אישה וגבר מתחרים. ShutterStock
ShutterStock

לוז לוז: יחסים רומנטיים עם גבר פוגעים ביצר התחרותיות הנשי

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 13:33

מחקר חדש מצא שגברים נותנים לבנות זוגן לנצח כשהם מתחרים זה בזה במשחקים ובאתגרים. הממצא נחשף על ידי חוקרים מאוניברסיטת צפון סין למדע וטכנולוגיה, שטענו כי גברים עשויים להקל על נשותיהם וחברותיהם כדי למנוע סכסוך

"הפי ווייף הפי לייף". כל גבר אמריקאי מכיר היטב את המשפט הזה, והרבה גברים מלאומים אחרים מסכימים איתו. לא ברור למה מישהו החליט שזה נורא מספיק חשוב כדי לבדוק, אבל אוניברסיטה בצפון סין החליטה לעשות מחקר קטן רק כדי לוודא.

ייתכן שגברים מאמצים מנטליות של הימנעות מקונפליקט פוטנציאלי ביחסים, בכך שהם מאפשרים לבת הזוג שלהם לנצח, כך עולה מתוצאות המחקר שפורסם בגיליון דצמבר של כתב העת האקדמי של מדעי המוח באוניברסיטה בצפון סין.

להתאהב במזל הזה כל כך לא מומלץ, שיש אפילו יום תמיכה בינלאומי לבני הזוג
המפונים משדרות התחתנו במלחמה ובילו ליל כלולות בלתי צפוי
הסיפור האמיתי על הצעירה שקעקעה את השם של החבר שלה על המצח נחשף


עם זאת, למרות שנראה שגברים נותנים לבנות הזוג שלהם לנצח, המחקר מצא גם שהנשים היו פחות תחרותיות כששיחקו נגד בני זוגן מאשר כששיחקו נגד גברים זרים. הסיבה עשויה להיות שנשים מרגישות רגועות יותר כשהן מתחרות מול בן הזוג שלהן, או בגלל שהן מנסות באופן דומה להימנע מקונפליקט במערכת היחסים.

אישה וגבר מתחרים. ShutterStock
אישה וגבר מתחרים/ShutterStock

החוקרים גייסו 52 נשים בגילים בין 18 ל-25 וגרמו להן להתחרות מול גבר כדי לפתור משימות של רמז חזותי. המשתתפות נדרשו בהתחלה להתחרות מול גברים זרים תוך ניטור פעילות המוח שלהן באמצעות EEG, ולאחר מכן שיחקו נגד הבעלים או החברים שלהן.

התוצאות הראו שבאופן כללי נשים הראו רמות גבוהות יותר של ריכוז בזמן שהן מתחרות מול זרים מאשר מול בני זוגן, וגם ניצחו בתדירות גבוהה יותר נגד בני זוגן מאשר נגד זרים. לפיכך, החוקרים הגיעו למסקנה שבני הזוג פשוט נותנים לנשים לנצח רוב הזמן.

"שיעור הזכייה הגבוה יותר של הנשים כאשר התחרו עם בני הזוג הרומנטיים שלהן, עשוי להיות תוצאה של גברים שמאמצים אסטרטגיות לשימור מערכות היחסים הרומנטיות שלהם" כתבו המומחים האקדמיים.
בנוסף, טענו כי המחקר "מצביע על כך שמערכת יחסים אינטימית מחלישה את התחרותיות של נשים, וגורמת להן "להוריד" מעצמן. לזה יש חשיבות בהבנת מערכת יחסים אינטימית איכותית וקידום התפתחות תחרות בריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully