חן ויוסי. חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/חתונה ממבט ראשון קשת 12

69 ימים לוקח לגבר ממוצע לחשוב להגיד לך שהוא אוהב אותך

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 14:56

מחקר שפורסם בכתב העת מצא שגברים במערכות יחסים הטרוסקסואליות נוטים לומר ראשונים את שלושת המילים הנחשקות והמחייבות "אני אוהב אותך", ומה שהכי מפתיע זה שהם שקלו להגיד את זה עוד קודם

חברה שלי שוכבת עם גברים אחרים - אבל זו לא בגידה/LOVE DON'T JUDGE

מי אומר קודם 'אני אוהב אותך'? מחקר מגלה אם מדובר בגברים או בנשים, ואחרי כמה ימים זה עולה להם לראשונה במוח.

מחקר שפורסם ב-SAGE Journal of Social and Personal Relationships מגלה שגברים במערכות יחסים הטרוסקסואליות נוטים לומר קודם כל "אני אוהב אותך".

החוקרים סקרו 3,109 מבוגרים (מעל 70% היו נשים ו-85% מהם הטרוסקסואלים) מאוסטרליה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, צרפת, פולין ובריטניה שמילאו מספר שאלונים מקוונים על מערכות היחסים שלהם.
ומצאו כי בשישה מתוך שבעת במדינות (כולם מלבד צרפת), גברים נוטים להתוודות על אהבתם ראשונים. בממוצע, גברים שקלו להתוודות על אהבה 69 ימים לתוך מערכת יחסים, בעוד שנשים לא חשבו על זה עד 77 ימים לאחר מכן.

חטיפה ממבט ראשון: אפילו משה ונועם הם זוג יותר מוצלח מטל ורון
חי בסטורי: 10 סיבות שנועה קירל בחיים לא תהיה עם רוי רייניש
מאפר העל מוסר את כל הסודות ומציע: כלה? תקלילי - תתאפרי לבד

אבל למרות שאולי חשו את זה במשך זמן מה, המשפט "אני אוהב אותך" לא נאמר בדרך כלל לפני 107 ימים אל תוך מערכת היחסים אצל גברים, ו-122 ימים אצל נשים.

באופן לא מפתיע, לשמוע את בן הזוג אומר את שלוש המילים הקטנות הללו גרמו לרוב המשתתפים להרגיש מאושרים, אם כי סגנונות ההתקשרות ונטיות כן השפיעו על תגובותיהם ויצרו הבדלים קטנים:
אנשים בעלי סגנון התקשרות "נמנע" (אנשים מאוד עצמאיים, פיזית ורגשית, שרוצים מידה של ריחוק במערכות יחסים) היו פחות נלהבים כשאומרים להם "אני אוהב אותך", בעוד אנשים עם סגנון התקשרות חרדתי יותר שעסוקים יותר ברמת ההיענות של בן הזוג שלהם, היו הרבה יותר מרוצים.

קשר רגשי הוא כמובן חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים רומנטית - ומחקר חדש מראה זה גם מרכיב חשוב לסקס נהדר, ולמרות שקשה להגדיר, קשר רגשי היה הגורם השני בחשיבותו למין יוצא דופן.
רבים מהמשתתפים במחקר היו בטוחים שהבהירו שקשר רגשי יכול להתקיים גם ללא אהבה רומנטית, אבל כאן החוקרים ציינו כי הבדלים מגדריים ניכרים בדעות אלה, כאשר חלק גדול מהנשים נתנו עדיפות לקשר רגשי שתומך בקשר פיזי, על פני סיפוק פיזי נטול רגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully