עינת סברלו. אלבום פרטי,
אלבום פרטי

"נכנסתי למספרה בסוהו, שאלתי אם הם מחפשים עובדי קבלה וניקיון"

6.10.2023 / 8:45

היא צמודה לנועה קירל, אחראית על הלוקים הבלתי נשכחים בחזית עולם האופנה והפרסום, וגם יש לה ליין של מוצרי שיער שפיתחה בעצמה, בטעות. עינת סברלו היא מעצבת השיער הכי מבווקשת בארץ, והדרך שלה לפסגה לא הייתה קלה בכלל

השנה האחרונה הייתה השנה של עינת סברלו, מעצבת השיער הכי מבוקשת בישראל, שהספיקה לעמוד מאחורי הלוק הבלתי נשכח של נועה קירל באירוויזיון, הייתה אחראית על הלוקים רבים בפרסומות מדוברות בטלוויזיה, כבשה את הטיקטוק ואת פארק הירקון וגם התגרשה אחרי 16 שנים. זה נשמע הרבה, אבל מדובר באישה שפותחת את היום בארבעה קילומטרים ריצה ולדבריה, היא יודעת סוף סוף מה עושה אותה מאושרת.

עינת סברלו הפכה בשנים האחרונות למעצבת השיער הכי מבוקשת בישראל, מלבד היותה הצמודה של נועה קירל,ואיילת זורר, פיתחה גם קו מוצרי שיער בעל פורמולות בלעדיות וייחודיות וכל זה קרה לגמרי במקרה, כי החלום שלה היה בכלל להיות מסז'יסטית.

לא שופטת - מדרגת: הכוכבת שעשתה מלימון את הלימונדה הכי מתוקה
את הכי יפה כשנוח לך: באפליקציה הזאת אין דושים ואין הברזות
התמונה שתקבע איזה סוג של פרטנר אתם במערכת היחסים


"טסתי לניו יורק כדי ללמוד טיפול במגע ומסז'ים, ולאחר שנפצעתי ביד, הרופא אמר לי שלא אוכל להמשיך" היא מספרת, "אחרי שהתגברתי על רוע הגזרה, התחלתי לחפש עבודה כדי להתקיים בעיר הגדולה. טיילתי בעיר, ואחרי כמה ימי חיפושים נכנסתי למספרה בסוהו, שאלתי אם הם מחפשים עובדי קבלה או אפילו עובדי ניקיון, ביום שלמחרת כבר התחלתי לעבוד. עם העבודה הגיעה גם האהבה לעולם השיער, ואחרי כמה חודשים של עבודת קבלה וניקיונות התחלתי לעצב שיער. שלוש שנים אחריי כבר הייתה לי עמדה משלי."

עינת סברלו. איה זך,
התחילה בניקיון של מספרה, ותראו איפה היא עכשיו/איה זך

כשהיא צמודה למעצב השיער המוביל ג'אן דלרייה הפכה עינת למעצבת שיער לכל דבר, החלום על מסז'ים נזנח והיא החלה לעבוד כל יום על לקוחות שהגיעו במיוחד עבורה. הכשרון הגלום בה לא חמק מעיניו של דלרייה, שהציע לה להצטרף אליו לניהול עיצוב השיער בשבוע האופנה בניו יורק.

"אחרי שלוש שנים של עבודה יומיומית על לקוחות קבועות, התחלתי להרגיש את הקיבעון, ולפזול לעולם האופנה. התחלתי בחדרי ההלבשה של שבועות האופנה בניו יורק, ניהלתי את עיצוב השיער של התצוגות של המותגים הגדולים, לאחר מכן עיצבתי שיער על קאברים של מגזינים נחשקים וחייתי את החלום הזה במשך תשע שנים. עשיתי את כל הדברים הכי גדולים שמעצב שיער יכול לחלום עליהם, עם הדוגמניות הכי נחשקות והמותגים הכי גדולים באירועים הכי מדוברים בניו יורק של אותן השנים, אבל אז הרגשתי שדי, הגיע הזמן לחזור הביתה ולהקים משפחה."

כשסברלו חזרה לישראל טרום עידן הרשתות החברתיות, אף אחד לא ידע מי היא, היא החלה את מסע חיפוש העבודה, עם בוק תמונות של הפקות ומגזינים וטיילה בתל אביב ממספרה למספרה, הראשונים שהיו לזהות את הכשרון היו מספרת גזוז הוותיקה, אבל זה לא החזיק הרבה.

"אחרי שלושה חודשי עבודה פיטרו אותי, באהבה גדולה הם שחררו אותי והציעו לי לצאת לדרך עצמאית וכך עשיתי, התחלתי להכיר צלמי אופנה וסוכנויות וכך התחלתי את דרכי באמת. זה גם היה הזמן בו הכרתי את בעלי, הכרנו והבנתי שזה האיש שאני רוצה לעשות איתו ילדים, מהיום הראשון הוא נתן לי את מלוא החופש לעשות קריירה ולהגשים חלומות. עשינו ילדים והמשכתי לצמוח תוך גיבוי מלא שלו, הוא ממש גידל את הילדים בזמן שהייתי יוצאת בשעות הבוקר המוקדמות וחוזרת מאוחר בלילה."

במשך שנים שעינת מובילה את עולם השיער בתצוגות אופנה, בהפקות ובפרסומות כמו תפוזינה, פג'ו, BMW, יס, סופר פארם ועוד, אבל דווקא כשהגיעה לשיא הקריירה, הבינה שהיא צריכה לחשב מסלול מחדש.

"הגעתי למצב שהייתי חוזרת הביתה, יושבת עם בעלי ומבינה שזו לא הזוגיות שאני רוצה לכל החיים. בראש ראיתי את המודל של זוגיות ואהבה, כזו שהייתי רוצה להעביר הלאה לבנות שלי, אבל בפועל הנישואים שלי נראו כמו מגורים עם שותף, מלבד הילדים כבר לא היה לנו מכנה משותף, הבנתי שלא כך אני רוצה לחיות, אני רוצה ליהנות, להרגיש טוב, להיות נאהבת - ולא קיבלתי את זה בזוגיות שלי. הגענו להחלטה שאנחנו ממשיכים הלאה, ואחרי שנתיים של שיחות בנושא החלטנו להתגרש. אחרי הגירושים היחסים שלנו פרחו. הדינמיקה בינינו השתפרה, הפכנו שמחים יותר והילדים קיבלו אמא ואבא במאה אחוז. זה עשה טוב לכולנו, גם היום אנחנו גרים בשכנות מגדלים ומטפלים בילדים בשיתוף פעולה מלא, ועדיין קיימת בינינו הבנה מלאה בנוגע לקריירה האינטנסיבית שלי."

אם לא די בגירושים שהיוו טלטלה בחייה, אחרי חודשים של כאבי בטן תכופים, היא אובחנה כסובלת מחיידק במעיים, מה שחייב אותה להכנס לשגרת טיפולים ושינוי תזונתי אגרסיבי, גם אותו היא מתארת כשינוי שהגיע לטובה.

"אובחנתי עם חיידק במעים שגרם לי לכאבי תופת, במשך חודשים חייתי לצד הכאב, עד לאבחנה שחייבה אותי לשנות לחלוטין את תפריט התזונה שלי ולהכנס לכושר. כיום אני אוכלת בריא יותר בתפריט מוקפד, אני רצה 4 פעמים בשבוע בבוקר לאורך 4 קילומטרים, ירדתי במשקל בצורה בטוחה ובריאה ואני מרגישה שמחה וחיונית. כל הסימנים הראו לי ששינויים, גם אם הם נראים כמו טלטלה, יכולים להוביל למקום טוב."

"מאז אני מסתכלת קדימה, תמיד חושבת מה הדבר הבא, מה הדבר שיעשה אותי יותר שמחה, בריאה ומאושרת, כי כך אני יותר טובה לסביבה, גם ברמה האישית וגם בקריירה. אני תמיד עם המבט לצעד הבא ותמיד יש לי תכניות בראש".

לצד העובדה שהיא אחת הנשים המבוקשות בתעשיית הביוטי, קשה להתעלם מהעובדה שסברלו גם בוגרת משאר אנשי התעשייה בפער - עולם הביוטי עמוס לעייפה בגברים ונשים צעירים וצעירות מוכשרים ומוכשרות - ובעינת.

"תעשיית האופנה בישראל היא תעשייה קשה, העובדה שאני עושה את זה 20 שנה היא לא מובנת מאליה, רוב האנשים שהחלו איתי את הדרך כבר לא עוסקים בתחום, בטח ובטח כשמדובר באישה בתעשייה שעמוסה בגברים, אבל אני חושבת שיש משהו בניסיון שלי שדווקא משרת אותי, משאיר אותי יציבה וחזקה, במקומות שבהם אחרים נופלים. אני לא נשענת רק על טרנדים, אני מביאה לעולם הזה את השפה שלי, וזה ייתרון אדיר וערך חשוב בתחום שלנו".

איך נשארים מעודכנים?
"לצד הקשיים, עולם האופנה והביוטי הוא דינאמי ומרגש, טרנדים בעולם השיער משתנים בערך 4 פעמים בשנה, והמעקב סביב הנושא הזה הוא מאוד אינטנסיבי, צריך להשאר עם היד על הדופק, להתעדכן, ללמוד ולראות דברים חדשים, להיות פתוחים לצאת לעולם ולהכיר דברים חדשים ואז לקחת את זה ולשדרג את זה כל אחד למקום שלו".

"באירוויזיון למשל היה אפשר לראות את זה בצורה מוקצנת, מעצבי שיער ואומנים מכל העולם במשך שבועיים בחלל אחד, כולם מוכשרים, כולם מביאים את השפה שלהם לבמה הכי גדולה באירופה, היו שם אנשים מיוחדים ומוכשרים וזה היה ממש כמו לראות הצגה שנמשכה על ימים שלמים. כמובן שגם הצוות הישראלי היה סופר מקצועי והגיע חדור מטרה להוציא את נועה קירל מושלמת ואני חושבת שכל אחד בדרכו השיג את המטרה".

לצד השיא באירוויזיון, עינת הייתה חלק בלתי נפרד ממופעי הענק של נועה קירל בפארק הירקון - לראשונה במופע הקהל קיבל הצצה בלייב לאחורי הקלעים וניתן היה לראות איך נועה מחליפה לוקים, כשלצידה הצוות הקבוע שלה.

"פארק הירקון היה התרגשות שיא, ללוות את נועה כל כך הרבה שנים ואז לחוות איתה מופע של 130 אלף איש עם צוות ענק והתרגשות אדירה, זו חוויה שאי אפשר לתאר, הכניסות שלה בין שיר לשיר אל מאחורי הקלעים, להחלפות בזמן לא הגיוני של 30 שניות זה משהו שלא ניתן להסביר. מרוב התרגשות הרגשתי שכל המופע ארך 5 דקות. ההכנות למופע נערכו חודש של בחירות מדויקות, במהלך המופע היו שינויים בתסרוקות ובין המופעים החלטנו לתת ביטוי גם לקהל הבנות המתולתלות וגם לבנות בעלות שיער חלק, כאשר המופע הראשון היה כולו בלוקים מתולתלים והמופע השני התאפיין בלוקים חלקים. היה לנו חשוב להראות את הוורסטיליות ולהציג לכל הבנות בקהל את העובדה שכל אחת מהן יכולה ליצור מראה מדהים לא משנה איזה שיער יש לה."

מה הדבר הכי חשוב שלמדת בשנים האחרונות?
"בשנים האחרונות למדתי שהכל אפשרי, אם יש אמונה ואמביציה הכל יכול לקרות, אני חושבת שבעיקר למדתי והבנתי שלשים את עצמי במקום הראשון ולקבל את עצמי יחד עם הטעויות, מביא אותי למקום שאני יכולה להעניק יותר לעולם. תמיד ללמוד, תמיד לשאוף לעוד, תמיד לרצות לגלות עוד, ואז אין גבול, גם לא השמיים. למדתי להאמין בעצמי לאהוב את עצמי. עידן הפרו אייג'ינג הוא לא רק גימיק צרכני, נשים בגיל בוגר יכולות לעשות הכל, לשנות סטייל, לשנות מראה, וגם לשנות קריירה, אני התחלתי לאחרונה לצבוע את השיער בכתום, בעזרת מסכת צבע קולורבלסטר של אינדולה. קיבלתי על כך המון תגובות שליליות בהתחלה, אבל אני כל כך שלמה עם עצמי שזה פשוט לא משנה. הכתום כאן כדי להשאר, ואם נבין את זה נגלה שהגיל הוא יתרון. הסביבה לא מנהלת אותנו יותר, אלא רק אנחנו - ואנחנו יכולות להגיע למקסימום של עצמנו. בגישה הזאת אנחנו גם מעבירים את זה הלאה, וזה פשוט תופס. להעז זה שם המשחק. אני ממליצה לכל אחת לנסות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully