יהושוע צור ומתיה שובל. עד 120 דיור מוגן, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/עד 120 דיור מוגן

אין על אהבה: ככה היא עוזרת לנו לשרוד בימים הקשים האלה

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 13:15

שני זוגות בגיל השלישי - אחד שנמצא בזוגיות כבר כמעט 70 שנה, ואחד שמצא אהבה מחדש בבית הדיור המוגן "עד 120", סיפרו לנו איך האהבה מחזיקה אותם בימים מורכבים אלו, איך נראית אהבה בגיל השלישי ואיזו עצה הם יכולים לתת לזוגות צעירים

בימים מורכבים אלה, לכולנו קשה יותר בחיי היום יום. הדברים הפשוטים לפעמים מאבדים חשיבות ואולי אפילו שכחנו שוולנטיינס נמצא מעבר לפינה. לקראת היום האוהב, שני זוגות בגיל השלישי - אחד שנמצא בזוגיות כבר כמעט 70 שנה, ואחד שמצא אהבה מחדש בבית הדיור המוגן "עד 120", סיפרו לנו איך האהבה מחזיקה אותם בימים מורכבים אלו, איך נראית אהבה בגיל השלישי ואיזו עצה הם יכולים לתת לזוגות צעירים.

יהושוע צור ומתיה שובל הכירו לפני עשר שנים בדיור המוגן עד 120 בתל אביב. הוא חגג בשבוע שעבר יום הולדת 95, והיא צעירה ממנו בכמה שנים. "יום אחד, אחרי שנתיים-שלוש שגרתי כאן, חברתי רבקה'לה אמרה לי שיש כאן דייר שהיא חושבת שיתאים לי מאוד. הוא היה מאוד יפה אז אמרתי שניתן לזה נסיון, וזה המזל שלי ושלו. מאז אנחנו כבר עשר שנים ביחד והוא החבר הכי טוב שהיה לי בחיים. הוא עושה לי חיים נפלאים", מספרת לנו מתיה.

ברור שזה מתחיל בברלין: בית הבושת הראשון בעולם שאין בו נשים
רק דבר אחד יכול לנבא אם תחזיקו מעמד: המלכודת הזוגית של המלחמה
הרס הילדות: משחק הילדים האהוב שהתחיל כמשחק מקדים בבתי זונות

גדי וטובה שלייפר. עד 120 דיור מוגן, באדיבות המצולמים
"צריך להכיר את המהות של בת הזוג ולדעת מאיפה נובע כל דבר שהיא עושה"/באדיבות המצולמים, עד 120 דיור מוגן

מתיה שובל התאלמנה בגיל 33 וחיה את רוב חייה הבוגרים לבד, כשהיא מגדלת את שתי בנותיה. היא מספרת שלא הכירה כמעט מהם יחסים בין בני זוג ועולם חדש נפתח לה ממערכת היחסים עם יהושוע. "אני רציתי לתת לה חיים טובים, אפילו הלכתי איתה לקנות בגדים יפים". יהושוע אומר. לדברי מתיה הוא הסטייליסט מביניהם. "אני יודע בדיוק מה יתאים לה ומה יהיה לה יפה, היא מתייעצת איתי על בחירת תלבושות או על קנייה של סוודר חדש ואני שמח להיות שם בשבילה".

אהבה בגיל השלישי שונה מאהבה מוקדמת יותר בחיים
מתיה ויהושוע מספרים שבגיל הזה, יש זמן לעשות את מה שלא היה זמן לעשות קודם. גם הפן הפיזי נוכח, אבל פעם הוא היה נוכח יותר. "היום אנחנו נהנים מאוד מהחברה אחד של השני" אומרת מתיה, "יהושוע הוא איש כל כך מעניין, יש לו ידע בכל כך הרבה נושאים ואני יכולה לשבת ולהקשיב לו מדבר שעות".

זוגיות שעוזרת בזמנים הקשים
מתיה ויהושוע למדו כבר על בשרם עד כמה זוגיות יכולה להיות משמעותית כשעוברים תקופות קשות ובכלל דברים קשים בחיים. על שניהם עברו חיים לא פשוטים, בנו של יהושוע נפל במלחמת לבנון השנייה וזה דבר שהוא חי איתו כל יום מאז. הגישה שלו היא שצריך לחיות את החיים בצורה הטובה ביותר וזה בא לידי ביטוי גם בזוגיות עם מתיה. שניהם מספרים שברגעים קשים לזוגיות יש אפקט מאד משמעותי: "בזוגיות בגיל הזה, ובכל גיל, נאחזים אחד בשניה בתקופות קושי ומשבר. אנחנו מעודדים אחד את השניה, תומכים ונוצר קשר שאי אפשר להסביר אותו".

גדי וטובה שלייפר הכירו בשנת 1957 במסיבת ריקודים של חברים משותפים. גדי היה בן 18 וטובה 17, היא מצאה חן בעיניו מבין כל הבנות במסיבה ומאז הם לא נפרדו אפילו לא ליום אחד. היום הוא בן 85 והיא בת 84, הם גרים יחד בדיור המוגן עד 120 בתל אביב כבר 13 שנה והזוגיות ביניהם - חזקה מתמיד.

סוד ההצלחה
אחרי כמעט 70 שנה של זוגיות, גדי מספר שהדבר שהוא הכי אוהב בטובה הוא החברה שהיא עבורו והאמא, הסבתא והסבתא רבא שהיא למשפחה. לזוגות הצעירים הוא ממליץ: "הדבר הכי חשוב בזוגיות הוא הבנה, וויתור. צריך לדעת על מה להתעקש ועל מה אפשר לוותר. צריך להכיר את המהות של בת הזוג ולדעת מאיפה נובע כל דבר שהיא עושה, וככה להבין אותה וההפך".

גדי וטובה התחתנו בחתונה צבאית תוך כדי שירותו של גדי בצבא. הם גרו אצל ההורים של טובה בשנה הראשונה לנישואיהם עד שנולדה בתם הבכורה ולאחר מכן עברו לעיר אשדוד. טובה הקימה את בית הספר היסודי 'שז"ר' באשדוד ואילו גדי מילא תפקידים בכירים בחברת חשמל, התנדב למשטרה, יצא לקורס קציני משטרה והקים יחידה חדשה, כל זאת במקביל להתנדבות במגוון תחומים.

עוברים יחד את התקופה
לאורך השנים שהם יחד גדי וטובה כבר עברו דבר או שניים וגם תמכו אחד בשנייה בשעות משבר לאומיות. אך התקופה האחרונה לדבריהם הציבה גם להם, כמו לרבים מאיתנו, אתגרים חדשים; "התקופה הזו מאוד קשה עבורי" מספר גדי, "הייתי רס"ר גדוד בצבא, עסקתי הרבה בביטחון, ובגלל זה אני מרגיש מאוד מחובר לאירוע, אני חייב לראות ולשמוע הכל. טובה אשתי לעומת זאת לא מסוגלת לשמוע את החדשות ומשתדלת להתנתק כמה שיותר. הזוגיות עוזרת לנו מאוד במצב הקשה הזה. אנחנו תומכים אחד בשניה, מעודדים, שם אחד בשביל השניה תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully