דמי מור. GettyImages
GettyImages

נו באמת - האמת מאחורי ההופעה הזוהרת של דמי מור בגיל 61

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 8:41

כירורגיה פלסטית כבר מזמן הפכה נפוצה מאד, ואפילו בחורות בנות 20 עוברות הליך או שניים בגילן הצעיר. איך אפשר לדעת אם מישהו עבר ניתוח פלסטי? ד"ר אופיר שיין מסביר איך לזהות את הצלקות, הסימנים, וההתנהגות

זה בטבע האנושי לרצות לדעת אם האנשים שאנחנו רואים או מכירים, כוכבי הוליווד, סלבריטאים, משפיענים או השכנה שלנו, עברו הליך של ניתוח פלסטי, או סתם גנים טובים.

מיילי סיירוס למשל, נראית מדהים, והיא סך הכל בת 31. היא מעולם לא אישרה באופן רשמי שעברה ניתוחים פלסטיים, למרות זאת רבים סבורים שעברה מספר הליכים. מאחר ושינוי בגודל החזה שלה לאורך השנים עורר ספקולציות לגבי הגדלת חזה, שפתיים מלאות יותר בשנים האחרונות עוררו חשד במילוי שפתיים, שינוי קל בצורת האף שלה הוביל לשמועות על ניתוח אף ומראה עיניים פקוחות יותר עורר ספקולציות לגבי ניתוח עפעפיים.

גם את? 59 אחוז מהנשים חולקות את אותה פנטזיה. זו המשמעות
כמה זמן יש לך? מ-20 דקות עד שעה וחצי, זה הטיפול שמתאים לך
רוצה להתחתן עם האקס? אולי כדאי שתבואי לאירוע הזה השנה


היא לא לבד, כמובן - יש עוד סלבס הוליוודיים שעברו תחת סכין המנתחים בגיל צעיר מאוד. קיילי ג'נר כיום בת 25 אך עברה הגדלת חזה בגיל 19, בלה חדיד עברה ניתוח פלסטי להקטנת האף כשהיא רק בת 14, ובגיל 19, אנג'לה ווייט (המכונה "בלאק צ'ינה") קיבלה זריקות סיליקון לא חוקיות בישבנה ממישהו שאפילו לא היה רופא אמיתי. בגיל 35 היא הוציאה אותם ובסרטון אינסטגרם הצהירה "אני רק רוצה שכל הנשים בחוץ אל תקבלי זריקות סיליקון. את יכולה לחלות, למות, לסבול מסיבוכים, וכל הדברים המטורפים האלה".

מיילי סיירוס. GettyImages
ניתוח חזה?/GettyImages

אבל קרדי בי לא הקשיבה לה, ובגיל 22 היא קיבלה הזרקות ביופולימר לא חוקיות בישבנה. גם היא בגיל 30 הסירה אותן והזהירה את מעריציה שלעולם לא יבצעו את ההליך.

אם ניקח לדוגמא את השחקנית ההוליוודית דמי מור בת ה 61 שנראית צעירה לגילה באופן מחשיד. לאורך השנים היא עוררה עניין רב גם בשל מראה פניה, שעבר שינויים ניכרים לאורך השנים. מור מעולם לא אישרה באופן רשמי שעברה ניתוחים פלסטיים, אך רבים סבורים שעברה מספר הליכים, ביניהם בוטוקס להחלקת קמטים וקמטוטים, מילוי חומצה היאלורונית להוספת נפח לשפתיים ולעצמות לחיים, ניתוח אף לשיפור צורת האף, ניתוח עפעפיים להרמת העפעפיים והסרת עודפי עור, מתיחת פנים להרמת עור הפנים והצוואר. וגם העור של מור מעורר מחלוקת: יש הסבורים שמראה פניה של מור נראה "מושלם" ו"צעיר" באופן לא טבעי, וטוענים שהיא עברה ניתוחים רבים מדי. אחרים טוענים שמראה פניה הוא תוצאה של טיפולי טיפוח יוקרתיים, תזונה נכונה ואורח חיים בריא. מור עצמה התייחסה לנושא ואמרה שהיא "לא מתביישת בגיל שלה" ושהיא "מנסה להרגיש הכי טוב שאפשר".

גם גברי הוליווד נופלים לניתוחים והתערבויות ניתוחיות כושלות - שחקן "משפחה המודרנית", ריד יואינג, עשה השתלת לחיים בגיל 19, אבל הוא הרגיש כל כך רע עם התוצאה שהתבודד בדירתו במשך שישה חודשים. לאחר מכן, הוא ניסה מספר הליכים אחרים עד שלבסוף נשבע להפסיק, כשהוא רק בן 24.

בראד פיט חגג לאחרונה 60. מעיון בתמונותיו של פיט ניתן לראות שעם הזמן פניו גם איבדו נפח ועור הפנים כבר לא מתוח וזוהר כמו שהיה. הדעה רווחת היא שלגבר זה מעניק מראה "מסוקס". בנוסף, יש צניחה קלה של הצוואר ושל שריר יריעת הצוואר הפלטיזמה, המתבטאים בצוואר מעט רפוי וקו לסת שאינו חד כפעם. תיקון של צניחה זו מחייב ביצוע התערבות ניתוחית הידועה כמתיחת פנים. יש לפיט בלט שומן בעפעף התחתון, שתיקונו מחייב ניתוח עפעף תחתון. ניתוח זה מטפל בעודף השומן ובעודפי העור וריפיון השריר שהתרחשו עם הזמן. לעיתים ניתן להסתפק בטכנולוגיות מרפאתיות לצורך שיפור מראה העפעף התחתון. טכנולוגיות אלו יכולות להיות הזרקה של חומרי מילוי ומיצוק באמצעות אנרגיית חום, רדיו או לייזר.

בראד פיט. Getty images, עיבוד תמונה
קצת רפוי. בראד פיט/עיבוד תמונה, Getty images

אבל לא כל הניתוחים נגמרים ככה, למעשה רובם לא, ועכשיו אפילו יש הליכים שנראים טוב, אפילו טבעיים. ועדיין - מי שמבין יכול לזהות אותם:

למשל, על מנת לזהות אם אדם עבר ניתוח אף, יש לחפש צלקת קטנה מתחת לאף או בתוך האף. בניתוח עפעפיים יהיו צלקות קטנות לאורך קו הריסים, ובמתיחת פנים יהיו צלקות סביב קו השיער, באוזניים או מאחורי האוזניים, כמובן שזה הניתוח שיותר קשה להסתיר את עצם קיומו.

הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים השכיחים ביותר ולרוב אפשר להבדיל באמצעות הגודל. כמובן שמרקם החזה הופך לקשיח יותר מחזה טבעי. גם בזה ניתן להבחין במישוש. בנוסף, קיימות צלקות מתחת לשדיים או סביב הפטמות. שאיבת שומן לעומת כל אלה הוא ניתוח שקשה לזהות כי מבחינת נראות מדובר בצלקות קטנות מאד באזורים שטופלו, שבדרך כלל מכוסות.

בלאק צ'יינה. GettyImages
זריקות לא חוקיות. בלאק צ׳יינה/GettyImages

הזרקות ומילויים בפנים יגרמו לשינוי בצורת הפנים, גודל האף, מראה העיניים, השפתיים או הסנטר, אבל דבר שיש לשים לב אליו הוא דווקא ההתנהגות. מי שעשה הליך קוסמטי נוטה להסתרת האיזור באופן אינסטנקטיבי.

שתי צורות התנהגות אופייניות למי שעברו ניתוח הן פתיחות מוחלטת לגביו,שנשמעת קצת כמו התגוננות, או לחילופין, להכחיש זאת בתוקף. וכמובן שלא כל מי שעבר ניתוח פלסטי יפגין את כל הסימנים הללו, ותמיד ישנם גורמים אחרים שיכולים להשפיע על המראה, כמו גיל, ירידה במשקל או איפור. לכן, לא ניתן לקבוע בוודאות שאדם עבר ניתוח פלסטי על סמך סימנים אלו בלבד.

השוואה

השוואת תמונות בין עכשיו לבין חמש שנים קודם בדרך כלל תגלה אם היה שינוי משמעותי - הרבה פעמים קל לראות זאת אצל סלבס, פשוט בגלל הנגישות של תמונותיהם ברשת שמקשה עליהם להסתיר את המטמורפוזה הניתוחית שעברו במהלך השנים

לסיכום, זיהוי ניתוח פלסטי אינו מדע מדויק. עם זאת, שימת לב לסימנים מסוימים, כמו צלקות, שינויים במראה והתנהגות, יכולה להצביע על כך שאדם עבר ניתוח. חשוב לזכור שכבוד הדדי הוא ערך חשוב ויש לכבד את בחירתו של אדם לעבור ניתוח פלסטי וכמובן לפני כל ביצוע הליך התערבותי, פלסטי, כירורגי, יש לבצע בדיקות מקדימות וסקר שוק, על מנת לבחור את הרופא המומחה הטוב ביותר עבורכם.

דוקטור אופיר שיין הינו מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully