דני פרידלנדר. וואלה פתרנו, צילום מסך
צילום מסך/וואלה פתרנו

דני פרידלנדר על החזרה מהגיהנום לזוגיות, ועל התנפצות הציפיות

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 19:34

מדובר רבות על מאמצי העל של נשות המילואימניקים שמחכות בבית ומחזיקות אותו לגמרי לבד, וכמובן שעל ההירואיות וההקרבה של הגברים שמשרתים במילואים בתוך התופת של עזה. דני פרידלנדר הגיע לאולפן כדי לתת כמה טיפים איך "לחזור" ממילואים לתוך הזוגיות

דני פרידלנדר על זוגיות במלחמה/מערכת וואלה +

סקר חדש של נשות מילואימניקים, שהגיע לידי וואלה!, מגלה שהחזרה לשגרה משפחתית וזוגית לאחר החזרה משירות המילואים הממושך לא פשוטה כלל, ומביאה איתם קשיים חדשים ומורכבים לתא המשפחתי. נשים מספרות על ריבים וויכוחים מוגברים בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה, וצורך "ללכת על ביצים" כשבן הזוג חוזר הביתה. דני פרידלנדר, פסיכולוג קליני המוכר לכם מהתוכנית האהובה "חתונה ממבט ראשון" הגיע לאולפן לתת לנו שיעור קטן בפסיכולוגיה של התקשרות, ומציע, בין היתר, להתחיל ממגע גופני וסקס, כי הגוף מקדים את הנפש.

עבודה מהבית: זה הסכום ששווה תמונה של כף הרגל שלך באתר פטיש
גאווה ודעה קדומה: הרגע שבו נמאס לנו להיות הפראיריות שקונות דיור
משהו עצוב בעיניים: מחקר גילה מהי טכניקת הפלרטוט שעובדת תמיד


"הבריאות הנפשית יושבת על הרגע של החזרה שבו כל הפחדים והגעגועים אמורים להירגע. מצפים מהרגע הזה לטוב. במציאות: האישה בבית חרדה, מחזיקה ילדים ויש גם בעיות פרנסה - המון דאגות ופחדים. מה שהוא לא יודע שקשה לה - מחכה שיחזור, אבל מחכה גם לחלוקה של העול. יש ציפייה לעזרה. הגבר מגיע מגיהנום, ממלחמה, מגעגועים, וחוזר ישר לכל הבעיות שמחכות לו - חוזר בבום למצב לא פשוט בבית. יש ציפייה לרגע הרומנטי של האיחוד המחדש, אבל במציאות יש בו הרבה בעיות. וזה במקרה הנורמטיבי - ויש גם את המקרים שבו הגבר חוזר, ומצבו הנפשי לא טוב מכיוון שאגר המון קושי ומצוקה שנפתחים ברגע החזרה הביתה מהמילואים.

יותר מתגרשים או יותר נשארים יחד?
מלחמה עושה הערכה מחדש של החיים: מי שהיה בשבר יתפרק, מי שהיו בעיות קטנות זה דווקא גורם להלחם על החיים. המלחמה עושה ריסטארט לדברים.

חתונה ממבט ראשון, מאי ומשה. וואלה Sheee, צילום מסך
ואם אנחנו כבר כאן - מזל טוב למאי ומשה על הולדת הילד הראשון שלהם, ברוך הבא לעולם פרי!/צילום מסך, וואלה Sheee

מה אפשר לעשות?

1. תן לי דקה להתרגל אליך שוב - להבין שהאיחוד שזה רגע שלוקח זמן, לאישה, לילדים ולבעל. "אבא חזר מהמלחמה, היה קשה, הוא עייף. קודם כל לתת זמן להתאושש". - הכרה לכך שהבעל חזר ממקום לא פשוט והוא צריך זמן התאוששות. כמובן חל גם על נשים ואם לאישה יש ילדים, זה מסובך יותר.

2. הכרה גם בקושי של בת הזוג - החזיקה את כל הדברים בעורף והייתה חרדה והיה לה מאוד קשה, וגם היא צריכה לפרוק. - מלחמת קיום. זוגיות - תקופה של דאגה, חרדה והתחשבנות של שני הצדדים.

3. הימים הראשונים - ימים של מו"מ שבו כל צד אומר מה הוא רוצה וצריך מהצד השני ולתת הכרה מילולית ופומבית למאמץ של כל אחד מהצדדים. חלוקת הנטל מחדש.

4. איחוד מחדש - להקדיש זמן לבילוי משותף כדי לבנות את הזוגיות מחדש.

5. להתחבר מחדש לחיים - להגיד נשארתי בחיים ולחוות את חוויות החיים.

6. 30 יום זה פרק הזמן שבו אם הסימפטומים מדאיגים וצריך לקבל עזרה.

7. ממליץ ללכת לכמה פגישות זוגיות אם יש קושי - לא לפחד לבקש עזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully