מעבדת מחקר. ShutterStock
ShutterStock

לשם שינוי: חברת קוסמטיקה תכשיר נערות לבחירת מקצועות מדעיים

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 15:21

לוריאל ישראל משיקה תכנית חברתית לעידוד והכשרת נערות שלומדות בחטיבה או בתיכון לבחירת מקצועות מדעיים וטכנולוגיים. את המיזם עורכת לוריאל יחד עם תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מבית אליאנס

בווידיאו: כך פלוריסטם מקדמת טיפול בקורונה/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

במסגרת מחויבותה של קבוצת לוריאל לקידום נשים בתחום המדעים והטכנולוגיה, לוריאל ישראל הכריזה על השקת תכנית חברתית בשם "קידום נערות במדע", בשותפות עם תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מבית כל ישראל חברים - אליאנס'.

מטרת התוכנית החדשה היא להעלות מודעות, ליצור שינוי תפיסתי ולהעניק כלים יישומיים לעידוד השתלבותן ובחירתן של נערות בגילאי החטיבה והתיכון מהפריפריה הגיאו-חברתית לעסוק בתחומים מדעיים וטכנולוגיים בלימודיהן ובחייהן הבוגרים.

"בגדתי בבעלי עם הבן שלנו - ועכשיו יש לנו שני ילדים"
שיא החוצפה: בחיים לא תנחשו איזה פורנו בומרים אוהבים לצרוך
יותר משהן מפחדות מהמחלה והטיפולים - הן מפחדות על השיער


התכנית מבוססת על מודל גלובלי של קבוצת לוריאל להעצמת נערות והכשרתן לעסוק בתחומי המדע ("For Girls in Science") וישראל הינה המדינה הראשונה שבה מיושמת התכנית מחוץ לצרפת, בתמיכת לוריאל ישראל. על פי נתוני מחקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השנה, בארבעת העשורים האחרונים שיעור הנשים בקרב מקבלי תואר ראשון ותואר שני בתחומי ה-STEM (36.8% בתשפ"א - 2020/21) היה נמוך משיעור הגברים. זאת, על אף ששיעור הנשים בקרב מקבלי תואר ראשון ותואר שני היה גבוה משיעור הגברים בשני העשורים האחרונים (62.4% בשנת תשפ"א -2020/21).

לוריאל. חו״ל,
לוריאל/חו״ל

המחזור הראשון של התכנית "קידום נערות במדע", יפעל במתכונת תלת-שנתית עבור קבוצה ייעודית של 25 נערות מכיתות ח' בבית הספר העל יסודי, "תמר אריאל" בנתניה. התכנית תלווה את הנערות במשך שלוש שנים, בכיתות ח'-י', וכוללת הכשרה ייחודית בהובלת הצוות המקצועי שמונה לפרויקט מטעם אליאנס. התמיכה הכוללת של לוריאל ישראל בתכנית, בשלב זה, מוערכת בכ-300,000 ש"ח, כאשר הציפייה הינה להרחיב אותה לכיתות נוספות בעתיד.

אירוע ההשקה של התכנית התקיים היום, ב-26.12.23, במשרדי לוריאל ישראל בנוכחות הנערות המשתתפות, ובמעמד מנכ"ל לוריאל ישראל, אלי שגיב, ונציגי הנהלת החברה; חני ממרם, סמנכ"לית חברה וממשל בכי"ח, ונציגות הארגון, מנהלות ומחנכות מבית הספר ע"ש "תמר אריאל", נציגת עיריית נתניה ומובילת נבחרת הקיימות של לוריאל ישראל, לירן כוהנר. את האירוע פתח אלי שגיב שהדגיש את מחוייבותה של קבוצת לוריאל להעצמת נערות ונשים ואת הקשר ההדוק בין החברה ומוצריה לבין מדע וטכנולוגיה; ד"ר לנה אגיב, מנהלת הרגולציה והמחלקה המדעית של לוריאל ישראל שיתפה במסלול ההתפתחות האישי והמקצועי שלה ולבסוף נהנו המשתתפות מסדנא מדעית מעשית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לוריאל. חו״ל,
לוריאל/חו״ל

אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל: "לצערנו, בישראל עדיין קיים פער משמעותי בין המגדרים בבחירת מקצועות המדע והטכנולוגיה (STEM) בבתי הספר ובלימודים הגבוהים ואת המציאות הזו יש לתקן. כחברה גלובלית מובילה, שמדע וטכנולוגיה הן בבסיסה ובליבת העשייה שלה, קבוצת לוריאל מחויבת לצמצום פערים אלה. במסגרת תכנית "לוריאל למען העתיד" פועלת קבוצת לוריאל לקידום והעצמת נשים בעולם ובישראל כחלק מהאג'נדה החברתית שלה באמצעות פרויקטים ויוזמות מגוונות, ביניהם קרן לוריאל לנשים לתמיכה בנשים יזמיות, תמיכה בעמותות הפועלות לקידום ולהעצמת נשים ועוד. אני סבור ובטוח כי גם באמצעות הפרויקט החשוב של "קידום נערות במדע", נסייע להגביר את תחושת המסוגלות והעצמתן של נערות בישראל לעסוק בתחומי המדע והטכנולוגיה, נפתח בקרבן צוהר לעתיד טוב יותר ונתרום לצמצום הפערים המגדריים הקיימים."

חני ממרם, סמנכ"לית חברה וממשל, כי"ח: "כבר למעלה מ160 שנה "כל ישראל חברים - אליאנס" מקדם השכלה לנשים. אנו שמחים ונרגשים לפעול בשותפות, ביחד עם לוריאל ישראל, כדי לסייע להגדיל את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה (STEM) בבית הספר "תמר אריאל", לתמוך בנערות המתמידות בלימודיהן ומשיגות תעודת בגרות איכותית, המאפשרת השתלבות ביחידות טכנולוגיות בצה"ל, לימודים גבוהים, בניית קריירה והגשמה עצמית. התוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית, כל ישראל חברים" פועלת היום בקרב כ- 3,500 תלמידות ב 38 בתי ספר ברחבי הארץ ומקדמת העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית, מתוך תפישה כוללת של חיבורים בין הישגים לימודיים לתהליכי זהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully