חיים פרי נחטף בקיבוץ ניר עוז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גיבור הסרט חטוף בעזה בידי חמאס, אבל פסטיבל הסרטים מתקיים

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 7:31

הפסטיבל הבינ"ל לסרטי נשים בירושלים, ממשיכה במיזם המשותף עם חברת התקשורת פרטנר, במסגרתו יוקרנו סרטים קצרים של יוצרות חרדיות מסרטי הפסטיבל, המתקיים בימים אלו בסינמטק

קבוצת התקשורת פרטנר, בשיתוף הפסטיבל הבינ"ל לסרטי נשים בירושלים, ממשיכה במיזם המשותף, במסגרתו תומכת חברת התקשורת ומקרינה סרטים קצרים מסרטי פסטיבל סינמטק ירושלים זו השנה השנייה. הפסטיבל השנה שם פוקוס על סרטים של יוצרות מהדרום והעוטף, וכן מארח מפונים מהדרום והצפון בפסטיבל ומקיים תחרויות נושאות פרסים ליוצרות.

"ליבנו עם החטופים והנעדרים. החלטנו לקיים את הפסטיבל גם השנה מתוך אמונה שכולנו זקוקים לעורף חזק ומתוך רצון לחזק את היוצרות ולהציע נחמה והפוגה תרבותית." אומרות ליהי סבג ושירה מישר, מנהלות הפסטיבל. "מתחילת המלחמה, הפסטיבל קיים עשרות הקרנות במלונות למפונים בירושלים ובים המלח וימשיך לקיים גם במהלכו ואחריו. הקרנתו לתושבי הדרום והצפון פתוחות חינם לתושבים.".

אולי אתה מכור לפורנו? 10 סימנים שאתה מסכן את מערכת היחסים שלך
חדירה היא כבר לא קריטריון לסקס - כבר מזמן אין דבר כזה "בתולה"
הלכתי הביתה עם דייט - מה שראיתי בחדר האמבטיה שלו זעזע אותי


כפסטיבל חברתי, גם השנה יהיו אירועים ללא תשלום בשכונות שונות בעיר (מצפון העיר עד מרכזה, ממכון ון ליר, המזקקה עד המפעל), עבורן נבחרו בקפידה וברגישות תכנים מתאימים.

אגם רודברג ואורי בלופרב עם הבמאית חני אייזנשטיין. נטע אריכה,
אגם רודברג ואורי בלופרב עם הבמאית חני אייזנשטיין/נטע אריכה

הלב הפועם של הפסטיבל הוא פרוייקט הקרנות במקלטים לנשים נפגעות אלימות שבעקבות המלחמה מצבם הורע במיוחד. במסגרתו, לאורך כל השנה, כל מקלט זוכה להקרנות של מיטב סרטי הבמאיות בישראל. לצד ההקרנות מתקיימות מפגשים עם היוצרות וסדנאות לטובת העיבוד הרגשי של חווית הצפייה (סדנת כתיבה, משחק מול מצלמה ווידאו תרפיה).

הבמאית, תסריטאית ושחקנית מיכל בת אדם היא יקירת הפסטיבל השנה. אירוע המחווה בנוכחותה ובנוכחות שחקני סרטה החדש, 'הילה', שהוקרן בבכורה, חגג את עשייתה הענפה ותרומתה לעיצוב הקולנוע הישראלי. בסרט מובא סיפורה של הילה, אם חד-הורית לנעמי בת ה-7 שמגלה ששאול, אבי בתה, חזר לארץ. שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי ולא מודע לקיומה. הילה שעדיין מאוהבת בשאול מנסה לדבר איתו אבל הוא מתחמק ממנה. כשליבה של הילה נפתח אל גבר אחר היא נתקפת חרדה שמא תאבד את שאול לתמיד (שחקנים: ג'ייד דייכס ויקס, יעקב זדה דניאל, פיני טבגר).

בת־אדם החלה את דרכה כשחקנית בתיאטרון ובקולנוע. היא הרבתה לשחק בסרטים שיצרה ובסרטים שיצר בעלה, הבמאי משה מזרחי, שהלך לעולמו ב-2018. ב-1979 ביימה את סרטה הראשון, "רגעים", שהשתתף במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. הסרט השתתף בשורה של פסטיבלים בינלאומיים נוספים. בשנות ה-80 הפכה בת־אדם לקול הנשי הפורה והמייצג בקולנוע הישראלי.

ימי שלישי עם יעל. מאור אלטרס,
ימי שלישי עם יעל/מאור אלטרס

סרטים קצרים פוקוס דרום

מנהלות הפסטיבל החליטו לקיים השנה מסגרת מיוחדת בפסטיבל "פוקוס דרום" - כאות סולידריות והזדהות, הוקרנו כ7- סרטים קצרים נבחרים, יבול השנים האחרונות מפסטיבל קולנוע דרום ומכללת ספיר. ביניהם: "ימי שלישי עם יעל" (2022), בו הבימאית מקיימת פגישות עם גיבורת הסרט יעל קידר, בחורה עם צרכים מיוחדים, תושבת בארי אשר שרדה את הטבח של השביעי באוקטובר. הסרט "מקלטים" (2019) עוסק בחברה הישראלית החיה תחת שגרת חירום. באמצעות מעקב אחר מקלטים שונים בארץ ובדרום בפרט, מנסה הסרט לצייר בעזרת פורטרטים של אזרחים תמונת מצב של החיים על "אדמת הקודש". חיים פרי, אחד מגיבורי הסרט, נחטף לרצועת עזה על ידי מחבל חמאס, לאחר שהתעמת עם המחבלים שחדרו לביתו בקיבוץ ניר עוז, ובכך הציל את חייה של אשתו, אסנת פרי.

מקלטים - רחל אלברט, מצ'יק ג'אנקובסקי
2019 | 15 דקות | דוקומנטרי
הסרט עוסק בחברה הישראלית, החיה תחת שגרת חירום. באמצעות מעקב אחר מקלטים שונים בארץ ובדרום בפרט, ינסה הסרט לצייר בעזרת פורטרטים של אזרחים תמונת מצב של החיים על "אדמת הקודש".

ימי שלישי עם יעל - דנה לוי
2021 | 38 דקות | דוקומנטרי
"ימי שלישי עם יעל" הוא סרט תיעודי העוקב אחר יעל (36), בחורה עם פיגור שכלי קל, ופגישותיה עם דנה (28), סטודנטית לקולנוע החונכת את יעל בפינת החי שבשדרות. כשיעל ובן זוגה מתחילים סדרה של טיפולי זוגיות בעקבות משבר שחוו, יעל מתחילה להעלות ספקות בנוגע לקשר שלהם. "לימודי הזוגיות" שיעל עוברת ודנה מצלמת, מציבות את שתיהן במקום של ניתוח היחסים עם בני זוגן וניתוח מקומן כנשים. גם יעל קידר היא תושבת בארי אשר שרדה את הטבח של השביעי באוקטובר.

סרטים קצרים של יוצרות חרדיות בבכורה

זוהי השנה השנייה בה הפסטיבל מעניק במה למיזם "א קיצער" - חממה לפיתוח והפקת סרטים עלילתיים קצרים של יוצרות קולנוע חרדיות, הציגה בבכורה את היבול של מחזור שני של יוצרות, שמחברות בין שפה ועולם חרדי אל המסך הגדול. בשנה החולפת עברה הקבוצה תהליך עמוק ומשמעותי בליווי מנטורים ואנשי מקצוע. התוצאה היא חמישה סרטים קצרים, שהוקרנו לראשונה בפסטיבל והעניקו הצצה אל עולמן של הנשים החרדיות. כל הסרטים צולמו ע"י בועז יהונתן יעקב ובין השחקניות : ג'וי ריגר, אגם רודברג, אביגיל קובארי .

צו הרחקה. טובי הוכשטיין,
צו הרחקה/טובי הוכשטיין

בעלות ברית
עלילתי, 7 דקות, 2023, ישראל
בימוי: דסי קרויזר
משחק: ג'וי ריגר, חני איינשטיין, רחל ורבוב, מטי מור
מיכל נשואה ללא ילדים. כשאחותה חמי יולדת בן היא מזמינה אותה להיות 'קוואטר' בטקס הברית ולהעביר את התינוק מצד הנשים לצד הגברים לידי בעלה נוני, זוהי סגולה להיפקד בילדים. כולם ממתינים לנוני שיגיע כדי שהטקס יתחיל אך מיכל ביקשה ממנו לא לבוא. מה תעשה חמי?

פתחי לי אחותי
עלילתי, 7 דקות, 2023, ישראל
בימוי: חני אייזנשטיין
משחק: אגם רודברג, אורי בלופרב
דוד ומיכל זוג חרדי צעיר שנישא זה עתה נכנסים לחדר הייחוד בו יתייחדו לראשונה זה עם זה. שניהם מצפים בקוצר רוח למפגש המרגש, אך כשדוד נועל את דלת החדר כפי שמוזכר בהלכה- קורה משהו ששניהם לא ציפו לו ומביא אותם להתמודדות רגשית מורכבת.

תמר
עלילתי, 7 דקות, 2023, ישראל
בימוי: פייגי קוזלובסקי
ממשחק: אביגיל קובארי, יונתן ברנר
חנה אמא לתינוקת חדשה חולמת לקרוא לביתה תמר. לפי מנהג הקהילה החרדית עליה לכבד את הדור הקודם ולתת לתינוקת שם שאינה אוהבת. מנגד המצוקה הכספית של משפחתה, מקשים עליה לקבל את רצונה.

לא יכולתי לדעת
עלילתי, 7 דקות, 2023, ישראל
בימוי: אלקי הרשברג
משחק: רינה רעים
כמו בכל בוקר אורה (19) בחורה כבדת משקל יוצאת לטיול כשהיא נתמכת בהליכון. מתקדמת לאט לאט, השמש עולה נהיה חם וקשה, אם רק מישהו יעצור אותה ויציע לה כוס מים. אם רק מישהו ישאל אותה מה שלומה… אבל אף אחד לא עוצר ולא שואל.

אחות לנו קטנה
7 דקות
בימוי: רבקה פרטיג
משחק: הגר טישמן, מאיה כפרי, ליאת אזר, נעה דן, עדן קרן אור
רחלי, נערה חרדית, הולכת עם אמה בפעם הראשונה לחנות להלבשה אישית. רחלי מתבוננת בנשים האחרות בחנות, בוחנת תפיסות שונות לגוף ולנשיות. האם תצליח להגיד לאמה שהיא רוצה משהו אחר?

צו הרחקה
עלילתי, 7 דקות, 2023, ישראל
בימוי: טל גרניט, שרון מימון
צו הרחקה הוא סרט קצר נוסף שהוקרן בבכורה בפסטיבל ומטפל בנושא אלימות כנגד נשים בכיכובה של אניה בוקשטיין. דורי, אישה מוכה הוציאה צו הרחקה נגד בעלה האלים, היא לא העלתה על דעתה שימצא דרך לפלוש לביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully