רותי לבייב-יליזרוב. רינה קליין,
רינה קליין

"המיתוס שלנשים יש חשק מיני נמוך מזה של גברים פשוט לא נכון"

רותי לבייב-יליזרוב

5.2.2024 / 13:25

תמיד אמרו לנו שלגבר יש יותר חשק מיני מאישה, אבל יותר ויותר זוגות פונים אלי עם בעיה הפוכה, האישה היא זו שמעוניינת בתדירות גבוהה יותר. רותי לבייב יליזרוב מציעה פתרונות להגברת האיזון המיני בין גברים לנשים

תמיד אמרו לנו שלגבר יש יותר חשק מיני מאישה, אבל יותר ויותר זוגות פונים אלי עם בעיה הפוכה, האישה היא זו שמעוניינת בתדירות גבוהה יותר. פערים בחשק המיני יכולים ליצור בעיה קשה בזוגיות, אבל קיימים פתרונות שונים שישפרו את חיי המין שלכם ולא פחות חשוב - את התקשורת בינכם, בכל תחום אחר.

אישה היא יצור מיני לא פחות מהגבר והמיתוס שלכל הנשים יש חשק מיני נמוך מזה של גברים פשוט לא נכון. כמו בהרבה נושאים אחרים, גם כאן סיסמאות והכללות לא עובדות. חשק מיני הוא לא כפתור שלוחצים עליו והוא מיד מתחיל לעבוד ולפעמים הוא אפילו לא קשור ישירות לאקט עצמו אלא הרבה יותר מורכב וקשור בסיבות רגשיות יותר.

אני גרה עם בעלי ועם החבר שלי - זו הדרך היחידה לשלם שכר דירה
ענו על 40 שאלות, ותדעו עד כמה רעילה מערכת היחסים שלכם
כרית, טלויזיה, בננה: נשים שיתפו מה הגעיל אותן בדירת גבר חדש


הבדיחות שכולנו מכירים על "כאבי הראש בהזמנה" שמגיעים בדיוק לפני שנכנסים למיטה והגבר מנסה ליזום יחסים, נשמעות הרבה פחות מתאימות לדור הצעיר יותר של נשים יוזמות ומודעות והלגיטימיות שיש היום לנשיות גם מהבחינה הזו, שינתה את התמונה. אבל הפערים בחשק המיני בין גברים לנשים קיימים, והם יכולים לפגוע מאוד בזוגיות, ליצור תסכולים וכעסים בין בני הזוג ואפילו להוביל לפרידה. מה שחשוב הוא להבין שאין 'כפתור סודי' שאפשר ללחוץ עליו כדי להעיר מיד את החשק, אבל יש בהחלט דרכים לגשר על הפערים.

גבר ואישה במהלך דייט. ShutterStock
"אין כפתור סודי"/ShutterStock

היהדות מבינה נשים

בטקס הנישואין היהודי, הגבר חותם על כתובה ובה הוא למעשה 'מתחייב' כלפי אשתו לספק את עונתה, שארה וכסותה. כלומר, הגבר מתחייב, לספק את כל צורכי האישה, כולל סיפוק מיני ורגשי, בכל עת שהיא רוצה.

לפי היהדות, האישה היא זו שמכתיבה את קצב יחסי המין. אפשר להבין מכך, שגם במסורת היהודית מודעים לכך שהחשק של אישה יכול להיות חזק יותר מזה של הגבר. (אחרת היו מחייבים את האישה להיות עם בעלה ולא להיפך). אחרי שאמרנו את כל זה, איך קרה שהמיתוס לפיו גברים תמיד רוצים יותר מנשים השתרש כל כך חזק? הסיבה לכך היא בעיקר ש"מנגנון החשק" עובד אחרת אצל נשים וגברים. החשק קיים, הן אצל הגבר והן אצל האישה, אבל צריך לדעת איך לעזור לו להתעורר.

מחקרים מראים כי רמת הפרשת הורמון הטסטוסטרון אצל נשים מיוצר בשתי פעימות במהלך החודש. יומיים לפני קבלת הווסת ובזמן הביוץ. לעומת זאת, רמת הפרשת ההורמון בגברים קורית כל 72 שעות. אבל האם זה אומר שבגלל זה לנשים אין חשק מיני? אז זהו שלא.

כי מעבר לחשק הספונטני שקיים ומורגש בגוף בתחושת של אני רוצה ובא לי, ישנו גם חשק תגובתי - החשק מתעורר בתגובה למעשה או מילה שהגבר אומר כשהאישה מרגישה אהובה כשבן הזוג נחמד אליה, עוזר לה ומשקיע בה אז בתגובה נוצר אצלה החשק.

זוגיות מגזין קטנה. ShutterStock
כדי לעורר את החשק, צריך ללמוד לדבר על זה/ShutterStock

המשחק המקדים

האויבים הגדולים ביותר של החשק המיני הם שגרה ועומס. אחרי שנים של חיים משותפים, ילדים, פרנסה ועבודה, הרבה זוגות מדווחים על ירידה בחשק המיני והפתרון שמציעים להם הוא לגוון ולשבור את השגרה. כשמדברים על גיוון, מיד חושבים על אביזרים, משחקי תפקידים או שיש כאלה שמחליטים לפתוח את הזוגיות. אבל הגיוון הכי אפקטיבי ומרגש מגיע דווקא מהסתכלות פנימה ולא החוצה, העמקת ההכרות עם בן או בת הזוג, העמקת האינטימיות, עם ההכרות הזו מגיע אמון, פתיחות והכרות טובה יותר שלי עם בן או בת הזוג. תמיד יש מה ללמוד ולפעמים השגרה האינטנסיבית הופכת את הקשר ל"תפעולי" יותר ופחות מעמיק בהכרות הרגשית. אז הנה כמה דוגמאות לגיוון שעובד טוב:

שיחות פתוחות וכנות: בסיס של אינטימיות בזוגיות זה להיות במקום שבו אנחנו יכולים להיות חשופים עם הכאבים והפחדים והחששות שלנו בלי לפחד שבן הזוג יצחק, יזלזל או יספר לאחרים. הרבה נשים חוות שיחות, הקשבה והבנה רגשית כמנגנון שמעורר פתיחות ואמון מצדן ונותן מקום לחשק המיני להתעורר.

לדבר על המיניות שלנו: יש כל מיני סיבות בגללן נשים נמנעות מלדבר על הנושא עם בן הזוג שלהן, אבל העובדה היא שנשים רבות מתקשות לדבר בפתיחות על התשוקות וההעדפות שלהן במיטה. עם השנים הן יכולות לצבור תסכולים, חוסר סיפוק ועד הימנעות מלאה ממגע אינטימי. כמובן שיש גם גברים שקשה להם לדבר על הנושא או שיכולים להרגיש מאוימים מכך שבת הזוג מביעה חוסר סיפוק. בכל מקרה, כדי לעורר את החשק המיני צריכים ללמוד לדבר על הנושא בפתיחות.

גבר עצלן. ShutterStock
עצרו רגע ותבדקו אם חלוקת התפקידים בבית באמת מתאימה לכם/ShutterStock

קצת להתגעגע: השגרה השוחקת לא מוסיפה לחיי המין ולחשק המיני, או כפי שהגמרא הגדירה זאת: "שמא יתרגל בה", ידוע שעונג תמידי איננו עונג! הכוונה שגם אם זה מביא לנו עונג אם זה יקרה כל הזמן זה כבר נהפך להרגל ופוגע בחשק, ולכן היהדות נתנה לנו את הכלי של טהרת המשפחה שמציע לנו תקופה של 12 יום להתגעגע ובזמן הזה לעבוד על הקשר הזוגי ממקום חברי ולגרום לבני הזוג להתגעגע ולרצות האחד בשני יותר.

סלולרי- אאוט: הסלולר הוא זולל תשומת לב ידוע, אז כדי שלא תמצאו את עצמכם שוב מתכתבים בוואטסאפ במקום להתייחס לבן הזוג, תשאירו אותו מחוץ לחדר השינה. כך למעשה, אתם יוצרים אינטימיות מלאה בינכם לבין בני זוגכם בטריטוריה שהיא רק שלכם.

לסיכום, מה שחשוב הוא להבין מה מעורר את החשק המיני אצל בת או בן הזוג, ושהוא אינדיבידואלי ומשתנה בין אישה לאישה. כל אישה וגבר הם עולם ומלואו ואם אתם רוצים לשפר את הזוגיות הרגשית והאינטימית שלכם. השקיעו בתהליך ובואו אליו בלב פתוח ובלי דעות קדומות.

הכותבת הינה יועצת זוגית ומינית, מגשרת, מדריכת כלות ומייסדת של מיזם "שעשני אישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully