זוג עושה סקס. GettyImages
GettyImages

היא קיימת! רופאים גילו ראיות חותכות למיקומה נקודת הג'י

11.1.2024 / 8:25

קיומה של נקודת הג'י היא מצד אחד עובדה רפואית, ומצד שני תעלומה ברמת הלוך-נס. חלק מהחוקרים טוענים בתוקף שפגשו בה בוודאות, וחלקם האחר נושף בבוז בפרצופם. מחקר חדש מביא ראייה חותכת לקיומה של הנקודה החמקמקה

דירוג עשר המדינות הכי משוחררות מבחינה מינית נכון ל-2022/@chloeexplains

לאחר שנים של ויכוחים על עצם קיומה, הרופאים בטוחים כעת שגילו ראיות חותכות לכך שנקודת ה-G החמקמקה היא אכן אמיתית מאוד, וקיימת מאד. צוות חוקרים בטורקיה בטוח שהם יכולים לאשרר את האיזור הארוגני הממוקם כמה סנטימטרים בתוך הנרתיק.

כמו כל הדברים הכי טובים, גם הגילוי הזה קרה בטעות, ועל דרך השלילה. כפי שמפורט במחקר חדש שפורסם ב-European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproduction Biology הם גילו שנשים חוו פחות אורגזמות עזות לאחר ניתוח באזור שבו חשבנו שהיא נמצאת כל הזמן הזה אבל לא היינו בטוחות. עד עכשיו.

לא קשור לכסף: "התאהבתי בשוגר דדי שלי, שמבוגר ממני ב-32 שנים"
"בעלי בגד בי עם אמא שלי - וזה אפילו לא החלק הכי גרוע בסיפור"
להתחייב או להיפרד? 9 סימנים שהזוגיות שלך שווה מאמץ נוסף



החוקרים עקבו אחר התפקוד המיני של 89 חולות שעברו הליכי שחזור לתיקון וחיזוק הדופן הקדמית של הנרתיק (שגורם לשלפוחית ​​השתן לצנוח כאשר הוא חלש). הקיר הקדמי של הנרתיק הוא מיקומה המשוער של נקודת ה-G, ובמצב תקין הוא מתנפח במהלך עוררות, ומאמינים שהוא ממלא תפקיד באורגזמות נרתיקיות. צניחת הקיר הקדמי מתרחשת כאשר יותר מדי לחץ מופעל על שרירי רצפת האגן המחזיקים את שלפוחית ​​השתן, הרחם והמעיים במקומם, ויכול להיגרם כתוצאה מלידה, הרמת משאות כבדים ואפילו שיעול קשה או עצירות כרונית.

אישה בתחתונים. ShutterStock
איפה? איפה?/ShutterStock

המטופלות, נשים בנות 24 עד 62 שעברו הליכים בין מאי לדצמבר 2021 - מילאו "שאלון מיני" לפני ההליך, ומילאו אותו שוב, שישה חודשים לאחר הניתוח כדי לקבוע כיצד התפקוד המיני שלהן הושפע, אם בכלל.

בעוד שהעוררות והחשק המיני נותרו זהים לאחר הניתוח, "מצאנו ירידה יוצאת דופן בעוצמת האורגזמה בחולות אלה לאחר הניתוח", כתבו מחברי המחקר, והציעו שנקודת ה-G נפגעה במהלך הניתוח. הכאבים במהלך קיום יחסי מין גברו גם לאחר הניתוח, ציינו המחברים. עם זאת, החוקרים חלוקים בדעתם לגבי גודלו, מיקומו ותפקידו, ובל נשכח שיש גם מחקרים אחדים שטוענים כי נקודת G לא קיימת לאחר שלא הצליחו למצוא מבנה אנטומי שניתן לזיהוי ודאי.

אחרים עדיין חושבים שנקודת ה-G היא רק הרחבה של הדגדגן, שפעם האמינו שהוא מורכב רק מהחלק החיצוני, ועכשיו כבר יודעים שיש לו גם חלק פנימי, גדול הרבה יותר.

צוות המחקר הטורקי שמאחורי המחקר החדש מציין שלמרות שההוכחות חותכות ועקביות, הם עקבו אחר החולות רק במשך שישה חודשים לאחר הניתוח - ומדגישים כי יהיה צורך במחקרים יותר ארוכי טווח כדי לאשר את הממצאים שלהם.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully