גברים גבוהים ונשים נמוכות. ShutterStock
ShutterStock

נשים נמוכות מעדיפות לצאת עם גברים גבוהים ולהיפך - מחקר

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 12:28

מדוע נשים מכל הגבהים נוטות לרצות בני זוג גבוהים יותר וגברים מעדיפים נשים "פטיט"? הנה מה שיש למומחי מערכות יחסים לומר על הבדלי גובה בדייטים, ועל הסיבות שבגללן מדובר בנושא כה שנוי במחלוקת

כל מה שצריכים לדעת על דייטים/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

רבים תוהים למה נשים כל כך אובססיביות על עניין הגובה האידאלי של גברים שהן מוכנות לצאת איתם - מטר שמונים ומעלה - בעיקר גברים שלא מגיעים לגובה הזה ממשיכים לשאול בתסכול מדוע נשים מעדיפות גברים בעלי גובה מעל הממוצע, במיוחד כשמדובר בנמוכות יחסית - בגובה ממוצע או אפילו מתחת לממוצע. פרופילים של נשים באפליקציות מלאים בדרישות גובה דרקוניות, שאם לא צוינו בפרופיל עצמו, הגיעו לאחר מכן בשיחות האישיות.

נשים הטרוסקסואליות נמשכות בדרך כלל לגברים גבוהים בגלל סיבות אבולוציוניות, ביולוגיות וחברתיות, לדברי אביגיל לב, מייסדת ומנהלת מרכז בסן פרנסיסקו, המתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
העדפות גובה בעולם ההיכרויות הן נושא חם שעורר ויכוח במדיה החברתית ובפודקאסטים של יחסים."

להניק בציבור זה בסדר - פשוט אדם תמיד מדיפה ניחוח של צומי
אחד מהמם, השני ממכר והשלישי שימושי: המוצרים שעשו לנו נחת
"תפסתי את האקס בוגד בי אז 'דפקתי' את אחותו"

ההבחנה בין טבע לטיפוח היא קשה ביותר בתחומים רבים, אז אנחנו לא יודעים בוודאות מה יותר משפיע על הבחירה הזאת - ביולוגיה או השפעות חברתית "מודלים אבולווציוניים או ביולוגיים יגידו שגובה מעיד על בריאות וחוזק אצל בן זוג, מה שבאופן סוציולוגי קשור לכוח, לכוח, ליכולת לספק צרכי משפחה", הוסיפה לב. "אבל אנחנו גם לא יודעים כמה מזה הוא ביולוגי מול חברתי, מול אפיגנטי." עבור נשים, החברה בדרך כלל משייכת נמיכות קומה לנשיות, אומרת לב, ומוסיפה שלדעתה זו יכולה להיות הסיבה מדוע נשים מסוימות מעדיפות גברים גבוהים.

גברים גבוהים ונשים נמוכות. ShutterStock
גובה הוא כוח וביטחון/ShutterStock

למשל, נשים התלויות בגברים בשביל כסף ומחסה בדרך כלל אינן בררניות במראה בחיפוש אחר בן זוג
רומנטי, ולב הצביעה על נשים משנות ה-30, 1940 ו-1950 כדוגמה: "גברים תמיד העדיפו מראה חיצוני על פני כל השאר אצל האישה, ולנשים בעבר, הקריירה לא הייתה הכרחית מראש", אמרה לב. "עכשיו, כשלנשים יש יותר גישה למשאבים שלהן, גם הן הפכו בררניות יותר לגבי המראה של בן זוגן".

הדרישה הזאת לא פסחה גם על זוגות חד מיניים. גם שם יש דינמיקה "נשית" ו"גברית", ובמערכות היחסים שלהם הם גם נוטים לעסוק בנושאים של גובה או מידות, לדברי לב. "החברה בלבלה בין נשיות לקוטן, שבריריות ועדינות/חולשה", אמרה. "וגם בין גבריות לכוח, ודומיננטיות, אבל זה מגדר, לא מין."

ניקול מור, מאמנת מוסמכת המתמחה באימון אהבה, מערכות יחסים ושפת גוף ומפעילה שירות ייעוץבבוורלי הילס, קליפורניה, אמרה לפוקס ניוז שרוב הלקוחות שהיא עובדת איתן משוות גובה לכוח וביטחון. "רבים מהלקוחות שלי, לא משנה גובהן, שיתפו שהן רוצות להרגיש שבן הזוג שלהן יכול להגן עליהן פיזית במידת הצורך", היא אומרת, ומוסיפה כי הרבה נשים משוכנעות שגברים נמוכים ורזים יותר אינם מסוגלים להגן עליהן, מה שגורם להן להאמין שהגברים שהן בוחרות "צריכים להיות הרבה יותר גדולים מהן".

בתחום העבודה שלה, מור גם שמעה מנשים שאומרות שהן רוצות להיות עם גבר גבוה וגדול יותר כי הן מאמינות שזה יגרום להן להיראות קטנות יותר במקרה שיעלו במשקל, אמרה. "זה כבר קשור לתבנית תרבותיות ששכנעה אותנו שאישה חייבת להיות תמיד קטנה יותר פיזית מבן זוגה הגברי", אמרה מור.

נראה שענייני הגובה לא פוסחים גם על הנשים הגבוהות יותר . לקוחה של מור למשל, שגובהה 1.73, הסתובבה עם הרגשה שהיא "גבוהה מדי" בשביל רוב הגברים, וחשבה שהיא נראית גדולה, ולא נשית. "כשחיפשה בן זוג, היא רצתה בן זוג שיגרום לה להרגיש קטנה, גם כשהיא נועלת עקבים גבוהים", אמרה מור. "בסופו של דבר היא משכה בן זוג מטר תשעים ושמונה, והיא מאושרת להפליא מהגובה שלו."

באשר לסיבה בגללה גברים גבוהים עשויים להעדיף נשים נמוכות, מור אמרה שזה יכול להסתכם באותו "תכנות תרבותי" שמשכנע נשים מכל גבהים שהן צריכות להיות עם גברים גבוהים ורצון פוטנציאלי לכוח.
"הפרש גבהים יכול ליצור דינמיקה של כוח במערכת יחסים שעשויה להיות מושכת לזוגות מסוימים המעדיפים דינמיקה שבה האישה נתפסת כפחות חזקה או אפילו חלשה מהגבר שלה", אמרה.
ראה גם

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גברים גבוהים ונשים נמוכות. ShutterStock
״מרגישה גדולה ולא נשית״/ShutterStock

"בצד ההפוך, כמה גברים גבוהים מאוד עשויים ליהנות מדינמיקה שבה הם 'נשלטים' או נשלטים על ידי אישה נמוכה, אך מוחצנת ובוטה", המשיכה מור. בעוד שהעדפות גובה הן "דבר מאוד אישי", מור הזהירה שדייטים בימינו צריכים לשקול מהיכן מגיעות ההעדפות שלהם ולבחון האם הן נובעות מ"חוסר ביטחון" או "מרעיונות חברתיים מיושנים".

ג'סיקה אלדרסון, מאמנת מערכות יחסים בלונדון שהיא גם מייסדת ומנכ"לית של אפליקציית היכרויות, אמרה לפוקס ניוז דיגיטל כי דיונים דיגיטליים על העדפות גובה במערכות יחסים עלולים להוביל לפעמים לתחושת חוסר ביטחון או דאגה לאנשים שאינם מתאימים לסטריאוטיפים מסורתיים.

"אבל החדשות הטובות הן שהמשיכה היא רבת פנים ומורכבת", כתבה באימייל. "הרבה גורמים שונים משפיעים על המשיכה, ולכל אחד יש העדפות ייחודיות משלו. יש הרבה אנשים שם בחוץ שנמשכים לגברים נמוכים ולנשים גבוהות. עבור אחרים, הגובה אינו חלק כלל במשוואה",

אנשים שנמשכים לגובה מסוים צריכים להיות חופשיים לעשות זאת, אבל בעלי ראש פתוח נוטים לקבל יותר אפשרויות בשוק ההיכרויות, לפי אלדרסון. במקום להתמקד בתכונות הפיזיות של בן זוג רומנטי פוטנציאלי, אלדרסון ממליצה להעריך התאמות בצורה הוליסטית על סמך אישיות, ערכים ומזג "אולי תופתעו לגלות שמישהו שלא נמשכת אליו בהתחלה יכול להיות ההתאמה המושלמת שלכם", כתבה. "זה לא אומר שאתה צריך להתפשר על ערכי הליבה שלך או להסתפק, אבל אתה צריך לזכור שבחינת התאמות פוטנציאליות מעבר לסוג הרגיל שלך יכולה להוביל לתוצאות חיוביות."

נראה שהחברה והתקשורת אשמות גם באובססיית הגובה כשמדובר בגברים. בקולנוע המערבי, יצרני תפאורות הוליווד בנו פתחי דלת קטנים יותר יותר כדי לגרום לשחקנים להיראות גבוהים, מספרת אמבר קלהר-אנדרוז, מנכ"לית שירות שידוכים נוסף. "בעוד שנשים נוטות להיות מזווגות עם גברים גבוהים, נראה שלגברים שבטוחים בעצמם, לא אכפת כל כך."ללקוחות הגברים הכי בטוחים שלי אין העדפת גובה בכלל", אמרה קלהר-אנדרוז. "למעשה, הם מרגישים בנוח עם בת הזוג בכל גובה, כולל יותר גבוהה מהם. שמתי לב שהגברים האלה כל כך בטוחים במי שהם ובמה שהם מביאים לשולחן שהם לא מוצאים את הסנטימטרים הנוספים האלה כתנאי רלוונטי לאהבה."

עם זאת, רוב הגברים מגיעים עם העדפת גובה, 8 פעמים מתוך 10 הם מבקשים כשותפה אישה נמוכה מהם. עם 30 שנות ניסיון בתחום השידוכים, קלהר-אנדרוז אמרה שהיא מאמינה שגברים בדרך כלל "מרגישים יותר גבריים, בטוחים או מגינים כשהם גבוהים משמעותית מבת זוגם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully