אישה מתקלחת. TORWAISTUDIO, ShutterStock
ShutterStock/TORWAISTUDIO

ש-גר-ת טיפוח: 3 רופאות מסכימות שאת ההרגל היומי הזה צריך לחסל

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 12:32

שגרת הטיפוח שלך צריכה להתאים לאקלים, להנסיבות, ולהיות רלוונטית תמיד למצב העור המשתנה שלך, כשהמעבר בין העונות הוא תמיד זמן מאתגר (ומגרד) שמתווסף לעול הטיפוח של עור הגוף והפנים. מלבד מוצרים מתאימים, בתחילת החורף, יש הרגל אחד בסיסי שאנחנו צריכות לשנות

החלק שאתם לא מנקים במקלחת מסכן את בריאותכם/Dr. Scott Walter MD

"בחורף, אפילו בארצנו החמימה, מתקרר האויר יורדת רמת הלחות שבו, ואלה גורמים לעור להפוך למיובש יותר (יבש זה ההפך משמן, מיובש הוא ההפך ממלוחח). עור מיובש לא מרגיש טוב, לא נראה בריא ולא נראה יפה. וזאת הסיבה שמוצרי שיגרה של הקיץ לא ממלאים את תפקידם בחורף ויש לעשות התאמה נקודתית. לעונה". כך פותחת את דבריה ד"ר מרינה לנדאו מומחית עולמית לרפואת עור. והיא ממשיכה ומסבירה: "ה'אחראים' על הלחות בעור הם כמובן המים. באופן פרדוקסלי כשטובלים את הידיים במים, העור דווקא מתייבש ולא הופך מלוחח יותר. בשביל ללחח את העור חייבים שבתכשיר הלחות יהיו מרכיבים שלוכדים את המים בעור, ואטומים את העור מבחוץ. בנוסף, מחסום האפידרמיס שהוא האחראי על לכידת הלחות חייב להיות במיטבו. קיימים גם תכשירים קוסמטיים המחזקים את מחסום האפידרמיס והשימוש בהם בעונת החורף חשוב באופן מיוחד".

דברו לפטמה: סמל מין או פוסט פמיניסטית רדיקאלית
זה הלו"ז: הטבלה החמודה הזאת מתחייבת להחזיר לך את האופטימיות
הדוגמנית יצאה עם החייל ואז שכבה איתו כדי להודות לו על השירות

טיפוח חורף, ד"ר סיוון מרסר. יח"צ,
טיפוח חורף, ד"ר סיוון מרסר/יח"צ

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מסכימה ומוסיפה כי היובש נובע ממקורות שונים, לרבות אסתמה של העור, הזדקנות העור, סוכרת, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כגון רוח, שמש וקור. איבוד חומצות שומן החיוניות לגמישות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית.

גם אקרמן ממליצה להתקלח פחות, כי מקלחת מייבשת את העור, במיוחד עם סבון. לטענתה עדיף להשתמש בסבון היפו-אלרגני או בסבון המכיל לחות וכאשר יש יובש קיצוני, מומלץ להשתמש בשמן מיוחד במקום בסבון. בנוסף, היא מציעה להימנע מליקוק השפתיים כי זה רק מייבש אותן יותר. ההמלצה היא להחזיק שפתון טיפולי בהישג יד ולמרוח כמה פעמים ביום על מנת להעניק לחות לשפתיים, ולהימנע גם מחימום יתר של הסביבה, או להשתמש במכשיר אדים כדי להחזיק את הלחות לאויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
להבית אקרמן, ד"ר. אלון שפרנסקי,
להבית אקרמן, ד"ר/אלון שפרנסקי

לשיטתה של ד"ר סיון מרסר מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר מסבירה כי היובש בעור נקשר להחמרה של מצבי עור שונים, וכך הסובלים הקבועים ממחלות עור כגון פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, יובש קיצוני בשפתיים, אקנה, קשקשים ואחרים, יחוו באופן הרגיל את ההחמרה במצב, אולם לצד העונה, עכשיו מצטרף הסטרס מהמצב , משפיע ישירות על הנפש, מה שמשפיע על כל מחלות העור, שמיד מגיבות במגמת החמרה והחרפה.

"בתקופה זו, רבים מאיתנו זנחו את שגרת הטיפוח ושגרת התזונה הבריאה, שתיית מים, מריחת מסכות לחות, וכדומה. לאלה השפעה נוספת לא מיטיבה על מצב היובש בעור. על כן, חשוב להקפיד על שתיית מים מרובה, ללבוש בגדי כותנה אווריריים, להמנע משימוש בתכשיטים, וללחח אותו באופן קבוע - כל הגנה אפשרית על העור, תעזור בהתמודדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully