הנשיא הרצוג ואשתו מיכל באירוע הכתרת המלך צ'ארלס, 6 במאי 2023. רויטרס
רויטרס

מיכל הרצוג: "זה משהו מקסים, שאולי לא היה נוצר בזמנים אחרים"

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 11:28

מועצת "120 מנהיגות מחברות" נפגשה עם רעיית נשיא המדינה, הגב' מיכל הרצוג, להצגת פעילותן למען איחוי שסעים בחברה הישראלית

המועצה, בה לוקחות חלק נשים בכירות בחברה הישראלית, התפתחה מתוך מיזם "מחליפות מילה" לקיום שיח אחר שאירחה הגב' הרצוג בבית הנשיא בחודש מרץ האחרון, ומעניקה ביטוי למנהיגות הנשית והכרה בכוחן של נשים באיחוי ויישוב סכסוכים לאורך השנים. רעיית הנשיא: "בתוך כל החווית הלא פשוטות שכולנו חוות בחודשים האחרונים, כל חברה עם נקודת המבט שלה, הביאו החודשים הללו גם לשיח בין קבוצות שלא היה להן שום קשר קודם לכן".

מועצת "120 מנהיגות מחברות", בהובלת חכ"ל ד"ר עליזה לביא, יצאה במהלך השנה החולפת ביוזמה חדשה להקמת מודל לשיח אחר בחברה הישראלית ובמציאת דרכים להגיע לפשרות בסכסוך סביב הרפורמה המשפטית ובסוגיות נוספות המובילות למחלוקת בחברה הישראלית. היוזמה הוקמה במרץ האחרון, לאחר אירוע "מחליפות מילה" שהתקיים בבית הנשיא ביוזמת נשיא המדינה ורעייתו.

שוד, אונס, והארי סטיילס: ביררנו מה ה"אימפריה הרומית" של נשים
ממצק, מחליק מבריא את העור: המייק-אפ שאי אפשר להפסיק ללבוש
נשים בשוק כשהן מגלות באיזו תדירות גברים חושבים על הנושא הזה

מיכל הרצוג ו120 נציגות המועצה. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
מיזם "מחליפות מילה" ואשת הנשיא מיכל הרצוג/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

משתתפות המועצה נפגשות מזה תקופה ארוכה באזורים שונים בארץ עם נציגות מעדות וממגזרים שונים, במטרה לשמוע ולהקשיב לצרכים של כל חברה ומגזר, ולהיחשף למנהיגות המיישמות בפועל את כלי המנהיגות הנשית. צוותי הפורום מתחלקים לצוותי עבודה ומנסחים ניירות עמדה ופועלים לקיום סמינרים ומפגשים. הבוקר נפגשו גם עם הגב' הראשונה, מיכל הרצוג, בכדי להציג בפניה את פעילות המועצה.

רעיית נשיא המדינה, הגב' מיכל הרצוג: "בתוך כל החווית הלא פשוטות שכולנו חוות בחודשים האחרונים, כל אחת בהיבט שלה, כל חברה עם נקודת המבט שלה, הביאו החודשים הללו גם לשיח בין קבוצות שלא היה להן שום קשר קודם לכן. בכל הכאב, יש ניצוצות חיוביים.

קבוצה כזאת כפי שאתן, היא משהו מקסים שנוצר, שאולי לא היה נוצר בזמנים אחרים. הזמנים האלו הביאו כל אדם לצאת מאזור הנוחות ולפגוש ולהקשיב, ליצור חברויות. לכן אני מברכת אתכן על כך, על ההקשבה וההתמדה שאינה דבר מובן מאליו. תודה רבה לכן".

מיכל הרצוג ו120 נציגות המועצה. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
״קבוצה כזאת כפי שאתן, היא משהו מקסים שנוצר״ מיכל הרצוג/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

ממועצת "120 מנהיגות מחברות" נמסר: "מתוך סיפורנו ההיסטורי, אנו יודעות שבנשים טמונים כוחות מאחדים. בצמתים משבריים נשים גילו אחריות על הקהילה, על המשפחה ועל היחיד, והובילו לתיקון באמצעות שפה של שותפות, הקשבה דיאלוג ועשייה למען מטרות משותפות.

בידינו הכוח לשנות ולהראות פוליטיקה אחרת, מדיניות מכילה ומקבלת, מתוך ניסיון רב שנים של הליכי חקיקה, דיונים, ניהול מערכות ומשברים ומציאת פתרונות שיטיבו עם כלל האוכלוסייה בישראל.
יש דרך לחיות כאן יחד והיא מתחילה בהקשבה.

חשוב לנו לציין כי ההתארגנות אינה פוליטית. המועצה לא בעד ונגד, לא ימין או שמאל, אלא קבוצת נשים מכל גווני הקשת החברתית הרוצות להשפיע על סגנון השיח, ומבקשות לאחות את הקרע ולבנות מרחב שבו יכולות להתקיים דעות שונות".

מיכל הרצוג ו120 נציגות המועצה. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
ההתארגנות אינה פוליטית. המועצה לא בעד ונגד, לא ימין או שמאל/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

מועצת "120 מנהיגות מחברות" נוסדה במטרה להחזיר לשיח הציבורי את ההערכה לריבוי דעות וקולות, את האמון הנובע משיח פתוח ולפעול למען העתיד שאחרי המחלוקות.

בפורום פעילות נשים משפיעות ומובילות ממגזרים שונים בחברה הישראלית התורמות מזמנן ומניסיונן - כל אחת בתחומה- במטרה להביא לפתרונות ולפשרות בסוגיות הבוערות במדינה המעמיקות את השסעים בחברה הישראלית. היעד המרכזי הוא ניסוח אמנת הידברות שתהא מוסכמת על צדדים שונים במפות הפוליטיות והחברתיות המושתת יישוב סכסוכים וצדק מאחה ותוביל לשינוי גישה במציאת פתרונות לבעיות לצד חיזוק והנכחת הקול והמעשה של מנהיגות נשית.

מייסדות הפורום הן חכ"ל ד"ר עליזה לביא, טלי דביר לבנת, הרבה תמר אלעד אפלבאום, שרה רוזנפלד ואור פירון זומר. בועדת ההיגוי יושבות: בת שבע סדן, נורית סירקיס, רוניה רובינשטיין, לימור ויסברג, דליה פנינג שושי יצחקי, ד"ר חן שגיב, ליאורה טושינסקי, מוריה קלייטמן, עפרה הקשר, מירה לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully