכיס. דנה גליקמן-דותן

בעיני, נורא כיף לקבל מתנות, ואני גם מאד אוהבת להעניק. לתפיסתי, מאד מהנה לתת מתנות יפות, מושקעות, שמאחוריהן כוונה, משמעות ומחשבה. מתנות בסטייל, שנוטפות אסתטיקה (ולא בהכרח עולות המון).

הנה כמה נקודות חשובות בנושא מתנות, והראשונה שבהן היא: אל תשכחו גם את כרטיסי הברכה. כל כך חשוב בעיניי לכתוב משהו למקבל/ת המתנה. להשקיע בברכה יפה, שכתובה על גבי כרטיס ברכה מושקע ויפה:

הרעל הוורוד טועה: אברהם צריך להתגאות בחיזור שלו אחרי ספיר
משיכה? חשוב אבל פחות: מטפלת נתנה לנו נוסחה לזוגיות מוצלחת
לא תאמינו איזה טרנד חוזר מהסבנטיז, ולא, זה לא מוקסין

מתנה. דנה גליקמן, אתר רשמי
מתנה/אתר רשמי, דנה גליקמן

תשאלו ותשקיעו

כדאי להשקיע מחשבה במתנה שאתן קונות. זה מורגש כשמקבלים מתנה שלא הייתה מאחוריה מחשבה והיא ניתנה רק כדי לצאת ידי חובה. אני אוהבת לשאול את החוגגת, או את מקבלת המתנה מה ישמח אותה לקבל. לפעמים ההכוונה - אפילו מאיזו חנות היא תשמח לקבל מתנה, עושה את העבודה לשני הצדדים: היא מכוונת אתכן לאן ללכת, ואתן יודעות שגם אם לא קלעתן בדיוק לטעמה, היא תמיד תוכל להחליף ובחנות שהיא אוהבת - סיכוי גבוה שתמצא משהו כלבבה.

פתק החלפה. דנה גליקמן, אתר רשמי
פתק החלפה/אתר רשמי, דנה גליקמן

2. פתק החלפה

ועוד משהו: פתק החלפה. לא כייף להיתקע עם מתנה שלא ברור אם נקנתה עבורך, או התגלגלה אלייך כי מישהו פעם נתן משהו, שהוא קיבל והיה לא שימושי עבורו, והוא מחפש "בית חדש" לדבר הזה, בפעם המאה. צרפו פתק החלפה, שיהיה אפשר להחליף ולהנות ממשהו שקניתן בכספכן, גם אם זה לא מה שבדיוק בחרתן מלכתחילה.

כרטיס ברכה. דנה גליקמן, אתר רשמי
ספר/אתר רשמי, דנה גליקמן

ספרים

יש לי מכרה, שבין השאר גם כותבת ספרים. בכל חג, היא מעלה לאינסטגרם שלה את השאלה האלמותית: "מה תקנו לחמות שלכן לחג? שוב קערה לסלט???" "מה תביאו הפעם כשתלכו להתארח? שוב כפות הגשה?" ובכן, זו באמת שאלה טובה! מה אתן מביאות לחג, כשאתן מתארחות?

אז במקרה הנ"ל הכוונה הייתה שייקנו את הספרים שלה, וזו באמת אחלה מתנה. ערכית, איכותית (אם בוחרים את הספר הנכון, שמתאים לטעם של הקורא/ת), וזה גם משהו שנשאר. אפשר גם לקנות ספרי אווירה או בישול ואפייה. אני אוהבת לתת ספרים. יש בהם ערך מוסף ותמיד אפשר גם להחליף למשהו כלבבך.

שובר מתנה. דנה גליקמן, אתר רשמי
שובר מתנה/אתר רשמי, דנה גליקמן

4. שוברי מתנה

אני אוהבת להביא לחברות קרובות שוברי מתנה. אני לא רואה בזה בעיה. לפעמים אני לא בטוחה שאני מכירה את טעמן, את מידת המכנסיים שלהן, ולא בדיוק יודעת לאתר את החצאית הכתומה שהיא ראתה בסטורי מהחנות ההיא, והוסיפה לעצמה ל- wish list.

שובר מתנה לחנות אהובה זה כייף ולא מצריך לרוץ להחליף מהר, בזמן מוגבל כדי שלא יפוג זמן ההחלפה. לעומת זאת, יש לי חברה שטוענת ששובר מתנה זה לא אישי. אז זה באמת עניין של נקודת מבט. אני לא רואה בזה אישיו, ובעיניי זה מפנק וכייפי באותה מידה כמו לקבל מתנה מהממת שרצית, או משמח בהרבה מאשר לקבל חולצה שאינה במידתך ואינה בצבע שהולם אותך וצריך לרוץ להחליף אותה ב- 10 ימים הקרובים, כשהחנות בכלל לא ברדיוס שלך. אז לגמרי לשיקולכן. לכל אחת יש את האג'נדה שלה וגם יש את מקבלת המתנה, שלרוב (בטח אם זו חברה קרובה), אתן תדעו מה תחושותיה בנוגע לשובר שכזה.

עוגה בצלחת יפה. דנה גליקמן, אתר רשמי
עוגה בצלחת יפה/אתר רשמי, דנה גליקמן

5. להכין בעצמכם

אני אוהבת מאד להביא דברים שהכנתי בעצמי: עוגה שאפיתי, על צלחת יפה שרכשתי. עוגיות שהכנתי, בתוך צנצנת חמודה ולפעמים, יחד עם ספלי קפה זו מתנה ממש חמודה. אפשר תמיד לצוות לזה סינר, כפפות לתנור או ספר בישול / אפייה, במידה ומקבלת המתנה אוהבת להיות במטבח. אם אתן יצירתיות ויודעות לצייר, להכין מקרמה, לסרוג, לרקום או להכין צלחות מקרמיקה, לכו על זה. זו מתנה ייחודית, שמביאה את עצמך, ודי בטוח שלא תהיה עוד מתנה כזו...

כרטיס ברכה. דנה גליקמן, אתר רשמי
כרטיס ברכה/אתר רשמי, דנה גליקמן

6. קניית חוויות

בעיניי זו מתנה מהממת: כרטיס זוגי לקולנוע, שובר לארוחת בוקר במסעדה טובה, כרטיסים לחדר בריחה, כרטיסים להופעה בזאפה וכדומה. זה בעיקר נוח כשמדובר בגברים (לכו "תשברו את הראש" בלקנות לגבר חולצה, באיזו מידה ובאיזו חנות שמתאימה לסטייל שלו... בהצלחה!), אבל זו מתנה מדהימה גם למורות ולגננות בסוף שנה, לחוגגות בת מצווה, לימי הולדת של החברים של הילדים, ואפילו לחברה הכי טובה שלכן.
ובכל מקרה, כל הכתוב לעיל מאד תלוי, כמובן, במי מקבל/ת המתנה, מה היא אוהבת, מה מידת הקירבה שלכן אליה, עד כמה תרצו להשקיע וכו'. אשמח לעשות דיון על כך בקבוצה שלנו, להחליף חוויות בנוגע למתנות ולהרחיב את סל הרעיונות.

דנה גליקמן-דותן הינה מאמנת אישית ובלוגרית לייף-סטייל. מתחזקת את הבלוג שלה "דלתות". הטקסט מתוך הספר הדיגיטלי: "אסתטיקה משפחתית - המדריך השלם לחיים אסתטיים":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully