קים קרדשיאן מציגה את חזיית הפטמות. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

דברו לפטמה: סמל מין או פוסט פמיניסטית רדיקאלית

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 12:03

קים קרדשיאן משיקה חזייה חדשה עם פטמות בילט אין. האם מדובר בגימיק, טרנד, או באקט פמיניסטי רדיקאלי? קארין ארד מנסה לפענח את דמותה ההיברידית של המשפיענית הראשונה של העולם, ואת המוצר התמוה ביותר של התקופה

יש לי חזה גדול ומדדתי את השמלה השחורה של SKIMS של קים קרדשיאן/@carlyrivlin

קים קרדשיאן היא דמות מעניינת, מעין בת כלאיים של התקופה הזאת. מצד אחד היא אישה מאד פמיניסטית ולא רק בדיבור וסיסמאות אלא לפי כל פרמטר פיזי - היא עושה ארגזי כסף ולא צריכה אף גבר, היא מצליחה בזכות עצמה ועושה מה שהיא רוצה מתי שהיא רוצה עם מי שבא לה. מצד שני, היא קים קרדשיאן - קרבן האופנה האולטימטיבי, הכי עושה את כל הניתוחים הפלסטים שכולן עושות, הכי עובדת בלהיות ולהישאר נחשקת על ידי גברים, הכל אצלה תוספות שיער ועזרים טקטים - לא בדיוק אישה מלאה בביטחון עצמי, נכון?

ולתוך כל אי הבהירות הזו נולדת החזייה המוזרה הזאת שהחליטה קרדשיאן להוסיף למותג הפרטי שלה (המאד מצליח) סקימז. עד עכשיו הוציאה סדרות רבות של בגדים דמויי מחוכים והלבשה תחתונה מחמיאה וחכמה, והחזייה הזאת חריגה בנוף. אני רק תוהה האם זה גימיק. או אמירה פמיניסטית, או גימיק שמוסווה כאמירה פמיניסטית? יכול להיות שזו עוד עדות עצובה על מעמד האישה ועל יחסיה עם גברים, ועוד החפצה עצמית שמתחפשת להפגנה של עוצמה.

זה הלו"ז: הטבלה החמודה הזאת מתחייבת להחזיר לך את האופטימיות
הדוגמנית יצאה עם החייל ואז שכבה איתו כדי להודות לו על השירות
לא ספורט, לא מדיטציה, לא תזונה: הדרכים הכי טובות להירגע

סתם בשביל הקטע, בואו ננתח את הסרטון המטופש שהעלתה לכבוד השקתה של החזייה. היא לבושה בבגד גוף בצבע עור, וכל כולה וייב של המורה הסקסית עם הפטמות הזקורות, והיא אומרת:
"הטפרטורה של האדמה עולה, הימים עולים, הקרחונים נמסים,
אני לא מדענית (לא, כי חשבנו), אבל מאמינה שכל אחד צריך להשתמש בכישוריו,
כדי לעשות את החלק שלו.
זו הסיבה שאני מציגה בפניכן חזייה חדשה, עם פטמות בילט אין
ככה שלא משנה כמה לוהט יהיה בחוץ, את תמיד תיראי כאילו קר לך.
נכון, יש ימים קשים, אבל הפטמות האלו קשות יותר
ובניגוד לקרחונים (היא מסתכלת למטה) הן לא הולכות לשום מקום".


הדבר הראשון שקרה הוא שאקטיביסטים של אקלים התקוממו על הטקסט הקומי על ההתחממות הגלובאלית וסיפוחו למכירת חזייה. תודו שתמיד מצחיק לראות אקטיביסטים מתרגזים על דברים. התגובה השנייה היתה של שורדות סרטן השד שאיבדו את הפטמות ותהו האם החזייה הזאת יכולה לסייע להן. התשובה היא לא, כמובן, כי הגעגוע לפטמות קשור בכך שהאבדן הוא אבדן סנסורי אמיתי, לאבד את הפטמות פירושו לאבד קשת תחושות שלמה, מעבר לאבדן של תחושת הנשיות. חוץ מזה, החזיה לא באמת ריאלית, כי גם כשיש לך פטמות אמיתיות את לא מסתובבת איתן זקורות כל היום - פטמות פשוט לא עובדות ככה. אני יכולה לדווח שברגעים אלה ממש יש לי פטמות, והן רגועות לגמרי, תודה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קים קרדשיאן מציגה את חזיית הפטמות. אינסטגרם, צילום מסך
פטמות לא עובדות ככה/צילום מסך, אינסטגרם

בנוסף, גם אם הפטמות היו זקורות, הרי שזה לא נראה לעין מבעד לבגדים, אלא אם כן אלה בגדי גוף בצבע עור, או כשאת רק עם החזייה, כמובן, כי ככה נשים הולכות ברגיל.

החזייה הזאת גם לא יכולה להיות התשובה לטרנד נטול החזייה free the nipple, כי כאן מדובר בנשים שהולכות בלי חזייה כי הן מסרבות "להגביל" את גופן, "לתקן" את צורתו, או להתבייש בחלקים ממנו - ולכן אין להן שום צורך בחזייה כלשהי, ודאי לא כזו.

אם מדובר באקט פמיניסטי של אישה שלוקחת בעלות על המיניות שלה ועל גופה - לא בטוח שהמראה הזה של "אני חרמנית כל הזמן ובגלל הכל" מעביר את המסר הנכון, מה גם שהפגנות כוח מהסוג הזה בדרך כלל נוטות לפשוט את הכבלים של הפטריארכיה מעליהן כדי לצאת לחופשי - לבטח הן לא ירצו חזייה ועוד כזו שנופלת בכזו קלות לאג'נדות של המשטר הישן שדורש מנשים להיות נחשקות בכל רגע של היום, כי ככה הן ממלאות הכי טוב את ייעודן, שהוא, כידוע לתחזק את הזקפה הגברית מבוקר עד לילה, עד המוות.

ואולי זה היופי ביצור הזה ששמו קים קרדשיאן. אולי היא גם וגם, או שהיא בכלל כלום. אולי היא אף אחד מהדברים, אלא סתם בחורה שעלתה על גל ועשתה מלא כסף, ומאז היא זורמת לה מיום ליום ומגחכת על התארים הגדולים, הכוונות, וההגדרות שכולם מנסים להדביק לה, בעוד היא מושכת בכתפיים ומוציאה חזייה מגוחכת נורא, שעושה המון כותרות, ושהרבה נשים כנראה יקנו. אל תפנו אליה. דברו לפטמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully