שתי בנות עם שמלות כלה. ShutterStock
ShutterStock

לא רק שאין דבר כזה "האחד" - האמונה בפני עצמה מזיקה לזוגיות

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 10:27

אם עדיין יש בך את האמונה שיש דבר כזה "נשמה תאומה" ולמצוא את "האחד", את צריכה לשמוע את מה שיש למומחית הזאת לפסיכולוגיה לומר - ספויילר - לא רק שאין כזה דבר, יכול להיו שהאמונה בפני עצמה מזיקה לזוגיות שלך

לימור בנדל, מטפל זוגית באולפן - על מונוגמיה/וואלה!

אם את מאמינה שיש כזה דבר "נשמה תאומה", או "אחד" אז זה עצוב מאד. עוב מאד שהמציאות לא שכנעה אותך לשחרר את הרעיון הזה, אבל אולי המטפל הזה יכול. הוא אוען כי לחשוב על בן הזוג שלך במונחים של "האחד" עלול לסכן את מערכת היחסים, שלא לדבר על העובדה שזו דלוזיה פתולוגית (מילים שלנו, לא שלו).

לחשוב במונחי נשמה תאומה פטאליסטיים, זה אומר לקחת סיכון אחד נוסף לכל שאר הסיכונים הפסיכולוגיים שאנחנו לוקחים בתחילת מערכת יחסים.

זיהינו ראשונות: המרכיב הדוחה הזה הוא הדבר הבא בסקין-קייר
דני פרידלנדר על החזרה מהגיהנום לזוגיות, ועל התנפצות הציפיות
עבודה מהבית: זה הסכום ששווה תמונה של כף הרגל שלך באתר פטיש


מומחית לפסיכולוגיה ילידת רומניה פרנצ'סה טיגניאן פרסמה סרטוןל בטיקטוק שלה שמסביר ל- 1.3 מיליון עוקבים. מדוע מתן חשיבות רבה מדי לבן הזוג עלולה להוביל בסופו של דבר למערכת יחסים רעילה.
"בואו נדבר על 'האחד' ועל מה שהמושג הזה מייצג", אמרה בוגרת אוניברסיטת לונדון בסרטון שלה.
והמשיכה לומר שהיא יודעת ש"זה ממש רומנטי להאמין שמצאת את האחד, וזה יכול להוסיף קצת מיסטיקה לקשר, ולגרום לאדם שאיתו להרגיש מיוחד - אבל זה גם יכול להיות "ממש מסוכן" היא קבעה.

"זה מסוכן כי זה יוצר אמונה כוזבת שרק צריך למצוא את האדם הנכון ואז כל השאר יבוא על מקומו. כל הטראומות שלך, כל מנגנוני ההתמודדות הבלתי מתפקדים שלך, כל המטען שלך - הכל ייעלם במטה קסם כי זה האדם 'הנכון' - וזה לא נכון," היא אמרה.

אנשים שחושבים שהם מחפשים את "האחד", מצפים בעצם למישהו המיוחד שלהם שיציל אותם מכל הבעיות שלהם, המשיכה טייניאן. "זה לא יקרה, כי זה לא עובד ככה. האמונה שהאושר מתחיל כשאתה נכנס למערכת יחסים, יוצרת בדיוק את הדינמיקה של הרעילות."

"כשמישהו מתחיל לשים את הערך שלו בידיים של מישהו אחר, הוא למעשה מוותר על האוטונומיה, וברגעים בהם בן הזוג לא רואה אוו כראוי או בעל ערך, הוא עצמו לא רואה את עצמו כראוי או בעל ערך, וזו כבר בעיה גדולה", הסבירה. וזה בעל פוטנציאל להחמיר עוד, אם אתה מגיע עם נטייה לאובססיה, כי "החשיבה הזו למעשה מתדלקת אובססיות" ומקשה עוד יותר על הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully