בגידות של נשים. ShutterStock
ShutterStock

ניסיתם, עכשיו תמחקו את כל מה שחשבתם שאתם יודעים על פורפליי

רותי לבייב-יליזרוב

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 10:20

יחסי המין מורכבים מהרבה שכבות שלא תמיד קשורות לעניין הפיזי. אז מה הקשר בין שטיפת כלים ובין משחק מקדים, ואיך תלמדו אילו שינויי התנהגות ישפרו את חיי המין שלכם? כמה טיפים שאולי יפתיעו אתכם

ממחקר שנערך בשנת 2013 במחלקת האקולוגיה האנושית באוניברסיטת אלברטה שבקנדה עלה כי גברים שמוכנים לעזור במטלות הבית מדווחים שחיי הסקס שלהם הרבה יותר מספקים, טובים ופעילים. המחקר הזה ועוד רבים אחרים מחזקים את מה שאני מאמינה בו- משחק מקדים הוא כל מה שקורה במערכת יחסים, הרבה מעבר למה שקורה במיטה.

את הגישה הזו לא אני המצאתי, היא משתלבת עם תפיסת היהדות על יחסים בין בני זוג לפיה אי אפשר להפריד בין סיפוק צרכים חומריים לסיפוק הצרכים המיניים. בכתובה למשל, הגבר חותם למעשה על התחייבות כלפי אשתו לספק את עונתה, שארה וכסותה. כלומר הגבר למעשה מתחייב, מול עדים, לספק את כל צורכי האישה, שכוללים את צרכיה החומריים וגם את צרכיה המיניים.

משהו עצוב בעיניים: מחקר גילה מהי טכניקת הפלרטוט שעובדת תמיד
תמונת המעצר של צ'לסי מככבת בפעם השנייה. הפעם - התנגדות למעצר
לא תאמינו לאן אתם צריכים ללכת עכשיו כדי לפגוש בחורות שוות

גבר ואישה במהלך דייט. ShutterStock
משחק מקדים הוא כל מה שקורה במערכת יחסים/ShutterStock

המשחק המקדים הוא חלק חשוב מאוד בדרך לסיפוק הצרכים של בן או בת הזוג שלכם והוא יכול להיות גם כלי מאוד משמעותי בחיזוק הקשר, הבנה הדדית טובה יותר, בנייה של קשר מכיל, חברי והרבה יותר חזק. וזה לא מסתכם רק בזה, משחקים מקדימים יכולים לגשר על פערים בחשק המיני בין בני הזוג או לעורר את הצד שחווה חוסר חשק וכך למנוע תסכולים, כעסים ואפילו פירוק של התא המשפחתי.

אבל כשמדברים על משחק מקדים, רבים חושבים שמדובר רק בתחום הפיזי וזה נתפס כמשהו שעושים רק לפני הסקס כדי לעורר את החשק של הצד השני ובעיקר של האישה. כמובן שמשחקים מקדימים לפני הסקס חשובים ויכולים לגרות את הפרטנרים, להעלות את החשק ולהגדיל את הסיכוי ששני הצדדים יצאו עם חיוך מהמיטה, אבל משחק מקדים הוא הרבה יותר מכך. לזוגות שמגיעים אלי לטיפול אני אומרת שברגע בהם מסיימים את הסקס, המשחק המקדים מתחיל. כאשר אתם נכנסים למיטה, אתם מביאים אתכם את כל מערכת היחסים כולה: איך אתם מדברים אחד לשני, איך מתווכחים, איך אתם יוצאים מהבית בבוקר, אילו הודעות אתם שולחים זה לזו במהלך היום, איך פוגשים אחד את השנייה בסוף היום. כל הדברים הקטנים האלה, אולי זה יפתיע אתכם, הם משחק מקדים.

זוגיות מגזין קטנה. ShutterStock
כשמדברים על משחק מקדים, רבים חושבים שמדובר רק בתחום הפיזי/ShutterStock

אתגרים נפוצים בזוגיות

יש הרבה סיבות בגללן נשים וגברים לא מרגישים מסופקים מחיי המין שלהם, חווים ירידה בחשק המיני שלהם או רתיעה מיחסי מין עם הפרטנר. כל זוג הוא עולם בפני עצמו וזוגיות היא תמיד עניין מורכב ועדין מאוד, אבל כמטפלת זוגית אני פוגשת זוגות רבים שנתקלים באותם צמתים שפוגעים בחיי המין שלהם ובזוגיות בכלל. הנה כמה דוגמאות לבעיות שהרבה זוגות מתמודדים איתן:

תקשורת יומיומית: מחקרים הצביעו על כך כי בני זוג שמדברים אחד עם השני פחות מחצי שעה ביום, צפויים לחוות קשיים בזוגיות ואף להיפרד. תקשורת טובה ורצופה תעזור לכם להבין אחד את השנייה טוב יותר, להגדיל את האכפתיות וכמובן לשפר את יחסי המין. הרבה פעמים, זוגות שלא מתקשרים היטב ביום יום יתקשו לתקשר גם במיטה. אישה שלא מרגישה בטוחה לשתף את בן זוגה שהיא אינה מסופקת מיחסי המין, יכולה להרגיש עם הזמן 'חסומה' ולשכב עם בן הזוג ללא חשק או לסרב רוב הזמן לקיים יחסי מין.
אך חוסר התקשורת לא מתחיל ונגמר במיטה, אם נחזור למחקר לפיו גברים שלוקחים חלק פעיל במטלות הבית נהנים מיותר יחסי מין, זו דוגמה מעולה לאיך תקשורת נכונה עובדת. בן הזוג לא מתעלם מהעומס בבית ולא פותר את עצמו ממטלות הבית בטענה, חלילה, שזה תפקידה. היא מצידה מרגישה שבן הזוג שלה הוא שותף אמיתי לדרך, חולק איתה את הקשיים וגם יחסי המין שלהם יהיו המראה לשיתוף, הדאגה והרצון שהצד השני יהיה מסופק ומאושר.

לחץ ומתח בשגרה: רובנו מתמודדים עם שגרה לחוצה, ימי עבודה ארוכים ומתישים ועייפות מצטברת שגורמת לנו לרצות רק לסיים את היום וללכת לישון. גם דאגות כלכליות מוסיפות ללחץ שאנחנו מרגישים ובמקום לשכב במיטה ולהתרכז באישה או הגבר המושכים ששוכבים לצדכם, אתם מרוכזים בחישוב חישובים שונים ומשונים. בני זוג שמסתירים או לא משתפים בדאגות כלכליות חווים לחץ כפול ובמקום להתנחם בחיבוק אוהב הם מוצאים עצמם נמנעים מבני הזוג כדי שהסוד לא יתגלה.

אי הסכמות בנושא הילדים: גידול הילדים, חינוכם והתמודדות עם אתגרים ובעיות הם חלק חשוב מאוד בזוגיות. ויכוחים אינסופיים לגבי חינוך הילדים או במקרים קיצונים הורות נפרדת שבה כל הורה מנהל איך שמתאים לו, פוגעת בילדים שיכולים לקבל מסרים סותרים, אבל לא פחות מכך היא פוגעת בזוגיות. התנהלות כזו מזמנת לכם מעגל שלילי של התמודדות קשה ומאתגרת מול הילדים וגם תסכול וכעס שנגרר מהשגרה לתוך חדר המיטות.

אלה רק חלק מהאתגרים איתם מתמודדים זוגות רבים, אך המכנה המשותף לכולם הוא בעיות תקשורת. זוגות שמתקשרים בצורה שוטפת, מתואמים ומגיעים להחלטות משותפות יחוו שיפור משמעותי של כל תחום בחיים, גם בחיי המין שלהם. משחקים מקדימים מבוססים על תקשורת, הבנה ורצון לספק את הצד השני, לכן בהרבה מאוד מקרים הם יהיו המפתח לשינוי גדול בזוגיות שלכם.

גבר עצלן. ShutterStock
עצרו רגע ותבדקו אם חלוקת התפקידים בבית באמת מתאימה לכם/ShutterStock

המשחק המקדים

אז אילו משחקים מקדימים ישפרו את הסקס שלכם ואת הזוגיות בכלל? הנה כמה רעיונות שכדאי לאמץ:

למצוא את הביחד: במקורות משתמשים בשורש "לדעת" כדי לתאר יחסי מין ולדעתי זו הגדרה מדויקת. כדי לזכות בסקס טוב ומספק צריך לדעת אחד את השנייה, להכיר באמת, לאהוב, לחמול ולשתף. פעמים רבות הקצב המהיר של החיים מונעים מאתנו מלהכיר את בן או בת הזוג באמת או לשכוח את מה שכבר למדנו במהלך השנים. לא תמיד אפשר לעצור ולחזור אחורה, אבל אפשר ללמוד תוך כדי תנועה. יש לכם ימים עמוסים בעבודה, שלחו מסרון אוהב אחד לבן או בת הזוג במהלך היום ולמדו מה הם אהבו במיוחד. חשבו על מילים טובות שירגשו במיוחד וגם כאן בדקו ממה התרגשו בני הזוג במיוחד. אם הייתה לכם מריבה, אל תשאירו את הדברים פתוחים. גם אם לא נפתרו כל המחלוקות במאה אחוז, עצם ההקשבה והפתיחות, עשויים להעצים רגשות ולגרום לפעמים ליחסי המין להיות טובים יותר.

חלוקת תפקידים: עצרו רגע ותבדקו אם חלוקת התפקידים בבית באמת מתאימה לכם. ברוב המקרים, מטלות הבית הן עדיין הטריטוריה של האישה, אבל לא בטוח שהאישה שלך אוהבת את זה. אם פעמיים בשבוע בת הזוג שלך תחזור מהעבודה לבית נקי, כלים שטופים וכביסה מקופלת, אולי תגלה שהיא תביט בך בעיניים קצת פחות עייפות ואפילו תגלה אותך מחדש.

תגידו שלום לטלפון: הסמארטפון הוא זולל זמן ותשומת לב. קבעו ערב אחד בלי טלפון או החליטו שהטלפון החכם לא נכנס יחד אתכם לחדר השינה. לפני שאתם הולכים לישון, תשאירו את הטלפון הנייד במטבח או בסלון וכך תיצרו אינטימיות מלאה במקום שהוא רק שלכם.

קבעו דייט: קבעו מראש שני דייטים בחודש לפחות ותבלו זמן איכות זוגי. זה יכול להיות ערב רומנטי עם ארוחה טובה או סתם טיול לאור ירח. יכול להיות שתמצאו את עצמכם מחכים בקוצר רוח לפגישה.
להתרחק בשביל להתקרב: הגמרא מגדירה זאת: "שמא יתרגל בה" וכמו שכולנו יודעים ההרגל והשגרה באמת יכולים לפגוע בחשק. הימנעות מקיום יחסי מין בכל תקופת מחזור האישה יכולה להיות משחק מקדים מצוין, כי היא גורמת לבני הזוג לרצות אחד בשני יותר.

צעצועי מין: בשלב בו אתם מרגישים קרובים ופתוחים יותר, צעצועי מין יכולים לגוון ולהכניס עניין ליחסי המין שלכם. היום אפשר לקנות אותם אונליין וכך לחסוך את המבוכה בהגעה לחנות, לשבת ביחד בבית ולבחור מה מתאים לשניכם.

טיפול: אם אתם מרגישים שהמצב מורכב מידי מכדי לפתור אותו בעצמכם, ייעוץ מיני יוכל לעזור לכם להגיע לשורש הבעיה, לדבר בפתיחות ולבנות מחדש את האמון. יועצת מינית תלווה אתכם ותבנה תהליך הדרגתי שמתאים לקצב שלכם. בטיפול כזה תוכלו גם לקבל טיפים כיצד לעורר מחדש את החשק המיני בעזרת משחקי אהבה קטנים.

הכותבת הינה יועצת זוגית ומינית, מגשרת, מדריכת כלות ומייסדת שותפה של מיזם "שעשני אישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully