זוג בשיחה. ShutterStock
ShutterStock

להתחייב או להיפרד? 9 סימנים שהזוגיות שלך שווה מאמץ נוסף

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 8:01

אחרי שניהלנו מרדף בלתי פוסק במשך חצי מהחיים אחרי זוגיות טובה ונכונה, אך הגיוני שנרצה לוודא שהיא אכן טובה לנו כפי שחשבנו, בוודאי לפני שמתחייבים ומביאים ילדים לעולם. הנה תשעה דברים שמאפיינים זוגולת מוצלחים, לפי פסיכולוג ידוע

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

מאז שבעלי המקצוע כולם, החל ממטיף וכלה בסוללי כבישים נדרשים לתחזק עמוד אינסטגרם או טיקטוק, אנחנו מוצפים תדיר בעצוות חינם (חינם בצדק, אגב) מרופאים, אופים, ומומחים מטעם עצמם לכל נושא ועניין. הפסיכולוג ומחבר הספר "למה את/ה לא יכול/ה לקרוא את המחשבות שלי?" ג'פרי ברנשטיין, החליט לתת לנו תשע (!) כאלה.

מתרגשות? גם אנחנו!

קבלו את תשע הסימנים והתכונות שמאפיינות באופן עקבי זוגות מוצלחים כדרך לדעת אם את נמצאת עם בן הזוג הנכון או לא. גם אם הסקס מצוי, הוא אומר יש עוד הרבה דברים שצריכים להתקיים כדי להבטיח שמערכת יחסים היא באמת טובה.

היה סקס טוב? יופי - עדיין אפשר להרוס הכל אם תעשו את זה
הטינדר כבר לא עובד? את לא לבד. בעצם כן, אבל לפחות תדעי למה
"הפכתי לעקרה, כי הפחד הקבוע מהריון הפריע לי לעשות פורנו"

הנה תשע הדרכים לדעת שמצאת את ההתאמה הנכונה עבורך:

זוג בשיחה. ShutterStock
כבוד הדדי ופרגון, יש?/ShutterStock

אתם יכולים לדבר בכנות ובחופשיות
ברנשטיין אמר שהיכולת לדבר בחופשיות ובכנות היא חיונית כדי ליצור מחויבות שכדאי להשקיע בה: "אם את והשותף שלך יכולים לבטא את המחשבות, הרגשות והצרכים שלכם בלי פחד של שיפוט או עזיבה, זה סימן חיובי", הסביר.

יש לכם חיבור רגשי עמוק
זה לא נדיר שזוגות ותיקים מאבדים את הניצוץ שהפגיש אותם מלכתחילה, אבל דווקא במקרים אלה, אפשר להצית מחדש את הלהבה, ושווה לעשות מאמצים כדי לחזור ישר למקום שבו הכל התחיל: "להרגיש מחובר רגשית בזוגיות זה קריטי. אם יש ביניכם תחושה עמוקה של הבנה, תמיכה ואינטימיות, סביר להניח שהיחסים שלכם מצוינים".

יש ביניכם כבוד
אחת מאבני הבניין הגדולות ביותר למערכת היחסים טובה היאהבנה וכבוד בסיסיים יותר זה לזו ולמה ששניכם עוברים מדי יום. "אם שני בני הזוג מכבדים את הגבולות, הדעות, והרצונות האינדיבידואליים זו של זה, זה תורם למערכת יחסים בריאה ומספקת. אם לא קיים כבוד במערכת היחסים, התוצאה כמעט מיד תהיה פרידה."

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
זוג בשיחה. ShutterStock
יכולת לדבר על הדברים בכנות, יש?/ShutterStock

יש לכם ערכים משותפים
בדיוק הפגנת כבוד, התחשבות בערכים של השני ידועה כמטפחת מערכת יחסים אינטימית יותר. השגת מטרות וערכים משותפים יכולה "ליצור תחושת אחדות, כתב המטפל "אם את ובן זוגך מיישרים קו בהיבטים הבסיסיים של החיים, זה יכול לשפר את את עמידותה של מערכת היחסים."

יש ביניכם פרגון
בזוגיות טובה ובת קיימא, על השותפים גם לנהל חיי יומיום בהם מעודדים באופן מיוחד צמיחה אישית, הסביר ברנשטיין "אם בן הזוג שלך מעודד את הצמיחה האישית שלך ונמצא שם בשבילך במהלך אתגרים שונים, זו מתנה שממשיכה לתת, וזוגיות ששווה להשקיע בה", אמר.

יש לכם אחלה סקס
"חיי מין מספקים ומלאי תשוקה הם חיוניים לצמיחה רגשית" הוסיף הפסיכולוג "אם שני בני הזוג מרוצים מרמת האינטימיות הפיזית ומרגישים חיבור באמצעותה, זה משמעותי מאד".

זוגיות - הפכים נמשכים. GettyImages
עצמאות ונפרדות לצד היחסים יש?/GettyImages

יש לכם זמן איכות
גם מחוץ לחדר השינה צריך לנסות לנהל חיים הרפתקניים ומתגמלים, וזו דרך לא פחות עוצמתית להתקרב ולהישאר קרובים "בילוי זמן איכות ביחד הוא חיוני" כתב "ואם שניכם תעדיפו ותהנו לבלות אחד עם השני, זה יוסיף המון לשביעות הרצון הכללית שלכם ממערכת היחסים."

אתם נשארים עצמאיים
ביחד זה חשוב, אבל צמיחה אישית - נפרדות - היא תנאי מרכזי לצמיחה משותפת, לדברי ברנשטיין. "אם שני בני הזוג שומרים כל אחד על האינטרסים שלו ותומכים באינטרסים של השני, החיבור והביטחון רק יתגברו עם הזמן."

אתם יוידעים לריב
השקעת מאמץ ותשומת לב בדרך שבה אתם פותרים קונפליקטים בזוגיות היא אולי הדבר הכי חשוב שזוגות מצליחים מפגינים פעם אחר פעם. ברנשטיין אומר שלעשות את זה בצורה בונה זה משמעותי: "אם אתם יכולים לנווט בחילוקי הדעות שלכם בכבוד, ולמצוא יחד פתרונות, זה מעיד על מערכת יחסים טובה ובריאה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully