חברים. Giphy
Giphy

משהו עצוב בעיניים: מחקר גילה מהי טכניקת הפלרטוט שעובדת תמיד

31.1.2024 / 8:25

מחקר פסיכולוגי של האוניברסיטה הנורבגית למדע וטכנולוגיה טוען שמצא את טכניקות הפלירטוט היעילות ביותר לגברים ולנשים - רמז - זה לא להגיד "יש לך משהו עצוב בעיניים" - דווקא ההיפך הוא הנכון

אימא שילמה לבת שלה לצאת ל-100 דייטים לפני החתונה/tiktok/@alysecarolyn

זה לא חיוכים, עפעופים, או מבטים חודרים.
מחקר שניסה לקבוע מהי טכניקת הפלרטוט הכי יעילה לגברים ולנשים בחן סטודנטים בארה"ב ובנורווגיה, כולם הטרוסקסואלים. על ידי דירוג מידת היעילות של 40 סוגים שונים של טכניקות פלירטוט. הנבדקים התבקשו להבדיל בין פלרטוט שעובד כאשר הם מחפשים מערכת יחסים קצרה או ארוכת טווח, וכמובן בהתבסס על האם הפלרטטן הוא גבר או אישה.

הנבדקים מילאו שאלונים מפורטים בהם גם צוין ונלקח בחשבון גילם, עד כמה דתיים הם, עד כמה הם מוכנים להיות בזוגיות, וכן עד כמה הם אטרקטיביים בשוק ההיכרויות.

לא תאמינו לאן אתם צריכים ללכת עכשיו כדי לפגוש בחורות שוות
זעם ברשתות: "למה כל יום צריך להרגיש חוסר ביטחון ממשהו חדש?"
לוותר על האגו וללכת על זה: הזוגיות שניצלה בגלל חילופי זוגות


"הטכניקה הכי יעילה תלויה במגדר שלך והאם מטרת הפלירטוט היא מערכת יחסים ארוכת טווח או קצרת טווח", הסביר אדוארד אוטסן קנאיר, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטה הנורבגית למדע וטכנולוגיה.

"עבור נשים שמחפשות מערכת יחסים קצרת טווח, אנשים מחשיבים סימנים שאת זמינה מינית כיעילים ביותר", אמר קנאיר. מגע ידידותי כמו חיבוק או נשיקה ידידותית על הלחי אינו מספיק במצבים אלה, ולכן לנשים שרוצות סטוץ מהיר עדיף להשתמש ברמזים עבים יותר כמו מגע בבני זוג פוטנציאליים, התקרבות ויצירת חיכוך.

ג'ואי טריביאני מ"חברים" מחזיק אננס. Giphy
האו יו דואין?/Giphy

גברים שחיפשו מפגשים מיניים לטווח קצר לא יכלו להסתמך על טכניקה אחת בלבד, לצערם. "גברים בנוסף לטקטיקות הפיזיות והמיניות, גם נדרשים לחייף, לגלות עניין בשיחות, לתת מחמאות ולהצחיק אותה".

הצוות מצא שעבור גברים המחפשים מערכות יחסים ארוכות טווח, "סימנים של נדיבות ונכונות להתחייב עובדים בצורה הטובה ביותר", אבל חוק אצבע אחד, כללי יותר הסתבר כיעיל באופן אוניברסלי.

"הומור, או היכולת להצחיק אדם אחר, הם היעילים ביותר עבור גברים שמחפשים מערכת יחסים ארוכת טווח. זה הכי פחות יעיל לנשים שמחפשות סטוץ ללילה אחד, אבל להצחיק, או אפילו לצחוק מהבדיחות של האדם האחר זו טקטיקת פלירטוט יעילה עבור שני המינים", אמר קנאיר.

"מאד יעיל להיות מצחיק", הוסיפה רבקה בורץ', מחברת שותפה מ-SUNY Oswego, ארה"ב. "אם את אישה, חשוב מאוד שתראי לבן הזוג הפוטנציאלי שלך שאת חושבת שהוא מצחיק". אם אתה מתקשה להצחיק, קנאיר ממליץ לך לנסות את טכניקת הפלירטוט שהגיעה למקום השני - חיוך וקשר עין.
המחקר פורסם בכתב העת 'פסיכולוגיה אבולוציונית',

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully