תובע 27 נשים מעמוד פייסבוק על הואת דיבה. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/פייסבוק

הגיש תביעה של 75 מיליון נגד נשים שיצא איתן - על פרסום שלילי

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 9:32

הרווק תובע עשרות נשים בסכום של 75 מיליון דולר לאחר שהן טענו שהוא גוסטר סדרתי בעמוד הפייסבוק 'Are We Dating The Same Guy?'. הוא גורס כי מדובר בפגיעה בשמו ובהוצאת דיבה, והגנה מחזיקה בטענה - אמת דיברתי

בווידאו: יאיר נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב לקראת עדותו במשפט הדיבה/צילום: ניב אהרונסון

כסף לא מביא אהבה, אבל עבור הגוסטר הסדרתי הזה משיקגו, הוא בהחלט יכול להוות תחליף, אם ינצח בתביעה שלו. האיש תובע עשרות נשים ואת חברת "מטא" שבה עלה העמוד שבו לכאורה הוציאו הנשים את דיבתו. לעמוד קוראים 'Are We Dating The Same Guy?, ובו מפרסמות נשים תמונות של גברים שיצאו איתן וחטאו להם בהתנהגויות גרועות למיניהן, כמו למשל - גוסטינג.

הגוסטר לכאורה, דורד פיצוי בסכום כולל של 75 מיליון דולר לאחר שלטענתו פורסמו ביקורות שליליות בעמוד הפייסבוק "Are We Dating The Same Guy" שתיארו אותו כ"גוסטר ונודניק". ניקו ד'אמברוסיו, בן 32, טוען כי המוניטין שלו נפגע לאחר ששמו ותמונתו שותפו בקבוצת הפייסבוק בסוף השנה שעברה - מה שגרם למספר רב של הערות לשון הרע עליו, לפי התביעה שהוגשה מוקדם יותר השבוע.

לא הטיפוס? אם טיילור סוויפט עושה את זה, אולי כדאי גם לנסות
רוצה לחיות באושר ועושר? אל תפגשו את בן הזוג שלכם באינטרנט
צמד התאומות הזהות שהצליחו לבלבל אפילו את הבעלים שלהן

תובע 27 נשים מעמוד פייסבוק על הואת דיבה. פייסבוק, צילום מסך
תובע 27 נשים מעמוד פייסבוק על הואת דיבה/צילום מסך, פייסבוק

קבוצת הפייסבוק היא פרטית, והיא חלק מרשת רחבה יותר של דפים שבהם נשים חולקות באופן קבוע מידע על מפגשי היכרויות שליליים שהיו להן בערים שלהן, במקרה הזה מדובר בשיקגו, וחולקות זו עם זו מידע לגבי "דגלים אדומים" של גברים, ולעיתים גם אזהרות של ממש.

ד'אמברוסיו אמר שהוא פגש לראשונה את האישה שהעלתה את הפוסט המקורי באירוע בשיקגו בשנה
שעברה והם קיימו יחסי מין בהסכמה באותו לילה, כך נכתב בתיק.

לאחר מכן, הזוג יצא לקומץ דייטים "בלתי ראויים לציון", לפי עדותו של ד'אמברוסיו, אבל הם "מעולם לא ניהלו מערכת יחסים בלעדית". לטענתו, האישה פנתה מאוחר יותר לקבוצת הפייסבוק כדי להפיץ את השקרים הללו לגביו - כולל שהוא נצמד והופך להיות דביק מאוד מאוד מהר, מתהדר בכספו וממשיך לדבר על כך שאני לא רוצה לראות את הצד הרע שלו."

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
תובע 27 נשים מעמוד פייסבוק על הואת דיבה. פייסבוק, צילום מסך
התכתובת בין הנשים/צילום מסך, פייסבוק

הפוסט עורר שלל תגובות של נשים אחרות שטענו שהיו להן מפגשים דומים איתו, או שראו פוסט קודם שמזהיר מהדגלים האדומים לכאורה שלו, הטענות בתלונה. ד'אמברוסיו טוען כי האישה שיתפה בתחילה את הפוסט בשמה האמיתי, אך מחקה ופרסמה מחדש בעילום שם לאחר שעורכי הדין שלו יצרו קשר בחודש שעבר.

אישה אחרת הגיבה לפוסט: "יצאתי איתו כמה פעמים לפני קצת יותר משנה - הוא אמר לי מה שרציתי לשמוע עד ששכבתי איתו ואז הוא נעלם... הייתי מתרחקת", הגיבה אישה אחת, לפי צילום מסך שנכלל ב- את ההגשה.

"הוא פורסם כאן בעבר. בפוסט ההוא נכתב שהוא שלח לה שלל הודעות טקסט שבהן הוא קורא לה בשמות כי היא לא רצתה לבלות איתו את הלילה", כתבה אישה אחרת.

התביעה של ד'אמברוסיו מכוונת ל-27 נשים בשמן, כולל מנהלת הקבוצה, כמו גם כלפי מספר נשים אנונימיות וחלקים שונים בחברת האם של פייסבוק, Meta. בתביעה הוא דורש פיצויים של לא פחות בסך 75 מיליון דולר מכיוון שהוא לטענתו "קורבן של לשון הרע ופלישה לפרטיות".

"הנתבעות כתבו את שקריהן המקוממים, האכזריים והזדוניים לגבי התובע מתוך ידיעה שהאמירות היו כוזבות או תוך התעלמות מהשאלה אם הן נכונות או לא", נכתב בתלונה "ההתנהגות הפסולה [שלהן] היא כל כך שערורייתית באופיה וכל כך קיצונית במידתה עד שהיא מעבר לכל גבולות ההגינות האפשריים ויש להתייחס אליה כבלתי נסבלת לחלוטין בקהילה מתורבתת."

sheee רק רוצה להגיב בבוז מלווה ב"פחחחח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully