פרו אייג׳ינג שיער אינדולה. חו״ל,
חו״ל

מבוגרות מצטלמות לקמפיינים, וזה הרבה פחות אצילי ממה שזה נשמע

מיטל עמסילי

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 11:00

בעולם שסוגד ליופי הנעורים ולמושגים כמו פוריות, חיות, ו"חדש" - הרשתות החברתיות מוכיחות שקיומן מוצדק ומקדמות מהשוליים לפרונט את המגמה המבורכת שמחזירה את הנשים והגברים המבוגרים והמבוגרות לעולם הביוטי. מגיע להם לא להיות שקופים - תשאלו את אמא שלכם

שנת 2023 נפתחה עם שלל קמפיינים המציגים נשים וגברים מבוגרות ומבוגרים מבלי לנסות להעביר את המסר הלעוס שעלינו להמנע מהמראה הזה ולהשאר צעירים, וכך האנטי אייג'ינג אאוט - וה-פרו אייג'ינג אין

מגמת הפרו אייג'ינג עוברת מהשוליים למיינסטרים, ותופסת תאוצה בהיבט הצרכני וגם ברחוב. מי שחושף אותנו לכך הם דווקא הרשתות החברתיות שמקדשות את עולמם של הצעירים אך מעצימות בשנים האחרונות את המגמה המפתיעה שאומרת בפה מלא, שנשים וגברים מבוגרים רוצים לראות את עצמם בעולמות הסטייל, הביוטי והצרכנות ולא רק בפרסומות לדיור מוגן והעלמת קמטים. ממרתה סטיוארט ועד סמדר גנזי, נשים מבוגרות רוצות לראות את עצמן על המוצרים שהן רוכשות.

ישבנו על הטאבלט, ופתאום הבנו שסתיו בעצם מאוהבת באברהם
גברים מאכזבים נשים בסקס - כך תשנו זאת לפי דעת מומחים
די להתייפייף, ליאל: להגיד את האמת זה לפעמים רעיון ממש גרוע


עכשיו, ברחבי העולם וגם בישראל, נשים מבוגרות ששימשו בעיקר בכדי להמחיש לנו ממה אנחנו חייבים להמנע, עברו הסבה, ומתחילות לקבל מקום של כבוד גם בקמפיינים מסחריים של רשתות אופנה וקוסמטיקה, ככה, כפי שהן, בלי מתיחות, ובלי להתנצל.

ברברה לוץ. ינאי יחיאל,
״נשים מבוגרות רוצות לראות את עצמן בקמפיינים״/ינאי יחיאל

זכינו לראות זאת על שער מגזין בגדי הים של ספורט אילוסטרייטד שאירח את מרתה סטיוארט בת ה-81 אשר כיכבה על השער והפכה לדוגמנית הוותיקה ביותר של המגזין, בחירה מפתיעה של עורכת המגזין, שזכתה לאהדה רבה. הכוכבת האייקונית שמאחוריה קריירה ענפה בתור מנחת טלוויזיה וכותבת שכתבה כמעט 100 ספרים, סימנה וי ענק נוסף כשהצטלמה לשער, שזכה לאהדה רבה והפך ויראלי ברשתות החברתיות.

מי שמובילה את הטרנד במחוזותינו היא הדוגמנית הותיקה סמדר גנזי שהצהירה שהיא מחבקת כל קמט בפניה ואף הקימה סוכנות טאלנטים למבוגרים בלבד או יותר נכון למבוגרות בלבד: "גיוון (במובן של diversity) הוא שם המשחק החדש. נשים מבוגרות רוצות לראות את עצמן בקמפיינים, בפרסומות ובכל מקום במדיה החברתית ובמרחב הציבורי, העולם כבר לא שייך רק לצעירות אלא גם לנשים מבוגרות שסוף סוף הגיעו לגיל שבו הילדים גדלו ויצאו מהבית, ומרגישות שעכשיו תורן. נשים מבוגרות רוצות להוציא את כספן על מה שטוב להן, מרומם את רוחן ומעצים אותן." היא מספרת.

פרו אייג׳ינג שיער חני שלום. אור דנון,
״היום בשונה מבעבר, נשים מבוגרות חוגגות את עצמן״ חני שלום/אור דנון

"נשים מובגרות הן הצרכניות הגדולות ביותר בעולמות הלייף סטייל" מציינת סוכנת הטאלנטים חני שלום. "ועל אף שהרשתות החברתיות נתפסות כפלטפורמות לצעירים, דווקא משם הגיעה המגמה שמראה לנו שלנשים הללו יש מקום - אין גיל ליופי והצלחה, והיום בשונה מבעבר, נשים מבוגרות חוגגות את עצמן, בעידן שבו אנחנו לא צריכות לחכות שילהקו אותנו לקמפיין מסחרי, אנחנו יכולות ליצור לעצמנו קמפיין משלנו, מרתה סטיוארט מתחזקת רשתות חברתיות המונות מיליון עוקבים שלא טועים, והצרכניות רוצות לראות את עצמן ברשתות בהן הן רוכשות מוצרים, ולא רק בקמפיינים להזרקות וטיפולי פנים, אלא גם אודם ושמלה ותספורת." היא מוסיפה. "אנחנו רואות את זה בעולם ומתחילות לראות את זה גם ברחוב הישראלי והטרנד הזה הוא לא רק גימיק אלא מגמה צרכנית נבונה"

"אי אפשר להתעלם מהקהל שמורכב גם מנשים מבוגרות שדורשות לזהות את עצמן על שלטי החוצות." מספר מעצב השיער ליאור בן דוד, "הטרנדים החדשים מגיעים מהרחוב ומושפעים מהרשתות החברתיות, שם אנחנו רואים יותר ויותר נשים מבוגרות שמאמצות סטייל ייחודי גם בתחום הגזירות וגם בתחום הצבעים והכימיה, נשים מחבקות ואוהבות את צבע השיער הטבעי שלהן ואנחנו רואים יותר נשים שמגיעות למעצב השיער ומבקשות להעצים את האפור והלבן ולא לכסות אותו." הוא מוסיף.

פרו אייג׳ינג שיער סמדר גנזי. ליה יפה,
״השימוש בדוגמנית מבוגרת משקף הבנה עמוקה״ סמדר גנזי/ליה יפה

"אנו רוצות לראות קמפיינים בהם המסר המועבר אלינוהוא שאנו לא שקופות - אלא יפות, שוות וראויות." מדגישה גנזי "שהגיל והניסיון מוסיפים לנו יופי ועומק ולא להפך. שאנחנו נהדרות כמו שאנחנו - עם סימני הגיל היפהפיים ועם רישומי החיים המרתקים הנגלים בפנינו ככל שאנו מתבגרות. לכן נראה יותר ויותר מותגים חכמים המבינים את ההיבטים הצרכניים והחברתיים הללו, מנכיחים ייצוגי יופי של נשים מבוגרות במגזינים, במסעות הפרסום, במסלולי התצוגות וברשתות החברתיות."

"קמפיינים רבים כמו הקמפיין החכם של אינדולה מתחבר לטרנד גלובלי רותח "Aging economy" המבטא את הפניה לקהל המבוגרות המהווה את פלח השוק הרווחי ביותר כיום, השימוש בדוגמנית מבוגרת משקף הבנה עמוקה של מותגים בעולם וגם בארץ, נשים מבוגרות הן כוח קניה אדיר" מוסיפה גנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully