זוג מחובק. ShutterStock
ShutterStock

הטרנד החדש והמסוכן שמאיים על עולם הדייטים

4.12.2023 / 9:38

ימיה הראשונים של היכרות חדשה מלאים כמעט בכל שיא ושפל רגשי שקיימים. מהציפייה הארוכה לכל הודעה ועד הפאניקה השקטה כשאת מבינה שאת בעצם יושבת מול מישהו שלא אוהב חיות (דיל ברייקר ודאי). הטרנד החדש והמסוכן של עולם הדייטים

לימור בנדל, מטפל זוגית באולפן - על מונוגמיה/וואלה!

למרות שיש הרבה סיבות הגיוניות לא פחות כדי שרומן טרי או דייט מבטיח ייהרסו, החל מאי התאמה אמיתית, המשך ברצונות שונים וכלה בנטייה מצערת לחבלה עצמית. מסתבר שכאילו אין מספיק סיבות להיכשל ברומנטיקה, ברגעים אלה ממש יש אינטראקציה אופנתית חדשה שמאיימת על זוגות חדשים בכל מקום.

תכירו את ה-PMI, premature intimacy שזה כמו TMI, רק ממש ממש ספציפי. מדובר על הדחף לאובר-שיירינג עצבני, הרבה יותר מדי מוקדם במערכת היחסים - למשל לספר למישהו בדייט שני על התמוטטות העצבים שהייתה לך לפני כמה חודשים ושאושפזת לכמה ימים. לחלוק יותר מדי מידע ולאלץ אינטימיות מוגזמת שלא מתאימה לשלב.

מתנות, סקס, או הצהרות אהבה? גלו באיזו שפת אהבה אתם מדברים
זה בסדר למכור בזמנים קשים, רק אל תחשבו שאנחנו מטומטמות
ריבים ומאבקי ירושה: המוות השני של חללי צה"ל ומשפחות נפגעי האיבה


מטפלים מוסמכים מדגישים תדיר כמה חשוב להתחיל מערכת יחסים חדשה בטיפוח של גבולות בריאים ותקשורת טובה - סימני PMI עלולים להעיד על נזקקות יתר, ועד להפרעת אישיות של ממש, תלוי בחומרה.
אבל זה אף פעם לא טוב - תכל'ס ממתי מצרפים למשהו טוב את התיאור "מוקדם"?

גבר ואישה בדייט. ShutterStock
״לא, תודה, אני אלרגית ללקטוז - שלוק אחד וישר יש לי שלשול״/ShutterStock

מה זה בעצם PMI?

אינטימיות מוקדמת מדי, premature intimacy, היא המקבילה הרומנטית של TMI (יותר מדי מידע) - והיא גרועה ממנה - בנוסף לאובר שיירינג של אינפורמציה, יש גם הפצצה של יותר מדי קרבה. 'לאב בומבינג' היא תופעה מוכרת, ו-PMI משלבת בתוכה גם השלכת של טראומה. במהותו, המונח מתייחס לשיתוף יתר של סבל עמוק. דמיינו שאתם יושבים מול הדייט והדרינק, מחליפים עובדות על עצמכם ומעבירים ביקורת על הפלייליסט של המסעדה, ופתאום, עוד לפני שהספקת לעכל את הבוטנים, הוא מתחיל לדבר על בעיות האמון שפיתח בגלל הבגידה של האקסית האחרונה.

אמנם אינטימיות היא אבן בניין חשובה לכל מערכת יחסים, אבל חריגה מוקדמת מדי היא דרך בטוחה להרוס. PMI יכול להתבטא בדרכים רבות יותר מאשר פשוט שיתוף מחשבותיך בדייט, כגון גילויים לא קשורים של חיבה פיזית, שמות חיבה ושאלות אישיות מדי.

"זה דבר שקשה למדוד", אומרת גרייס, ומציינת שלכל מערכת יחסים יש ציר זמן משלה. "וקל להיסחף בהתרגשות של מערכת יחסים חדשה, אבל גם חשוב לשמור על גבולות העצמי, שלא תאבד במערבולת של היחסים החדשים." לדברי מומחית מערכות היחסים ג'סיקה אלדרסון, אינטימיות בשלב מוקדם מדי של מערכת היחסים הפך ליותר ויותר נפוץ בנוף ההיכרויות שלנו - PMI יכול להיגרם גם ממספר סיבות מוצדקות, כגון צורך באימות פרטים.

"יש אנשים שיש להם פחד מדחייה או נטישה ומאמינים שעל ידי התקרבות מהירה הם יכולים ליצור קשר חזק", היא מסבירה "הם מאמינים ששיתוף מידע אישי בשלבים המוקדמים של היכרויות, יגרום לדייט שלהם לראות אותם כמעניינים יותר או מהימנים יותר."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
גבר ואישה בדייט. ShutterStock
חשוב לקבוע ציפיות בריאות בכל שלב/ShutterStock

מהן ההשלכות של PMI?

שמירה על רמת האינטימיות הנכונה יכולה להיות אתגר עבור כל זוג, בין אם אתם חוגגים שבועיים או 20 שנה. האינטימיות יורדת ועולה לאורך שלבים שונים של כל מערכת יחסים, ותמיד חשוב לקבוע ציפיות בריאות בכל שלב, ובמיוחד מוקדם. הרבה זוגות רעננים רבים חשים את הלחץ לחקות כל זוג מחוייך ברשתות החברתיות.

"הם מוכרים את החלום, הם צורכים רומנטיקה", אומרת גרייס על זוגות ברחבי המדיות. "הרשתות החברתיות לא ילמדו אותנו על מערכות יחסים, כי לעתים קרובות תמצאו בהן שיקופים לא אמיתיים", וחשיפת הזוגיות החדשה שלכם לפרצי אינטימיות עזים לפני שהיא מוכנה רק תיצור סדקים במערכת היחסים, ולעתים קרובות תגרום לנזק בלתי הפיך.

אחד החלקים הטובים ביותר בכל מערכת יחסים חדשה הוא ללמוד בהדרגה זה על חייו של זה, לחשוף לאט לאט את ההיבטים המעניינים באישיותו של בן הזוג, "גילוי הדרגתי של פרטים אישיים יכול לתרום למסתורין ובנית הריגוש לאורך זמן" , אומרת אלדרסון "יותר מדי אינטימיות בימים הראשונים מזרזת את התהליך הזה, ויוצרת האצה מלאכותית שגובה מחירים מאוחר יותר, ויכולה להפריע להתפתחות של קשר חזק ומתמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully