ליה מארי מזור, מומחים לגירושים. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

לא באקט ליסט - פאק-איט ליסט: הרשימה הנכונה לעשות ב-2024

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 11:07

מאמנת זוגיות שההתמחות שלה היא התאוששות מגירושים, חושפת את הבאקט ליסט הפרטי שלה, רק שבמקום רשימת דברים שהיא רוצה לעשות לפני המוות, היא מחזיקה ברשימת דברים שהיא רוצה להפסיק לעשות - פאק איט ליסט

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על הליך בוררות/עריכה: דינה מחפוץ

לארה מארי מזור מניו יורק, מאמנת זוגיות עם התמחות בהתאושוות מגירושים, החליפה את רשימת הבאקט-ליסט המסורתית (רשימת הדברים שצריך לעשות אחרי גיל 30 וכו') ברשימה אחרת, שלדבריה שיפרה את חייה בצעדי ענק. קוראים לה ה"פאק-איט ליסט", והכנתה מחייבת לא יותר מאשר שינוי קטן בצורת החשיבה ומעבר מקורבנות ואשמה למקום של אהבה עצמית.

"אלו כל הדברים שאתה אומר לעצמך - 'סיימתי עם זה'", מסבירה מזור, בת ה-41, ל-SWNS ומתארת ​​את מנגנון ההתמודדות הלא מאד שגרתי שלה.

"בגדתי בבעלי עם הבן שלנו - ועכשיו יש לנו שני ילדים"
שיא החוצפה: בחיים לא תנחשו איזה פורנו בומרים אוהבים לצרוך
חג המולד המועד: במיוחד עכשיו זו התנוחה שצריך להימנע ממנה


הרשימה דומה לבאקט ליסט בכל מובן, חוץ מאשר שהפעילויות בה הן כאלה שרוצים להפסיק לעשות אותן. במקום לסמן חוויות ומ טרות שמקווים להשיג במהלך החיים, כמו ביקור בתאילנד, ג'אגלינג עם ארבעה כדורים או לימודי יידיש, ה"פאק-איט ליסט" תהיה מלאה בהחלטות להפסיק או להקפיא פעילויות, הרגלים או אפילו אנשים - למעשה כל דבר שמונע ממך לחיות חיים מאושרים ומספקים ונטולי נטל פסיכולוגי.

"הפאק-איט ליסט תעזור לכם להגיע ליעדים ולהיות האדם שאתם רוצים להיות בדיוק כמו הבאקט ליסט - צריך לחשוב על מה שכבר לא רוצים לסבול", תיארה מזור. "מה אתה צריכה לשחרר? אילו אמונות מחזיקות אותך תקועה? אילו הרגלים מעכבים אותך? המטרה היא להגיד 'כן' רק לדברים שיקרבו אותך למקום שבו את רוצה להיות ולמי ואן שאת רוצה להתקדם".

המאמנת אמרה שקיבלה השראה ליצור את רשימת המשימות הלא שגרתית הזו בעקבות הגירושים השניים שלה ב-2018, בתקווה שזה יעזור לה לנקות את המעגל החברתי שלה. המטרה הראשית שלה בתחילה הייתה לזרוק "אנשים בחיי שלא מכבדים אותי או מכבדים את הגבולות שלי".

"אני חושבת שבמיוחד כנשים, יש לנו הרבה יותר נטייה לסבול התנהגות שמשפיעה לרעה על הרווחה שלך כי אנחנו מרגישות מחויבות או מרגישות אשמה אם לא", אמרה. "זה היה משהו שהייתי צריכה ללמוד בדרך הקשה, אבל בסוף הצלחתני להגיד בלב שלם שאני רוצה רק מערכות יחסים בריאות וטובות מנקודה זו ואילך".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מזור יצאה למסע גמילה תרתי משמע; היא הפסיקה לשתות אלכוהול וקפאין ואף החלה להתאמן יותר במטרה לשפר את בריאותה הפיזית והנפשית.

"כשהתכווננתי לעצמי והייתי כנה לגמרי עם עצמי, הבנתי שהדברים האלה לא גורמים לי להרגיש טוב", הסבירה ופירטה כי מטרות אחרות ברשימה שלה כוללות גם להפסיק לדאוג מדעות של אנשים אחרים עליה, להפסיק לעסוק בדיבור עצמי שלילי, ולהפסיק להאמין שהיא לעולם לא תמצא אהבה אמיתית.

מאז 2018 היא סימנה וי על רוב הפריטים מהפאק-איט ליסט שלה, ואומרת שהיא כל הזמן יוצרת מטרות חדשות ומעודכנות עקב אירועי חיים שצצים, כשהיא תמיד ממשיכה חנסותצ לדחוף את עצמה ולגדול עוד.
"זה תהליך מתמשך" היא מסבירה לאנשים שחושבים שמדובר במשחק לשנה החדשה ותו לא "זה לא משהו שאת יכולה פשוט לכתוב ולדמיין ואז שזה נגמר'", מסכמת מזור. "זו רשימה שנועדה מראש לגדול ולקבל תוספות תוך כדי החיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully